دانشگاه، هدف اول شلیک ها

سامان رسول پور
سامان رسول پور

» برخورد با دانشجویان ادامه دارد

درگیری های پس از انتخابات در دانشگاهها هم با شدت هر چه تمامتر ادامه دارد. از کوی دانشگاه و سایر دانشگاهها خبر می رسد که نیروهای انتظامی و لباس شخصی به دانشجویان معترض حمله ور شده اند و از گاز اشک آور و تیر هوایی برای متفرق کردن آنها استفاده کرده اند.

بامداد خبر نوشت: “از ساعات اولیه شب دانشجویان در کوی دانشگاه تهران متحصن شده‌اند. خیابان امیرآباد از عصر امروز توسط نیروهای گارد ویژه احاطه شده‌است. دانشجویان ابتدا با کشاندن کیوسک‌های نگهبانی به وسط خیابان امیرآباد اقدام به سنگرسازی درون خیابان برای خود کرده‌اند که با برخورد شدید گارد ویژه مواجه شده‌است و پس از آن گارد ویژه اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرده‌است که دانشجویان را تا محوطه کوی به عقب رانده‌است. دانشجویان نیز برای مقابله به مثل از کوکتل ملوتوف استفاده کرده‌اند”.

در همین پیوند، یکی از فعالان دانشجویی در ساعات پایانی شب  از داخل کوی دانشگاه به روز گفت: “امروز زیر سر در دانشگاه تهران حدود  100 نفر تجمع کردند و تیر اندازی شد. داخل دانشگاه اشک آور زدند. باران گاز اشک‌آور و تیرهوایی یک لحظه نیز قطع نمی‌شود بعد هم تهدید به تجاوز به داخل کوی برای لباس شخصی ها به صورت «حکم» درآمده و گفته می شود حاج منصور ارضی از بالای منبر به کوی دانشگاه اشاره کرده و گفته اینها باید در نطفه خفه بشوند”.

این شاهد عینی در ادامه افزود: “الان سنگ اندازی  بین دانشجویان و انصار و گارد ادامه دارد؛آنها سعی دارند در ها را ببندند اما ما نمی گذاریم. ما داریم  اینجا قیچی می شویم. می گویند انصار در کوی چمران هستند. بسیجی ها هم پشت در پشتی جمع شده و شعار می دهند: چپ، راست، کارگزار… علیه خدمت گذار. الان هم دارند شعار می دهند: ای رهبر بیچاره… اماده ایم اماده”.

 

دانشگاه اصفهان

اما خبرنامه امیر کبیر در مورد درگیری ها در دانشگاه اصفهان اعلام کرد:“در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، شب گذشته ماموران گارد ویژه و لباس شخصی با حمله به خوابگاه های دانشجویان آنان را به طرز وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی از دانشجویان را نیز با خود بردند. نیروهای یگان ویژه و انصار حزب الله، بیش از ۶۰ نفر از دانشجویان را بازداشت و توسط دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند. طی این حمله چند تن از دانشجویان به شدت مجروح گشته اند. یکی از دانشجویان در اثر ضرب و شتم از پنجره اتاق خوابگاه به پایین پرت شده و از ناحیه هردو پا دچار شکستگی گردیده است. همچنین یک نفر نیز به شدت از ناحیه سر مجروح شده و وضعیت جسمی وی وخیم گزارش شده است”.

 

دانشگاه شیراز

دانشگاه شیراز هم شب های ناآرامی را می گذراند؛ نیروهای لباس شخصی به تجمع دانشجویان معترض حمله و اقدام به شلیک گاز اشک آور کرده اند. گفته می شود در این برخوردها شماری از دانشجویان مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

همه اینها در حالی است که بسیاری از سایت های خبری فیلتر شده و سرعت دسترسی به اینترنت به  شدت کاهش پیدا کرده است و فعالان دانشجویی برای اطلاع رسانی در خصوص اوضاع دانشگاهها با مشکل مواجه هستند.