احمدی نژاد: در مناظره ها اسامی مفسدان را افشا کردم

نویسنده
نازنین کامدار

محمود احمدی نژاد، روزگذشته ضمن سخنانی باردیگر هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری را به طور تلویحی «مفسد» خواند و اعلام کرد«براندازان هنوز مجازات نشده اند» . او سخنان خود را در جمع محدودی که حتی تشکل های راست و شبه نظامی و عوامل سرکوب در دانشگاه آنرا به خاطر “دعوت مهندسی شده از سوی مشایی” تحریم کرده بودند، بیان داشت؛ با این حال پایگاه خبری دولت، این دیدار پر حاشیه را«دیدار صمیمی رئیس جمهور با طیف های مختلف دانشجویی» خوانده است.

همزمان سایت خبری “جهان نیوز”، یکی از سایت های وابسته به محافظه کاران نیز از “پشت پرده جریان مهندسی شده دیدار” سخن گفته و کارکنان یک نشریه تندرو به نام “همت”(هسته های مقاومت تاکتیکی) را مسئول دعوت گزینشی دیدارکنندگان با احمدی نژاد دانسته است.

احمدی نژاد در این دیدار پس از گذشت بیش از یکسال درباره بحث های دوران انتخابات سخن گفته و تاکید کرده است که: “در مناظره ها اسامی مفسدین را افشاء کرده ام”. گفتنی است او از هاشمی رفسنجانی و علی اکبرناطق نوری در مناظره با میر حسین موسوی نام برده بود؛اقدامی که حتی آیت الله خامنه ای نیز آن را در نمازجمعه مشهور 29 خرداد 88 محکوم کرد و “بداخلاقی ” نامید.
بنا به گزارش جهان نیوز، او درباره نشان دادن عکس زهرا رهنورد نیز گفته است:” برخی به من گفتند شما عکس آن خانم را نشان دادید و کار حرام انجام دادید حال آنکه آن عکس کپی از صفحه شناسنامه بود که چیزی هم در آن مشخص نبود”.

رجا نیوز نیز به نقل از احمدی نژاد نوشته است:” در حالی که هنوز فتنه‌گران به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، عده‌ای چنین تصور می‌کنند که کار آنان تمام شده است و باید دولت را مورد هجمه قرار دهند… در این بین برخی دیواری کوتاه تر از دیوار احمدی نژاد پیدا نمی کنند”.

احمدی نژاد با اشاره تلویحی به هاشمی رفسنجانی گفته است:” هنوز مبارزه با مفاسد تمام نشده غارتگران و براندازان مجازات نشده‌اند و مشغول فعالیت‌ هستند. از این‌رو اگر در مرز زمان حرکت نکنیم این فتنه‌ها ما را در بر خواهند گرفت لذا ضرورت دارد چه بسا جلوتر از زمان حرکت کنیم تا از تیررس فتنه‌ها در امان باشیم. مطلب مهم این است که اگر روزی مسئول شدیم امپراطوری راه نیندازیم و متاسفانه این موضوع در دولت نهم هم تکرار شد و برخی ها برای دیدار با فلان مسئول از من تقاضای وقت می کردند”.

او افزوده است:“عده ای بدون توجه به مهم‌ترین مسایل کشور در زمین دشمن بازی می‌کنند امروز بزرگترین اتفاق در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشورمان در حال وقوع است و قرار است مبانی تغییر پیدا کند و انقلاب واقعی در عرصه فرهنگ اتفاق بیفتد، از این‌رو نباید با موضوعات انحرافی این مسایل در حاشیه قرار بگیرد… میدان اصلی درگیری در جهان چگونگی مدیریت جهانی و جهانی شدن است. امروز ایران شدیدتر از غربی‌ها طرفدار جهانی شدن است”.

گفتنی است محمود احمدی نژاد از روز 23 خرداد سال 88 که در جمع  نیروها ی شبه نظامی بسیج در میدان ولیعصر تهران، شهروندان و معترضان به نتیجه انتخابات را “خس و خاشاک” نامید، تاکنون درباره مسائل دوران انتخابات صحبت نکرده بود.سخنان وی در آن مراسم که عنوان “جشن پیروزی” داشت، منجر به خشم گسترده مردمی شد که معتقدند احمدی نژاد براساس یک کودتای از پیش طراحی شده و تقلب گسترده در انتخابات، جایگاه رئیس جمهور را درایران اشغال کرده است. سخنان احمدی نژاد در آن روز با واکنش سریع مردم مواجه شد و در راهپیمایی تاریخی 25 خرداد، مردم شعار “خس و خاشاک تویی؛دشمن این خاک تویی”، سردادند.در همان زمان، سایت موج سبز آزادی در خبری از “اعمال ممنوعیت شورای عالی امنیت ملی برای اظهار نظر احمدی نژاد درباره مسائل داخلی ” خبر داد. احمدی نژاد پس از آن سخنرانی ایران را برای شرکت در یک اجلاس به مقصد مسکو ترک کرد. دیداری که با پوشش تصویری در تلویزیون همراه نبود و صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا مدت ها عکس یا تصویری از احمدی نژاد پخش نکرد.

 

قهر تشکلهای سرکوب گر

بنا به گزارش های منتشر شده در سایت های محافظه کاران، دیدار اخیر احمدی نژاد با عده ای که “دانشجو” توصیف شده اند، با حاشیه هایی نیز همراه بوده است. حاشیه هایی که به نزاع درونی محافظه کاران بر سر مشایی و آنچه که به گفته میر حسین موسوی “جنگ زرگری” است، باز می گردد.

جهان نیوز درباره حاشیه های این دیدار که با تحریم تشکل های حکومتی نیز مواجه شده بود، نوشته است:” پیش از برگزاری جلسه یکی از کسانی که با دانشجویان تماس تلفنی می گرفت و از آنها دعوت به جلسه می کرد، مدیر سابق سایت نوسازی و مسوول نشریه همت بوده است.گفتنی است این برای اولین بار است که از دانشجویان بصورت غیر رسمی و با تلفن دعوت می شوند.همچنین فرد مذکور در حین برگزاری جلسه نیز نقش فعالی در مدیریت دیدار رئیس جمهور با خبرنگاران داشته است”.

گفتنی است، نشریه موسوم به همت (هسته های تاکتیکی مقاومت)، یک نشریه افراطی حامی احمدی نژاد بود که در سال گذشته در دو شماره پیاپی حملات گسترده ای به هاشمی رفسنجانی کردو بلافاصله با توصیه آیت الله خامنه ای توقیف و فردی به نام “علی سینایان” به عنوان مدیرمسئول و سردبیر این نشریه به دادگاه احضار شد.

سیناییان یکی از چهره های نزدیک به رحیم مشایی است. او هم اکنون در دفتر رئیس جمهور فعال است و آنطور که اعضای تشکل های حکومتی دانشجویی به فارس گفته اند، وی مسئول دعوت از مهمانان بوده است.

این فرد همچنین در ماجرای تجمع افراطیون بسیجی در برابر مجلس که طی آن خواستار استعفای علی لایجانی و اعدام عبد الله جاسبی شدند، نقش اساسی داشته است.