ورود نماینده خامنه ای به فیلم ظهور

نویسنده
نازنین کامدار

» قسمت دوم فیلم در حال ساخت است

همزمان با ورود نشریه نزدیک به سپاه به ماجرای فیلم ظهور امام دوازدهم شیعیان که از سوی رسانه های داخلی به جریان نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی منتسب شده، سایت فیلم “ظهور نزدیک است” فیلتر شد. همزمان محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نیز این فیلم را “مصداق نشر کذب و تشویش اذهان عمومی” دانست. این در حالیست که از یک سو اسفندیار رحیم مشایی هر گونه نسبت خود با این فیلم را تکذیب کرده و از سوی دیگر سایت های راستگرا از در حال ساخت بودن قسمت دوم این فیلم با بودجه “کلان یک  نهاد” خبر داده اند.

 سایت نزدیک به سپاه پاسداران دیروز به نقل ازعلی سعیدی، نماینده آیت الله خامنه ای در این نیرو نوشت: “متاسفانه اخیرا لوح فشرده ای پیرامون علائم ظهور با عنوان «مستند ظهور بسیار نزدیک است» تهیه و در سطح وسیعی توزیع شده است. آن مقداری که صهیونیست ها در حوزه مهدویت و امام زمان(عج) کار کرده اند، ما علی رغم این همه نشانه و روایات کار جدی انجام نداده ایم، لذا متاسفانه اکنون یک سری «نقص های بزرگ و تطبیق های غلط و ناقص» را به نام علائم ظهور در صحنه جامعه می بینیم”.

همزمان با این موضع گیری، خبر آنلاین نیز از فیلتر شدن پایگاه اینترنتی این فیلم خبر داد.

بنا به نوشته خبرآنلاین، سایت گروه مبشران ظهور با عنوان “ظهور بسیار نزدیک است” و به آدرس اینترنتی www.u313.ir از اوایل بامداد دیروز  فیلتر و از دسترس کاربران اینترنتی داخل ایران خارج شد.

این گزارش می افزاید: “سایت «ظهور بسیار نزدیک است»، دیروز در آخرین خبری که روی خروجی سایت خود قرار داده بود، لینک تمام سایت ها و روزنامه هایی که مصاحبه تفصیلی علی اصغر سیجانی کارگردان مستند «ظهور بسیار نزدیک است» را با «خبرآنلاین» بازتاب داده بودند منتشر کرد و علاوه بر آن تصویر روزنامه هایی که در صفحه اول خود به انعکاس این مصاحبه پرداخته بودند را درج کرده بود”.

 سایت آفتاب اما از واکنش اسفندیار رحیم مشایی که در کانون انتقادها به خاطر انتشار این فیلم قرار دارد خبر داد و بااشاره به مصاحبه وی با خبرگزاری مهر در حاشیه یک مراسم حکومتی نوشت: “خیلی‌ها هر حرفی را که دل‌شان می‌خواهد می‌زنند. من نیز خبر انتشار این سی‌دی(ظهور نزدیک است) را شنیدم. من تنها شنیده‌ام که در این فیلم گفته شده است وقایعی در آخرالزمان اتفاق می‌افتد. اما در خصوص این وقایع فقط می‌دانم که بسیاری از چیزهایی که نقل شده، ممکن است درست نباشد. یا اگر برخی درست باشد، ممکن است اتفاق نیفتد و برخی ممکن است جعل باشد. برخی هم ممکن است درست باشد ولی حتمی‌الوقوع نباشد”.

مشایی در پاسخ به پرسش خبرآنلاین مبنی بر اینکه “احمدی‌نژاد درباره مشابهت‌سازی یکی از شخصیت‌های این فیلم به خودش موضع‌گیری کرده است یا نه؟”، گفته است: “من تا کنون چیزی در این خصوص نشنیده‌ام، مگر شما چیزی شنیده‌اید؟ به بنده که چیزی نگفته‌اند. اصلا منتشرکنندگان و سازندگان این فیلم که مشخصند، چرا از من سئوال می‌کنید؟”

بنا به نوشته خبر آنلاین، وی در پاسخ به اینکه “آیا سازندگان این فیلم در نوروز با شما دیدار داشته‌اند؟” هم گفته: “من اصلا نمی‌دانستم که این فیلم کارگردان دارد. من اصلا از ساختن چنین فیلمی اطلاعی نداشته و نمی‌دانم که تهیه‌کنندگان آن چه کسانی هستند”.

او درحالی خبر ملاقات با عوامل این فیلم را تکذیب کرده که جهان نیوز، ارگان نزدیک به علیرضا زاکانی نوشته است: “برخی مسئولان این موسسه به همراه تهیه کنندگان با یکی از اعضای ارشد تیم مشایی که از دیگر چهره های حاشیه ای دولت محسوب می شود دیدار کرده و گزارشی از برنامه های خود را ارائه کرده اند که با حمایت این چهره سیاسی مواجهه شده است”.

اینک در حالی که محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نیزانتشار چنین فیلم و مباحثی را انحرافی و موجب تشویش اذهان عمومی دانسته، سایت مشرق روز گذشته از ساخت قسمت دوم این فیلم خبر داده است.

در گزارش مشرق آمده است: “به تازگی یک موسسه فرهنگی با هزینه ای کلان و با حمایت یک گروه خاص سیاسی و نیز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در یکی از استودیوهای تهران در حال تلاش برای تولید مستند جنجالی دیگری با عنوان «ظهور بسیار نزدیک است۲» می باشد”.

مشرق می افزاید: “برای تولید مستند جدید که فعلا «ظهور بسیار نزدیک است۲» نامگذاری شده است استودیویی حرفه ای در تهران در نظر گرفته شده و قرار است از جدیدترین تکنولوژی های روز با امکانات فنی ویژه برای تولید آن بهره گرفته شود”.

در انتهای این گزارش آمده است: “برای تولید این مستند جدید که پیش بینی می شود جنجال های دامنه داری را در پی داشته باشد، یک تیم تحقیقاتی مشغول به کار شده و می کوشند در مستند جدید به منتقدان سی دی اول پاسخ دهند و در این راستا از گفتگو با برخی کارشناسان همسو با خود نیز بهره برده اند و قرار است اینگونه القاء شود که مخالفان و منتقدان مجموعه شماره ۱ ظهور بسیار نزدیک است، به دلیل منافع جناحی و گروهی خود به طور کل از ظهور امام زمان متضرر می شوند و به همین دلیل به مخالفت با این مستند برخاسته اند. همچنین قرار است این مستند «ظهور بسیار نزدیک است۲» پس از طی کردن مراحل تهیه و تولید و با دو زبان فارسی و عربی در آستانه جشن های نیمه شعبان توسط موسسه فرهنگی «س» گسترده تر از سی دی اول توزیع شود”.