بازداشت مدیرعامل پرسپولیس؛ با کدام اتهام؟

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» شایعات درپی زندانی شدن امیرحسین سیاسی

صبح روز شنبه امیرحسین سیاسی، مدیرعامل میلیاردی باشگاه پرسپولیس، بازداشت و روانه زندان شد. او اما از زندان با رسانه ها تماس گرفته و با رد شایعه های مطرح در رسانه ها، مدعی شده: “به خاطر شکایت والیبالیست‌ها، کشتی‌گیران و اسپانسر بازداشت شدم و همه مربوط به پرونده‌های قبلی در مدیریت باشگاه بوده است.”

سیاسی در مورد ارتباط پرونده های سابق با او، به خبرگزاری فارس گفته: “به هر حال من مدیرعامل باشگاه هستم و به این دلیل من را خواسته اند.”

فارس در مورد جلسه پرحاشیه ای که با مسوولان باشگاه رئال مادرید و این که گفته می شود به دلیل بحث مذاکرات باشگاه با رئال مادرید و حضور یک فرد ضد انقلابی در این مذاکرات وی را بازداشت کرده اند، از زبان سیاسی یادآور شده: “نه این طور نیست و ربطی ندارد.”

 

وکیل شاکیان پرسپولیس: ربطی به شکایتها ندارد

پس از انتشار این سخنان، حمید کلوانی نوری، نماینده تام الاختیار کشتی گیران و والیبالیست های طرف قرارداد و شاکی از پرسپولیس، گفته های حمیدرضا سیاسی را تکذیب کرد و به فارس گفت: “اظهارات مدیرعامل پرسپولیس برای علت بازداشتش درست نیست. پرونده کشتی‌گیران به زودی به نتایج نهایی می‌رسد و تکلیف آنها مشخص خواهد شد. بازداشت سیاسی هیچ ارتباطی به پرونده والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران ندارد. موضوع مطرح شده از سوی ورزشکاران شاکی یک موضوع حقوقی است. بازداشت یک امر کیفری محسوب می ‌شود.”

او تاکید کرد که علت بازداشت سیاسی چیز دیگری است، اما نمی‌داند چرا موضوع را به والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران ربط داده‌اند.

آقای نوری در خبرگزاری مهر هم اعلام کرد که مدیرعامل پرسپولیس در مورد بازداشتش “فرافکنی می کند چرا که زمان رسیدگی به دادخواست ما ۲۳ آذرماه است.”

اما این خبرگزاری از زبان حمیدرضا سیاسی عنوان کرده است: “نامه‌ ای از مراجع قضائی دریافت کردیم که ظرف سه روز خودمان را به دادگاه معرفی کنیم و برای همین بود که ما ظهر امروز شنبه به دادگاه رفتیم.”

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادعا کرده است: “من در جریان این موضوع کاره‌ای نبودم و طبق گفته وکیلم به دلیل برخورد بد با قاضی پرونده بازداشت شده‌ام.”

 

علی پروین: استیلی گفت سیاسی آزاد می‌ شود

علی پروین، بازیکن و سرمربی پرسپولیس هم در خبرگزاری فارس،‌ از قول حمید استیلی، سرمربی تیم راه آهن اعلام کرد که حمیدرضا سیاسی تا دوشنبه، آزاد می شود. او همچنین گفت: “وقتی شنیدم سیاسی بازداشت شده با حمید استیلی تماس گرفتم و به او گفتم که اگر هر کاری لازم است به من بگونید تا انجام دهم. به استیلی گفتم اگر سیاسی شاکی خاصی دارد به من بگوید تا با او صحبت کنم. اما این طور که حمید استیلی می ‌گفت سیاسی تا یکی دو روز آینده آزاد خواهد شد.”

 

 

 

در حالی که سیاسی و اطرافیانش سعی دارند موضوع را عادی جلوه دهند، خواجه وند، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در سایت باشگاه اعلام کرد: “در حال حاضر تلاش بر این است که این قرار به قرار مناسب ‌تری بدل شود. پس از آن پرونده همان روالی را طی خواهد کرد که دعاوی حقوقی در سیستم قضایی طی می ‌کند. مشکل پیش آمده دقیقاً به همان مواردی مربوط می‌شود که اعلام شد و مساله دیگری در میان نیست.”