بیچاره های متوحش دروغگوی غارتگر

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» توصیف احمدی نژاد از دولت های خارجی:

یک روز پس از انتشار نتایج نظرسنجی جهاد دانشگاهی (زیر نظر دولت) که در آن تصریح شده دولت محمود احمدی نژاد از مدیریت فضای عمومی کشور پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری ناتوان بوده، رئیس دولت دهم از “برنامه هایی” خبر داد که برای “مدیریت جهان” تدارک دیده است.

احمدی نژاد این سخنان را پیش از ظهر دیروز در پنجمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر بیان کرد. از بدو روی کار آمدن دولت نخست احمدی نژاد، وی، اعضای دولت او و دیگر چهره ها و مقامات جریان حاکم به دفعات اعلام کرده اند برنامه های متعددی برای مدیریت جهان دارند.

با این حال هیچ یک از این آنان تاکنون نمونه ای از برنامه های خود برای مدیریت جهان را اعلام نکرده و صرفا به بیان سخنانی مبهم و کلی در این خصوص اکتفا کرده اند.

سخنان دیروز احمدی نژاد اما سرشار از واژه های منفی علیه دولت های خارجی بود. او در این اظهارات، قدرت های بزرگ جهان را “متوحش، دروغگو، فریبکار، بیچاره، غارتگر” و… توصیف و تهدید کرد که “ملت ایران آنها را دفن خواهد کرد.”

احمدی نژاد دیروز با انتقاد از برخوردهای اخیر قدرت های خارجی با جمهوری اسلامی، این رفتار را در راستای برنامه هایش برای مدیریت جهان دانست.

او گفت: “نه اینکه ما بخواهیم و یا اینکه دوست داشته باشیم بلکه برنامه‌هایی برای مدیریت جهانی داریم که آنها دقیقا همان کار را انجام می‌دهند.”

احمدی‌نژاد هم‌چنین با ابراز تاسف برای این قدرت‌ها که تا این حد سقوط کرده‌اند، خاطرنشان کرد: “امیدواریم این حرف‌ها را بشنوند و خودشان را اصلاح کنند.”

وی سپس مثال این مساله را معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی برای فریب ملت‌ها توسط ایران عنوان کرد: “عملکرد این قدرت‌ها دقیقا این حرف را ثابت می‌کند. ما بدون هزینه به جلو می‌رویم و بزرگ‌ترین دشمنان تاریخی ملت ایران را با کمترین هزینه‌ها به زیر می‌کشیم.”

احمدی نژاد سپس به قدرت‌های جهانی نصیحت کرد دست از این کارهای خود بردارند و به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و اگر می‌خواهند در آینده‌ جهان حضور داشته باشند خود را اصلاح کنند.

 

ناتوان در داخل؛ مدعی در جهان

“راهکارهای جهانی” احمدی نژاد یک روز پس از آن بیان شد که سایت کلمه نتایج نظرسنجی موسسه دولتی جهاد دانشگاهی را منتشر کرد. بر اساس این نظرسنجی که خرداد سال جاری انجام شده، بیش از 76 درصد شهروندان تهرانی نارضایتی خود را از شرایط کنونی جامعه و مدیریت دولت ابراز داشته و خواستار “تغییر اساسی وضع موجود” شده اند.

در حالی که مقامات دولت و چهره های حکومتی در ماه های اخیر مدعی کنترل بحران و پایان یافتن آنچه “فتنه سبز” می خوانند شده اند، بیش از 65 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که دولت نه تنها در مدیریت شرایط ناتوان بوده بلکه “اعتراضات، به صورت پنهانی ادامه دارند.”

براساس نتایج این نظر سنجی همچنین “مشکلات اقتصادی ونبود آزادی های سیاسی” به عنوان بزرگترین بحران موجود در جامعه و “تهدیدهای بین المللی وخطر حمله نظامی” از دیگر دغدغه های مردم عنوان شده است.

یکی از دیگر نکات جالب توجه این نظرسنجی آن است که “وضعیت پوشش زنان در جامعه” به عنوان “اولویت آخر” مردم عنوان شده،در حالیکه حکومت همواره سعی می کند آنچه “وضعیت نامناسب حجاب و عفاف در جامعه” بیان می کند را عمده ترین مشکل مردم وانمود کند.

همچنین به رغم تبلیغات دولتی و اظهارنظرهای مقامات حکومتی بیش از۶۹ درصد مردم وضعیت کشور را “مبهم و نگران کننده” تشخیص داده اند. وضعیت کشور از نظر مردم در قیاس با سال گذشته بیش از ۹درصد بحرانی تر شده است.

شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد  و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده.

جامعه آماری این طرح شامل شهروندان بالای۱۸ سال تهرانی از کلیه اقشار و گروه های اجتماعی در زمان اجرای طرح است. شیوه نمونه گیری  این نظر سنجی به صورت چند مرحله ای و در سطح شهر تهران بوده است. لازم به ذکر است اطلاعات این نظر سنجی با ابزار پرسشنامه وبا مراجعه به میادین گردآوری شده است.

سایت کلمه با انتشار نتایج این نظرسنجی نوشته: “علی رغم اینکه این نظر سنجی از نحوه تنظیم سئوالاتی که طرح گردیده نشان می دهد با محدودیت های جدی روبرو بوده است اما گویای این واقعیت است که جنبش سبز همچنان دارد با قوت به سوی اهداف تعیین شده که در منشور این جنبش تبیین گردیده به پیش می رود ودرواقع نتایج این سنجش قابل تعمیم برای سراسر کشور می باشد.”

 

احمدی نژاد: آزارمان به هیچکس نرسیده

در چنین شرایطی، احمدی نژاد کماکان به تئوری پردازی های خود در سطح بین المللی ادامه داده و در جدیدترین سخنانش بار دیگر از “مدیریت جهان” سخن گفته است.

او در بخش دیگری از سخنانش در جشنواره کارآفرینان برتر با طرح این سئوال که “چرا تا این حد قدرت‌های فاسد جهانی از دست ملت ایران عصبانی‌اند” با اشاره به “صدور قطعنامه چهارم علیه ایران در شرایطی که رژیم صهیونیستی کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه را مورد هجوم قرار داده بود”، خاطرنشان کرد: “چرا امروز تنها حرف رسانه‌های دنیا ایران است؟ آیا واقعا از ایران می‌ترسند؟ می‌گویند ایران خطری برای امنیت جهانی است و این حرفی است که خودشان درست کرده، تکرار و باور می‌کنند. ایرانی که در طول تاریخ آزارش به کسی نرسیده و مورد هجوم سنگین‌ترین تجاوز قرار گرفته است همواره پیام دوستی برای صلح و بشریت داشته است.”

احمدی نژاد از زمان روی کار آمدن در سال 1384 بارها خواستار نابودی اسرائیل و محو این کشور از نقشه جهان شده و این اظهارات او همواره مورد اعتراض گسترده دولت های جهان واقع شده است. فناوری هسته ای ایران نیز در همین راستا مورد ارزیابی قرارگرفته و پنهانکاری های جمهوری اسلامی نیزمزید بر علت شده است.

 

از بمب اتمی ایران می ترسید؟

احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی دیروزش با تاکید بر اینکه آنها [قدرت های خارجی] در همه موارد احساس خطر می‌کنند، گفت: “ما وقتی در عرصه‌ هسته‌یی به پیش می‌رویم آنها نگرانند، وقتی در عرصه بیوتکنولوژی به پیش می‌رویم باز هم نگرانند، حتی می‌گوییم که می‌خواهیم هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کنیم باز هم نگرانند. امروز هم سازهایشان را کوک کرده‌اند و دست در دست هم داده و خیال می‌کنند که با راه انداختن سر و صدا و جنگ روانی می‌توانند ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند.”

وی ادامه داد: “ملت ایران در گذشته سرزمین‌ها و ملت‌ها را با لشکرکشی فتح نکرد بلکه با تدبیر و سیاست‌ورزی آن‌ها را به زیر کشید. ما امروز نیز برای مقابله با آمریکا نیاز به جنگ نداریم. تدبیر، فرهنگ و وحدت ایرانی آن‌ها را به زیر می‌کشد و آنها این مساله را می‌دانند اما جرأت گفتن ندارند.”

احمدی نژاد سپس به آنچه “سناریوی ایجاد جنگ روانی با این مضمون که ایران قصد ساخت بمب هسته‌ای دارد” می خواند اشاره کرد و خطاب به این قدرت‌ها گفت: “بیچاره‌ها شما از یک بمب اتمی ایران می‌ترسید؟ شما که چند هزار بمب دارید. این نشان می‌دهد شما دروغگو، ترسو و فریبکارید.”

وی همچنین با اشاره به کسری بودجه‌ 1480 میلیارد دلاری آمریکا خاطرنشان کرد: “آن‌ها می‌دانند که اگر فرهنگ و تمدن ایران شکوفا شود جایی برای غارت‌های گسترده‌ آن‌ها باقی نمی‌ماند. لذا برای مقابله با ما بازی تبلیغاتی درست کرده‌اند که در این راستا بخشی از روسیه و کشورهای اروپایی و رسانه‌ها را با خود همراه کرده‌اند که البته کار آن‌ها را خداوند برای ما افشا کرد.”

این برای دومین روز پیاپی بود که احمدی نژاد با حمله به روسیه این کشور را متهم به فریب خوردن و بازی کردن در سناریوی آمریکا کرد.

او دو روز قبل هم از “طراحی سناریوی یک جنگ پیچیده علیه ایران توسط آمریکا” خبر داده و گفته بود: “چرا رئیس‌جمهور روسیه باید در نمایشنامه امریکایی‌ها بازی کند؟”

احمدی نژاد دیروز مجددا گفت: “این قدرت‌ها از اینکه روح ملت ایران بزرگ شده و بیدار می‌شود ناراحت و نگرانند و با این قبیل داستان‌پردازی‌ها و سناریوی حمله به برخی کشورهای خاورمیانه و شلوغ کردن این منطقه می‌خواهند فلش را به سمت ایران نشانه بگیرند که ایران قصد ساخت بمب دارد.”

وی همچنین به آنچه “توحش برخی تمدن ها” می خواند اشاره کرد و افزود: “امروز کدام زن و مرد اروپایی آرامش دارد؟ احترام و عزت کجاست؟ و اصلا کدام زن و مرد در دنیا آرامش دارند؟ آن‌ها همه موجودیت بشر را خرج خودخواهی‌ها، زیاده‌طلبی‌ها و توسعه‌طلبی‌هایشان کردند. کشوری که حدود 5 میلیون جمعیت دارد با لشکرکشی به کشور 200 میلیونی آن را به استثمار کشید و غارت کرد. این روند امروز شکست خورده و امید تمام ملت‌ها به حرکت ملت ایران است که در این راستا باید ایران ساخته و به قله‌ها رسانده شود.”

 

با ما دوستی کنید، سودش را می برید

در حالی که بر مبنای قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، تمام دولت های جهان از این حق برخوردارند که کشتی های ایرانی را در تمام آب های جهان مورد بازرسی و حتی توقیف قرار دهند، احمدی نژاد دیروز همچنین هشدار داد که “هرکس تصمیم بگیرد علیه ملت ایران اقدامی کند و کشتی‌های ایرانی را بازرسی کند بلافاصله عکس‌العمل ملت ایران را دریافت خواهد کرد.”

او مدعی شد: “تجربه نشان داده این عکس‌العمل پشیمان کننده است.”

پیش از او علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تهدید کرده بود در صورت بازرسی کشتی های ایرانی، جمهوری اسلامی به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

احمدی نژاد روز گذشته افزود: “ایران هرکس در سناریوی آمریکایی‌ها علیه ایران شرکت کند، عمل او را دشمنی تلقی کرده و پاسخ او را می‌دهد.”

به گفته او: “هرکس با ما دوستی کرده سودش را برده است و باید بدانید که این بداخلاقی‌ها جز این‌که آبروی شما را ببرد اثری ندارد.”

رئیس دولت دهم اضافه کرد: “با توجه به چند سال همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در مورد بحث هسته‌یی، هم‌اکنون ایران مطمئن شده است که این قبیل اقدامات آن‌ها در جهت دشمنی است و هرکس در سناریوی آمریکا علیه ایران شرکت کند دشمنی تلقی شده و پاسخ آن داده می‌شود.”

وی بار دیگر خطاب به این قدرت‌ها گفت: “ملت ایران صدها مورد نظیر شماها را دفن کرده و چیزی باقی نمانده است که این مساله با تدبیر و منطق و مدیریت بوده است.”

هم‌چنین با اشاره به احتمال حمله به چند کشور خاورمیانه تصریح کرد: “زورتان به ایران نمی‌رسد و می‌خواهید چند فقیر بیچاره را در منطقه مورد هدف قرار دهید که به نتیجه‌ای نمی‌رسید. بدانید که هر تهدید دشمن مانند گذشته در کارخانه فرهنگ‌سازی ملت ایران تبدیل به فرصت می‌شود.”

 

آرزو می کنم فروش بنزین را تحریم کنند

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تحریم فروش بنزین به ایران هم اشاره کرد و گفت: “می‌گویند که بنزین را تحریم می‌کنیم. این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز 17 میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. همه‌ کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ماست. هر چیزی را که می‌خواهند تحریم کنند ببینند ظرف چند ماه کارآفرینان ما بهترینش را جای آن می‌گذارند. می‌خواهید ایمان، اراده، همت، عشق و یک ملت بزرگ را تحریم کنید؟”

وی پیش از این هم مدعی شده بود که در صورت تحریم فروش بنزین به ایران، دولت او ظرف یک هفته تمام بنزین مورد نیاز کشور را تولید خواهد کرد اما تاکنون توضیح نداده در صورت برخورداری از چنین توانایی چرا پیش از تحریم بنزین توسط دولت های خارجی، این اقدام را عملی نمی کند؟

 

وی در عوض گفت: “آنها [قدرت های خارجی] می‌دانند که چه پتانسیل و توانمندی‌ای در ایران خوابیده است و اگر بیدار شود حنای آن‌ها رنگی نخواهد داشت.”