هاله در شورا

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

من برای دفاع از حقوق هسته ای ایران خودم به شورای امنیت می روم. محمود هسته ای با طرح ابتکاری اش تمام جهان را در شگفتی فرو برد. مجریان رسانه های خبری جهان در هنگام پخش خبر نمی توانستند جلوی خنده شان را بگیرند. آگاهان سیاسی بعد از خواندن خبر دست به تلفن بردند و از دوستان شان پرسیدند: این یارو راست می گه که می خواد توی جلسه شورای امنیت شرکت کنه.

از راه نیویورک به کاراکاس

خلاصه اهم این خبر: به دنبال اعلام تمایل احمدی نژاد برای سفر به نیویورک، آگاهان احتمال دادند که وی هوم سیک شده و می خواهد وسط راه سری هم به کاراکاس بزند. با این حال اگرچه اعضای شورای امنیت از تصمیم احمدی نژاد شگفت زده شدند، اما مخالفت نکردند. نماینده چین گفت: « بسیار خنده دار است اگر او بیاید، بویژه در شرایطی که پذیرش قطعنامه( ضد ایرانی) در دستور کار شورای امنیت است.» نماینده چین گفت: « احمدی نژاد بی معناست.» با این وجود احمدی نژاد با سفیر چین تماس گرفت و گفت: حالا شما موافقت کنید ما بیاییم، اگر خندیدید هم ما چیزی نمی گیم. نماینده روسیه نیز گفت: « این موضوع عجیب و جالب است.» نماینده آمریکا هم گفت: « تا حالا درخواست ویزا ندیده ایم، بنابراین نمی توانم بگویم چگونه امکان پذیر است.» در همین حال محمد محمدی، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ضمن انتقاد از سفر احمدی نژاد به نیویورک گفت: « حضور احمدی نژاد در شورای امنیت متناسب با شان و جایگاه رئیس جمهوری نیست.» آگاهان توضیح دادند که دیگر موضوع شان رئیس جمهور منتفی شده و مساله ای نیست. محمدی گفت: « حضور روسای جمهور در زمانی که پرونده همان کشور مطرح است، معمول نیست، این حضور از موضع ضغف است و تاثیر گذار نیست.» همچنین زیبا کلام در این مورد گفت: « این تصمیم حکایت از آن دارد که احمدی نژاد نه وزیر خارجه اش را قبول دارد، نه نماینده ایران در سازمان ملل و نه رئیس شورای امنیت ملی و این بدعتی است که نتایج منفی دارد.» اما به نظر می رسد درست ترین نظر را کاظم جلالی داده است و گفته است: « قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به زودی صادر می شود.»

هاله در شورا

الف نون: حاج آقا! اینها می گن که قطعنامه صادر می کنند، ولی ما یک طرحی داریم که به حول و قوه الهی در آنجا حاضر می شیم و جلوی صدور قطعنامه رو همون طور که تا به حال نگذاشتیم عملیاتی بشه می گیریم. ما برای عزت مسلمین فکر کردیم در جلسه شرکت می کنیم، من روبروی نماینده چین و روسیه می نشینم و خیره می شم به چشماشون، و یک طوری به اون ها می رسونم که چقدر پول دادیم، با همین دست هام حالت شمردن پول رو می گیرم که خجالت بکشن و اینها شرمنده می شن و یک وتویی چیزی می گیریم و این یک معجزه ای است. من در تمام مدت نگاه می کنم به چشم نماینده روسیه و زیر لب می گم نیروگاه بوشهر، نیروگاه بوشهر، به چشم چینی ها هم نگاه می کنم و می گم، ایران اویل ایران اویل. اون ها دیگه خودشان می فهمند. البته باید مستقیم به چشم اونها خیره شد که بیدارشون کرد. البته آفریقای جنوبی هم در جلسه هست که اجداد اونها از نسل بلال حبشی هستند، و من وسط جلسه یک اذان رو شروع می کنم که اونهان هم یادشون بیاد و این خودش مقدمه ای است و اگر رای دادند به نفع ما که فبها، اگر ندادند هم ما با ایرانیانی که در نیویورک و آمریکای لاتین تشنه پیام اسلام هستند ملاقات می کنیم.

حضور آلت جرم در محل واقعه

چرا اگر احمدی نژاد در جلسه شرکت کند، شورای امنیت قطعا علیه ایران قطعنامه صادر می کند؟

اول: برای اینکه طرف اصل جنس است و حضورش نشان دهنده خطر است.

دوم: برای اینکه اگر احمدی نژاد در جلسه حاضر باشد، دیگر هیچ توضیحی از طرف دیپلمات های کارکشته برای اینکه ایران مقاصد صلح آمیز دارد، با دیدن احمدی نژاد بی ثمر می ماند.

سوم: وجود احمدی نژاد در جلسه خودش نوعی ارائه آلت جرم در محضر دادگاه است.

چهارم: اگر احمدی نژاد در جلسه نباشد، ممکن است اعضای شورا به نوعی دچار فراموشی شده و موقع تصویر کردن ایران یاد داریوش و کورش و مصدق و خاتمی بیفتند و کمی در صدور قطعنامه شدیداللحن تعلل کنند.

مجمع تشخیص مصلحت

اصولا یکی از خوبی های جلساتی که در سطح سران کشور برگزار می شود، این است که آدم متوجه می شود، موضوع یک چیز دیگری است و موضوع اینکه هست، نیست. جلسه مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد و طی این جلسه آیت الله خامنه ای گفت: « ترکیب مجمع تشخیص مصلحت مجموعه ای از نخبگان با گرایش های مختلف و مسوولان سه قوه است.»، « در مواقع لزوم مصلحت ها به ارزشها خدشه وارد نکند و موانع خودساخته در مسیر حرکت پرشتاب جامعه بوجود نیاید.»، « کشور در شرایط بسیار خوب و در مسیر تحرکی فوق العاده قرار دارد و نشانه های تاثیر حرکت ملت ایران در جهان نیز مشهود است.» هاشمی رفسنجانی هم از رهبر تشکر کرد و گفت: « حضور افراد صاحب نظر و علاقمند به نظام در مجمع فضایی کارشناسانه و به دور از گرایش های سیاسی در این نهاد مهم بوجود آورده است.» در پایان جلسه آقای رفسنجانی از همکاری خوب دولت با مجمع تشکر کرد.

نتیجه گیری اول: در حال حاضر بین دولت و مجمع درگیری وجود دارد.

نتیجه گیری دوم: مجمع و دولت می خواهند به نحوی رهبری را به رخ طرف مقابل بکشند، اما ماجرا برعکس شده است.

نتیجه گیری سوم: گرایش های مختلف در مجمع وجود دارد، یعنی در انتخابات جدید گرایش های مختلف را در مجمع از بین بردیم.

نتیجه گیری چهارم: هاشمی تشکر کرد یعنی هاشمی نشان داد که با همه این موارد من هستم.

نتیجه گیری پنجم: رهبری از هاشمی تشکر کرد، یعنی رهبری به هاشمی گفت: دیدی!..

پوتین بن ذی الجوشن

بدبختی است، موقعی که نوبت بقیه بود، همه شان حضرت عباسی بودند، نوبت به اولیاء که رسید آسمان تپید و پوتین شد شمربن ذی الجوشن. ظاهرا داستان پول نیروگاه بوشهر یک طرف ماجراست، تا به حال باید آمریکا را راضی می کردیم تا روسیه نیروگاه بوشهر را بسازد، حالا راضی کردن این یکی به این سادگی ها نیست. آقازاده، مردی که از کوپن شروع کرد و به اورانیوم رسید، گفت: « روس ها درباره نیروگاه بوشهر سیاسی کاری نکنند.»، پوتین هم نه گذاشت و نه ورداشت، صریح و پوست کنده گفت: « اول تعلیق، بعد بوشهر». شیرزاد هم به عنوان نماینده سابق و کارشناس انرژی هسته ای گفت: « روس ها تا جایی که امکان دارد، ساخت نیروگاه بوشهر را به تعویق می اندازند تا درآمد بیشتری کسب کنند.» اما خبر بامزه تر، روندی است که در روسیه همزمان با چپ گرایی بین المللی آغاز شده است. اعلام شد که با کشته شدن تعدادی از خبرنگاران در روسیه در حالت های عجیب و غریب مانند سقوط از پنجره، تصادف با دوچرخه، افتادن از روی شاخه درخت، سکته به دلیل استفاده از تیغ موکت بری، دموکراسی در این کشور به سوی دیکتاتوری می رود.

 

اقتصاد متعلق به چیز است

البته یک راه مهم برای برون رفت از بحران اقتصادی دولت احمدی نژاد وجود دارد، من پیشنهاد می کنم این دولت مثل خاتمی تصمیم بگیرد آزادی مطبوعات را حمایت کند و به نویسندگان کمک کند و توجهش را معطوف به تولید موسیقی ایرانی کند، مطمئنا اگر این کارها را جدی بگیرد، کل مشکل اقتصادی ایران حل می شود. مشکل دولت احمدی نژاد این است که می خواهد با فاصله طبقاتی و گرانی مبارزه کند و طبیعی است که چنین دولتی روز بروز از نظر اقتصادی مشکل بیشتری پیدا می کند.

اصل 44 اجرا شود

وزیر رفاه که شنبه به وزارت نرسیده، یکشنبه دویست تا را اخراج و سه شنبه صد تا را با مینی بوس از ارادان وارد کرد، گفت: « فقط دولت احمدی نژاد می تواند اصل 44 را عملیاتی کند، چون هنوز تعلقاتی برای مدیران این دولت ایجاد نشده است.» مصری در کمال سرمستی و شادمانی گفت: « امسال هیچ فرد حمایتی زیر خط مطلق فقر نداشتیم.» آگاهان به مصری تبریک گفتند و دویست تا ماچش کردند. سعید لیلاز هم گفت: « انتقادات هاشمی به دولت به دو دلیل صورت می گیرد، اول به این خاطر که پس از انتخابات شوراها دیگر دولت پشتوانه مردمی ندارد، و دیگر وضع اقتصادی کشور که بخاطر اعمال دولت بسیار بد است.» فعلا هاشمی و احمدی نژاد دارند روی نیمکت به هم کمک می کنند و غلط های همدیگر را می گیرند و پاک کن به هم قرض می دهند، اما از زیر میز دارند لگد می زنند و خشتک همدیگر را جر می دهند، شمسی پهلوون هم آدامس می چسباند زیر هاشمی. از آن طرف نمایندگان مجلس و دولت قیمت بنزین را بالا بردند، اما فعلا جفت شان پشیمانند، وزیر مسکن هم اعلام کرده که « دولت برای کاهش قیمت مسکن در سال آینده راهکارهایی در نظر دارد.» راستش را بخواهید هروقت کسی اعلام می کند که راهکارهایی را در نظر دارد، من می فهمم قرار است یک بلایی سر ملت بیاید. البته همه خبرها به این بدی که می گویند نیست. وزیر اقتصاد که وسط جلسه از خواب پریده بود، گفت: « همه چیز خوب است.» وی تکرار کرد: « همه چیز خوب است، … خوب است، … خروپف، خر…و… پف»،

السانتریفیوژ، ماالسانتریفیوژ، و ما ادریک ماالسانتریفیوژ

این سانتریفیوژ فعلا مشکل اساسی کشور ماست. وقتی چرخ های سانتریفیوژ می چرخد، بقیه چرخها از کار می افتد، وقتی بقیه چرخها راه می افتد، سانتریفیوژها می ایستند. این سعید حجاریان هم گاهی مثل این عباس عبدی که از اوضاع مملکت خبر ندارد و از دور می گوید لنگش کن شده است. می گوید: « چرخ های سانتریفیوژ می چرخد، ولی چرخ اقتصاد از کار افتاده است…. ما در حالت صلح مسلح هستیم.» نوشته حجاریان را در مورد وضع کشور بخوانید، با وجود اینکه زیاد در جریان خبرها نیست، ولی گاهی اوقات چیزهای بامزه ای می گوید.

حالا چرا چای؟

رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، یکی از مهم ترین معضلات کشور را در آستانه احتمال وقوع جنگ، طرح سووال از دولت، قطعنامه جدید شورای امنیت، تصویب بودجه، سووالات اهانت آمیز در وزارت آموزش و پرورش و دزدیده شدن اصغر آقا( سردار عسگری سابق) مطرح کرد و گفت: « دولت به جای قند و شکر، خرما، کشمش و توت خشک را جایگزین می کند و با وجود گرانتر بودن آن، دولت برای حفظ سلامت پرسنل خود این هزینه ها را متقبل می شود.» آگاهان پرسیدند حالا چه اصراری است که به جای قند و شکر کارکنان دولت چیزی بخورند؟ وزارت بهداتش گفت: خب، نمی شود که چای را تلخ خورد. آگاهان گفتند: خب، چای را حذف کنید، ضرر چای که از ضرر قند و شکر بیشتر است. مسوولان وزارت بهداشت پرسیدند: پس چه چیزی به جای چای بخورند؟ پاسخ داده شد: صبح ها فرنی و شله زرد و عصرها کاهو و سکنجبین. این بهترین رژیم متناسب با رژیم است.

برادر عسگری پناهنده نشده، بلکه همسرشان 46 ساله است

داستان این برادر عسگری هم که دچار غیبت صغری شده است، فعلا نقل محافل است. همسر سردارعسگری گفت: « اسرائیل یا آمریکا عسگری را دزدیده اند»، خانواده عسگری امروز به سفارت ترکیه رفتند. معلوم نیست اگر سردار عسگری را آمریکا و اسرائیل دزدیده اند، چرا خانواده ایشان به سفارت ترکیه مراجعه کرده اند؟ خانواده عسگری گفتند که « معاون وزیر دفاع سابق ایران( منظور دوران خاتمی است، پنج مرتبه) پناهنده نشده است.» و توضیح دادند که این سردار در هتل جیران اقامت داشته و نام هتل که قبلا گیلان و جیلان و قیلان ذکر شده در حقیقت همان جیران بوده. از طرف دیگر یکی از منابع ناآگاه و احتمالا سوراخ، اعلام کرد که « علیرضا عسگری ربوده شده، به پایگاه اینجرلیک در ترکیه منتقل و به یکی از مقرهای پنهانی سیا برده شده است… تمام تلاش آنها برای انتقال وی به ابوغریب و گوانتانامو و گرفتن اعتراف از وی جلوی دوربین تلویزیون است.» به نظر می رسد منبع مذکور احتمالا حسن شایانفر یا حسین شریعتمداری است، چون فقط به عقل کامل این دو تا نابغه می رسد که ممکن است سیا یک سردار سپاه را جلوی دوربین بیاورد و به اعتراف وادار کند و مردم دنیا هم بنشینند و چنین مزخرفاتی را ببینند و باور کنند. البته ما برای این برادر عزیز که عکسش امروز منتشر شد و شبیه کسانی بود که احتمالا در حال حاضر در آلمان هستند، آرزوی سلامت می کنیم. راستی گفتم آلمان، خبر داده شد که شهرام جزایری فعلا در فرانکفورت است. دلم می خواهد اگر این طرف ها بود پیدایش کنم و یک مصاحبه درست و حسابی با او بکنم. با مزه می شود.

تلویزیون اصلاح طلبان و بی بی سی

آقا این بی بی سی شاهکاری است. قرار است بسرعت تلویزیون فارسی راه بیندازد و قطعا این کار را خواهد کرد، اما قول می دهم تا زمانی که من و سایرین قدرت بینایی و شنوایی داریم، چنین تلویزیونی راه نمی افتد. فعلا بی بی سی دارد نظر سنجی می کند و می خواهد ببیند که اگر تلویزیون راه انداخت و رنگ میزهای دفتر کار مشکی بود، دیوارها چه رنگی بشود؟ در همین حیص و بیص آقای میم ت. مدینه گفت و همگان را دچار سوزش نمود، آقای مصطفی تاج زاده گفت: « اصلاح طلبان باید تلویزیون ماهواره ای راه می انداختند.»

راست ها به چپ، چپ ها به راست

همزمان با متهم شدن میشل باشله، رئیس جمهور سوسیالیست شیلی به فساد، خویشاوند سالاری و سقوط منحنی رشد اقتصادی، وی مسوول اغتشاشات و آشوب های اجرای سیستم جدید حمل و نقل عمومی است و گفته می شود محبوبیت وی کاهش چشمگیری داشته است. منظور این است که یک چیزی است مثل احمدی نژاد، منتهی یک کمی خوشگل تر و ربطی به چی توز و پفک و بهانه نمکی ندارد. از طرف دیگر رهبر مخالفان دولت زیمبابوه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و قرار شد غلط کند. حضرت آیت الله محمد رضا حکیمی ادام الله ظله اعلام کرد: « مرگ کاسترو فاجعه بشری است.»

ماست دارای انرژی هسته ای است

براساس آخرین اخبار، یکی از هموطنان که از مراسم استقبال از ریاست محترم جمهوری در یکی از شهرستانها برمی گشت و برای اولین بار در چنین مراسمی شرکت کرده بود، در پاسخ به این سووال که شعار مراسم چی بود، اظهار داشت والله نفهمیدم، ماست حق مسلم انرژی هسته ایه ، حق مسلم انرژی هسته ای ماسته، حق داریم از ماست انرژی هسته ای بگیریم ، حق مونه از انرژی هسته ای ماست بگیریم ، انرژی مون ماست شده یا ماست مون انرژی داره ، هسته مون ماست داره، یا ماستی مون هسته داره، انرژی مون حق داره هسته دار باشه ، یا هسته مون حق داره انرژی داشته باشه، ماست مون حق داره، حق مون ماست داره، مسلما ماست مون حقه، حق مون هم مسلما ماسته…. وی پس از مدتی به بیمارستان انتقال یافت.

چند خبر زیر این هفت آسمان

احمد توکلی که تا قبل از این یک چیزهای دیگری می گفت، اعلام کرد: « دولت فعلی پاک پاک نیست.» قرار است برادر توکلی را هفته بعد بیندازند جلوی شمسی پهلوون که بخوردش تا دیگر از این نظرات هولناک ندهد. یک آقایی به نام سقای بی ریا که از مسوولان دفتر ریاست جمهوری است و اسمش به آدم یادآوری می کند که حتما یک مشکلی در کار اوست، گفت: « سفر احمدی نژاد به قم دستاورد های خوبی داشت.» بر اساس اخبار واصله از اداره راهنمایی و رانندگی که در طول شش ماه گذشته دائما آمار می دادند که میزان تصادفات به نصف و 60 درصد رسیده و فلان و بهمان شده، دیروز اعلام شد که « در ده ماه اول امسال، 24 هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند.» یعنی میزان تصادفات حدود کمتر از نیم درصد کاهش داشته است. از طرفی وزیر علوم اعلام کرد: « حتی یک دانشجو بخاطر انتقاد از رئیس جمهور احضار نشده است.»، آگاهان توضیح دادند که اکثر این بازداشتی ها بخاطر اهانت به دربان دانشگاه یا وزیر احضار شده اند و اگر کسی به رئیس جمهور اهانت کند به این سادگی نیست که فقط بازداشتش کنند. خبر داده شد که بالاخره بعد از پنج سال « هم میهن» و « شرق» رفع توقیف و کرباسچی تبرئه شده است. اما همین امروز اعلام شد که شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده فعلا زندانی خواهند ماند. این خط این نشان، اگر رفقای شادی و محبوبه سریعا کاری نکنند، اینها را سه چهار ماهی آن تو نگه می دارند.

چهارشنبه سوری ها هرگز

لطفا دوستان عزیز ما را فراموش نکنند، به جای ما هرچه خواستند سروصدای معقول و نا معقول بفرمایند. گاز منفجر نشود، ترقه و فشفشه در حد امکان خودداری نشود، زیادی در حالت بسیار متعادل پشت رل ننشینید، بگذارید آن یکی که قاطی نکرده بنشیند، از صبح باطری ضبط دستگاه سی دی را آماده کنید. سی دی های مناسب را در اتومبیل بگذارید، در صورت مشاهده ایست بازرسی بزن بغل، همه چیز را مراعات فرمائید و در پایان مسائل مهمی در مورد رابطه چهارشنبه سوری و تاریخ ایران وجود دارد که وقتی که چهار شنبه سوری ها مثل آدم برگزار شد و نیازی نبود تا حتما برای فهماندن رابطه چهارشنبه سوری و فرهنگ ایرانی چیزی منفجر کرد، توضیح داده خواهد شد.