پوز زنی اپوزیسیون

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این هم از شانزده آذر. همه چیز بهتر از آن بود که فکرش را می کردیم، دست بچه های دانشجو درد نکند، گلوی ملت که شعار دادند درد نکند، چشم بچه هایی که اشک شان با گاز فلفل سوخت درد نکند، پای بسیجی هایی که مردم را کتک زدند، مثل آن یکی دستش فلج بشود. به هر حال همه چیز عالی تر از روز قدس و سیزده آبان بود.

اول، دامنه اعتراضات به همه شهرها کشیده شد، در همدان، زنجان، مشهد، نجف آباد، کرمانشاه، بروجرد، شیراز و اصفهان اوضاع توپ بود، تقریبا افراد خیلی در آفساید نبودند، تقریبا بازی با نتیجه شش هیچ تمام شد.

دوم، مردم به یاری دانشجوها آمده بودند، تقریبا تهران تا همین اواخر شب شلوغ بود، هفت تیر کشی گروهبان نقدعلی برای مسوولان ترافیک در عمل بی فایده بود. بابا تگزاس! تو که مدتی توی حزب بودی باید بفهمی صدام آخرش چی شد.

سوم، شعارها اصولا بامزه بود، و اصولا آدم وقتی شعارها را بررسی می کند، تازه می تواند بفهمد که سطح شعور جنبش سبز تا چه حد بالا است. فعلا این شعارها را داشته باشید که “ پول نفت چی شده؟ خرج بسیجی شده!” و “ ایران شده بازداشتگاه، اوین شده دانشگاه”، “ غزه و لبنان کمن، رفتن سراغ یمن”، “ چقدر بهت پول دادن، باتوم به دستت دادن”، “ ای رهبر آزاده، خمینی چشم براته” و طبیعتا “ مامور ضد شورش، احمدی رو بشورش” و مرگ بر دیکتاتور که جزو منوی سرآشپز است.

چهارم، نکته مهم این است که مردم دقیقا رفتاری را می کنند که باید بکنند، بموقع در صحنه حاضر می شوند و بموقع روی پشت بام می روند و بموقع به دانشگاه می روند و سر درس شان حاضر می شوند و بموقع بخار می شوند و می روند توی خانه شان، به نظر نمی رسد که قصد کوتاه آمدن هم داشته باشند. البته دولت هم بهترین برخورد را می کند، یعنی اعلام می کند هیچ کسی نبود، و همه هم می دانند که ماجرا چیست.

پنجم، اصل قضیه پیش روست، یعنی ما یک ملت مظلوم داریم که ماه محرم را در پیش رو دارد. کار یکی دو نفر و یک شب دو شب هم نیست، مردم هم در این سی سال همه جور حضور سبز و زرد و قرمز و بنفش و با علم و کتل را بلد هم نبودند یاد گرفتند، اصولا تکیه های سبز بهترین جا برای حضور بچه های محل است.

ششم، امروز همه رهبران جنبش سبز به خیابان رفتند، هر کسی هم که خودش نرفته بود یا زنش رفت یا دخترش یا پسرش. نهضت ادامه دارد، دام دام دارام دارام دام.

هفتم: ما که گفتیم همه چیز مسالمت آمیز باشد، ملت هم که می خواستند مسالمت آمیز باشد، دست خودتان بود، می توانستید بگذارید همه چیز به آرامی پیش برود، نمی خواهید، حالا فحش بخورید، نمی دانم اینها این همه نوش جان می کنند، سیر نمی شوند؟

 

زهرا رهنورد مورد حمله قرار گرفت

ضریب هوشی موضوع مهمی است، وقتی شما ضریب هوشی تان از طرف بالاتر باشد، طبیعتا غیرقابل پیش بینی می شوید. حالا منظورم این نیست که گاگولیسم به جای پوپولیسم نشسته است، نه، جفت شان بغل هم نشسته اند. در همین حال زهرا رهنورد از کنار آنها عبور کرد و مورد حمله فیزیکی قرار گرفت. حالش خوب است و بهتر هم می شود. بیایید به این پوزیسیون دولتی و اپوزیسیون مخالفان، بطور عمومی نگاه کنیم.

 

اپوزیسیون

جایزه برنده جایزه نوبل صلح و یکی از مخالفان حکومت مصادره شد.

زهرا رهنورد، یکی از متفکران بزرگ جهان به انتخاب فارین پالیسی در خیابان زخمی شد.

عبدالکریم سروش، بزرگترین فیلسوف معاصر ایرانی علیه حکومت سخنرانی کرد.

حسین بشیریه بزرگترین فیلسوف سیاسی معاصر ایران علیه حکومت اطلاعیه داد.

مخملباف، پناهی و قبادی، سه فیلمساز بزرگ ایرانی از جنبش مردم حمایت کردند.

موسوی، یکی از رهبران جنبش سبز یکی از نقاشان مدرنیست کشور است.

خاتمی، فیلسوف و شخصیت جهانی ایرانی از جنبش سبز حمایت کرد.

تعدادی از اساتید دانشگاه و دانشجویان نابغه ایرانی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی زندانی شدند.

شاگرد اول کنکور سراسری و دانشجوی برگزیده آکسفورد زندانی و ممنوع الخروج شد.

تعدادی روزنامه نگار و نویسنده ایرانی برای نجات زندانیان سیاسی اطلاعیه دادند.

یک نابغه ریاضی در حضور رهبر حکومت از او انتقادات جدی کرد.

 

پفیوزیسیون( پوزیسیون سابق)

مشاور سابق رئیس جمهور به عنوان جاعل مدرک تحصیلی شناخته شد.

معاون اول رئیس جمهور مدرک تحصیلی جعل کرد و ده پرونده مالی اختلاس دارد.

وزیر دفاع دولت به دلیل اتهامات تروریستی تحت تعقیب پلیس بین المللی است.

وزیر بازرگانی به دلیل دزدی علمی توسط دادگاه محکوم شد.

جلال الدین فارسی، که به اتهام قتل عمد زندانی شده بود از دولت دفاع کرد.

فرمانده پلیس تهران به دلیل رابطه نامشروع با شش زن بطور همزمان برکنار شد.

صادق محصولی وزیر میلیاردر که در زمان وزارتش به احمدی نژاد ده میلیون دلار رشوه داده بود، توسط وی مجددا وزیر شد.

نقدی که پنج سال قبل به دلیل کلاهبرداری، تجاوز به عنف و سرقت مسلحانه زندانی شده بود فرمانده بسیج شد.

دادستان کل کشور یک روزنامه نگار را در جلسه رسمی گاز گرفت.