به این زودی ها آزاد نمی شویم

نویسنده

» آخرین اخبار بازداشت شدگان سیاسی و مطبوعاتی

خانواده های ژیلا بنی یعقوب و بهمن احمدی امویی، روز گذشته در زندان اوین با این زوج روزنامه نگار به طورجداگانه ملاقات کردند. مادر ژیلا بنی یعقوب با بیان اینکه این روزنامه نگار در بند 209 زندان اوین، با 3 نفر دیگر در یک سلول نگهداری می شود به روز گفت: دیدار ما حضوری بود و در حضور یک بازجو صورت گرفت. وی وضعیت روحی ژیلا را خوب توصیف کرد و در عین حال گفت: ژیلا به شدت لاغر شده است و به ما گفته که منتظر آزادی او نباشیم و به این زودی ها آزاد نخواهد شد.

 از سوی دیگر بهمن احمدی امویی نیز که به تازگی از سلول انفرادی به سلولی چند نفره در بند 209 زندان اوین منتقل شده در دیداری حضوری با خانواده اش گفته است که به این زودی ها آزاد نخواهد شد

خانواده های عبدالفتاح سلطانی، عبالرضا تاجیک و مهسا امرآبادی نیز دیروز با عزیزان خود در زندان اوین ملاقاتی حضوری داشتند. اما ملاقات خانواده محمد قوچانی با این روزنامه نگار به صورت کابینی بود.

گزارش خبرنگار ما حاکی است روز گذشته همزمان خانواده های سعید لیلاز، احمد زیدآبادی، علی تاجرنیا و کاوه مظفری نیز در مقابل زندان اوین حضور یافتند و خواهان ملاقات با زندانیان خود شدند اما مسولان زندان اوین چنین اجازه ای راندادند. به خانواده های مظفری، لیلاز، زید آبادی و مظفری گفته شده است که این سه نفر در بند قرنطینه و ممنوع الملاقات هستند.

از سوی دیگر موکلان شادی صدر به همراه دوستان و همکاران این وکیل بازداشت شده روز گذشته مقابل زندان اوین تجمع کردند و با در دست داشتن نوشته هایی به بازداشت غیر قانونی وی اعتراض کردند. این عده همچنین در برابر در زندان اوین تجمع کردند و خواستار ملاقات با شادی شدند که با ممانعت مسوولان مواجه شد.

 

پرونده شادی صدر در شعبه دوم بازپرسی

محمد مصطفایی، وکیل شادی صدر در مطلبی در وبلاگ خود خبر داده است که  پرونده شادی صدر به شعبه دوم بازپرسی ارجاع شده است. وی با ابراز نگرانی از وضعیت شادی صدر و محمد علی دادخواه، دیگر موکل خود نوشته است: از اتهام یا اتهامات موکلانم هیچگونه اطلاعی نداشته و نمی دانم با چه دلیل و مدرکی در بازداشت به سر می برند.

وکیل شادی صدر تصریح کرده است: گویا برای اتهام خانم صدر قرار کفالت صادر شده است ولی هنوز اعلامی از سوی مرجع قضایی صورت نگرفته و ایشان مدت پنج روز است که با خانواده خود تماس تلفنی نداشته است.

 

وضعیت غیر متعارف برای دادخواه

مصطفایی در باره محمد علی دادخواه با بیان اینکه “هنوز مشخص نیست که پرونده آقای دادخواه توسط کدامیک از شعبات معاونت امنیت رسیدگی می شود” تاکید کرده است : با توجه به اینکه هیچکدام از مسئولین این معاونت در خصوص پرونده آقای دادخواه پاسخگو نمی باشند به نظر می رسد که وضعیت موکلم در شرایط عادی و متعارفی قرار نداشته و بحرانی است.

وکیل دادخواه یادآور شده است:  به طریقی متوجه شدم که برای آقای دادخواه قرار تامین بازداشت موقت صادر شده و ایشان نیز به این قرار اعتراض نموده و پس از اعتراض به قرار بازداشت موقت، پرونده به شعبه 28 دادگاه انقلاب ارجاع تا رییس این شعبه، رسیدگی نماید. به این شعبه مراجعه کردم که مدیر دفتر اعلام کرد که پرونده آقای دادخواه پس از بررسی و تایید قرار بازداشت موقت، مجددا به معاونت امنیت ارسال شده است ولی از اینکه کدام شعبه به این پرونده رسیدگی می کند استنکاف ورزید.

به گفته مصطفایی با اعلام این خبر مشخص می گردد که ماندن آقای دادخواه در بازداشت موقت به طول خواهد انجامید.مصطفایی این رویه را در دادگستری “غیر متعارف” خوانده وبا بیان اینکه “تاکنون چنین رویه ای را در مراجعی غیر از دادسرای امنیت ندیده ام” از وضعیت موکل خود به شدت ابراز نگرانی کرده است.

به گفته این وکیل دادگستری، دادخواه از وضعیت جسمانی خوبی برخوردار نبوده و قبل از بازداشت داروهایی مصرف می کرده که توقف استفاد هاز آنها باعث تشدید بیماری گوارشی اش می گردد و به همین دلیل می بایست تحت نظر دکتر متخصص باشد.