مقتل خوانی احمد‌‌ی نژاد‌‌ در پارکینگ

نویسنده
فهیمه عبداللهی

» اصلاح طلبان: این اعلام حضور برای ریاست جمهوری آینده است

آخرین حضور محمود احمدی نژاد در جمع عمومی بار دیگر با استقبال نشریات اصلاح طلب روبرو شد که بار دیگر خبر دادند که رییس دولت سابق قصد دارد با این ترتیب نظرها را به خود جلب کند و امکان ورود به عرصه انتخابات را محک بزند.

این بار احمدی نژاد که در پارکینگ محلی که برای دانشگاه هنوز بی مجوز ایرانیان گرایه شده است با گروه اندکی از یاران اصلی خود جمع شده بود بدون این که خبرنگاران را خبر کند مقتل خوانی هم کرد و نشان داد همچنان که در سال های قبل از انتخابات ۸۴ در دو مسجد تهران نوحه خوانی می کرد هنوز به این شیوه خودنمایی توجه دارد.

سامان صابریان در گزارش روزنامه قانون نوشته: احمدی نژٰاد روزی که در قدرت بود با اعتماد به نفس می گفت اگر رحیمی در دولت من مرتکب فساد شده باشد من در رسانه ملی از مردم عذرخواهی می کنم. رحیمی در حالی که قسمتی از اتهاماتش در رابطه با این دولت بود، به دستور مقام قضایی راهی اوین شد،اماخبری ازمعذرت خواهی محمود نبود. طنز روزگار ما این است که همین احمدی‌نژاد امروز از در طلبکاری وارد شده و به گونه ای سخن می‌گوید که گویی اختلاس ها و فسادهای سال های اخیردر جغرافیای دیگری به وقوع پیوسته است و او هنوز برای مخالفان خود خط و نشان می کشد.

گزارش قانون نشان می دهد رییس دولت سابق در‌آخرین باری که در جمع عمومی ظاهر شد نشان داد که تلاش دارد به هر نحوی در صدراخبار باشد، او سرحلقه‌های خود را به تهران فراخواند و در پارکینگ دانشگاه “غیرقانونی‌” ایرانیان برای‌آنها سخنرانی کرد. مراسمی که تحت عنوان نشست سراسری تبیین مبانی انقلاب و اندیشه های امام خمینی بود به همایشی برای سازماندهی نیروهای احمدی‌نژادی تبدیل شد. )لینک)

همایشی که در پارکینگ برگزار شد توسط کسی گشایش یافت که قبلا در مقام مدیرعامل خبرگزاری دولت جانشین جوانفکر بود، همان کسی که بعد از حضور رحیم مشایی در مقام رییس دفتر رییس جمهور از سوی وی به عنوان مدیرکل سیاسی و امنیتی دفتر انتخاب شده بود، مجیدامیدی‌شهرکی، جلسه را چنان که نقل شده با قرایت قرآن مجید آغاز کرد و با اعلام حضور احمدی نژاد خبر داد که همایش صبح و بعد از ظهر خواهد بود. تیم امنیتی همراه شهرکی از حضور چند خبرنگار که علیرغم بی خبرنگاه داشتن رسانه ها در جلسه حضور یافته بودند جلوگیری کردند. اما با این همه خبرنگاران دریافتند که از چهره های اصلی دولت پیشین کسی در این جا نبود.

یکی از خبرنگاران به نقل از حاضران در فیس بوک خود نوشته: احمدی‌نژاد به عنوان سخنران اصلی این مراسم پشت‌تریبون رفت و شرایط خود را با واقعه کربلا قیاس‌ کرد و بعض کرده اظهار داشت “امروز هر نادرستی، بهانه ای پیدا می کند برای هجمه و توهین به دولت ما، هر کس هرچه دم دست دارد می زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده اند. “
احمدی‌نژاد که مبارزه انتخاباتی سال ۸۴ و ۸۸ خود را با افشاگری و تهمت به چهره های اصلی دولت های قبلی ِآغاز کرد به گفته حاضران در این جا توضیح داد که با بی‌احترامی به افراد و افشای‌زندگی شخصی‌دیگران مخالف است و آن رال خلاف مسلمانی می داند چون که “ما اهل دعوا و فحاشی نیستیم، این اعمال متعلق به عقب افتاده‌های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی‌کنیم. امام و رهبری فرمودند حواس‌تان باشد که با چه کسی طرفیم، معلوم است که خیلی ها را دشمن جلو می اندازد و برخی ها هم به انگیزه ها و بهانه های مختلف وارد می شوند اما نباید فراموش کرد که دشمن ما آمریکاست. هر بار که شبکه های استکباری را باز می کنیم و می بینیم مشغول فحاشی به ما هستند”.

اعتماد در گزارش خود درباره این همایش نوشته: ساده‌انگاری است اگر تصور کنیم پیروزی را محدود در انتخابات مجلس آتی می‌داند. از نگاه او مجلس در راس امور نیست اما سکان اجرایی کشور آنقدر وسوسه‌کننده هست که این‌بار با شعار احیای راه امام(ره) برای رسیدن به آن تلاش کند. او روز پنجشنبه دو پروژه همزمان را به صورت رسمی کلید زد: انتخابات مجلس امسال و ریاست‌جمهوری سال ۹۶. احمدی‌نژاد با کادرسازی در سراسر کشور حالا شبکه‌ای از وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران برخی شرکت‌های بزرگ اقتصادی را در اختیار دارد.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده که همایشی که با نام تبیین اندیشه های امام برپا شد در حقیقت صف کردن هواداران و اعلام ورود بود. شبکه سراسری احمدی‌نژاد از روز پنجشنبه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به خواست او در تمام کشور همین محورها را پی خواهد گرفت. روایت احمدی‌نژاد از خط و راه امام محوری است که در طول ماه‌های باقیمانده تا انتخابات مجلس و دو سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر خواهیم شنید. او می‌داند اصولگرایان امروز در وضعیت رقابتی با اصلاح‌طلبان نیستند و اگر بتواند شبکه پا به کارش را فعال کند احتمال کسب تعداد قابل قبولی از کرسی‌های مجلس را خواهد داشت؛ کرسی‌هایی که نه مقصد نهایی بلکه یکی از ایستگاه‌های بازگشت به پاستور خواهد بود.

به گزارش این روزنامه ها احمدی نژاد در حالی که بخش کوچکی از دولتش حاضر بودند و تاییدش می کردند افزود: اگر به روز نباشیم، اقدامات و برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مان بی‌پایه و بنیان می‌شود و سرگشتگی پدید می‌آید و هرکس به یک سو می‌رود و حجم بسیار زیادی از ادعاهای متناقض و متضاد و در نقطه مقابل هم، همگی به اسم امام و انقلاب مطرح می‌شود. احمدی‌نژاد اضافه کرد: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب کوشیدند اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و امروز هم به دنبال زدن ریشه انقلاب یعنی تخریب اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) هستند که اگر در این راه موفق شوند، حیات و موجودیت ملت مسلمان و انقلابی ایران را به خطر می‌اندازند. (لینک)

گزارش ها نشان می دهد در این مهمانی که عده ای ایستاده و عده ای روی زمین نشسته بودند سخنرانان تا به دولت روحانی تاختند. مجتبی ثمره هاشمی، محسن نامجو، علی نیکزاد، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر، مهدی غضنفری، بهروز مرادی از جمله چهره های حاضر بودند ولی خسرومعتضد، علی نیکزاد، غضنفری و حسینی وزیراقتصاد دولت دهم سخنرانی‌کردند.