هیچ خبری از تاج زاده در دست نیست

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» در مصاحبه با روز عنوان شد:

داماد مصطفی تاج زاده در مصاحبه با “روز” از ممنوع الملاقات شدن این فعال سیاسی اصلاح طلب خبر داده و گفت که پس از نامه آقای تاج زاده به رهبر جمهوری اسلامی و همچنین درخواست او از مردم برای شکستن دیوار های هراس، هیچ خبری از او در دست نیست.

مصطفی تاج زاده به گفته خانواده اش در بند متادون و در انفرادی نگهداری می شود و پس از ممنوع الملاقات شدن، خانواده اش در بی خبری مطلق نسبت به وضعیت او به سر می برند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه ای سرگشاده خطاب به آیت الله خامنه ای نوشته بود: به این می‌اندیشم نظامی که با این سرعت در سراشیبی سقوط اخلاقی و معنوی حرکت می‌کند چه سرنوشتی خواهد یافت و این ملت چه تاوان سنگینی از این بابت خواهد پرداخت. من تنها این را می‌فهمم که آن چه که امروز به نام دین و نظام دینی در این کشور اجرا می‌شود هیچ نسبتی با دین ندارد و مسؤلانی که آمر و عامل این امور هستند هیچ نسبتی با دین و خدای دین ندارند.

او همچنین در مطلبی که در سایت تحول سبز منتشر شده، پیشنهاد کرده مردم “برای نشان دادن اعتراض خود به اقدام غیرقانونی حبس خانگی آقایان رهبران جنبش سبز و نیز محکومیت احکام غیرقانونی و غیرعادلانه علیه فعالان سیاسی، انتخاباتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری و اعلام هم بستگی با همه زندانیان سیاسی و عقیدتی در کنار فعالیت های دیگر، ضمن نامگذاری اولین دوشنبه هر ماه به اسم یک شهید جنبش سبز، آن روز را روزه بگیرند و یا دست به اعتصاب غذا بزنند و گزارش آن را نیز در شبکه های اینترنتی منعکس کنند”.

آقای تاج زاده با بیان اینکه اقتدارگراها از هیچ مسأله ای به اندازه اجتماعات مدنی و مسالمت آمیز منتقدان هراس ندارند گفته: برای مثال دوشنبه هفتم آذرماه را که می تواند آغاز این حرکت اعتراضی، روزه یا اعتصاب غذای یک روزه، باشد، به نام “نداآقاسلطان” بخوانیم و در دوشنبه پنجم دی ماه خاطره “سهراب اعرابی” را گرامی بداریم و این روند را به نام شهید “سید علی موسوی” و سایر شهدا ادامه دهیم.

و اکنون پس از نامه سرگشاده به رهبر جمهوری اسلامی و همچنین طرح پیشنهاد مذکور، هیچ خبری از وضعیت این عضو زندانی جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، در دست نیست.

علی طباطبایی، داماد آقای تاجزاده در مصاحبه با “روز” در این زمینه میگوید: خانواده اخرین بار 25 روز پیش با اقا مصطفی ملاقات کرده اند و آن موقع در بند متادون بود بعد از آن دیگر خبر نداریم کجا و در چه شرایطی است. بعد از نامه ای که برای آقای خامنه ای نوشت و مصاحبه ای که در آن از مردم خواست جرکتی انجام داده و دیوار های هراس را بشکنند ممنوع ملاقات است و با توجه به عواقبی که نامه های سرگشاده این چنینی به رهبری دارد و برخوردهایی که با نویسندگان این نوع نامه ها تا به حال شده به شدت نگران وضعیت اقا مصطفی هستیم.

آقای طباطبایی می افزاید: هفته اول گفتند که سالن ملاقات در دست تعمیر است و امکان ملاقات وجود ندارد اما این در حالی بود که خانواده های زندانیان دیگر در همان سالن با زندانیان ملاقات کرده بودند و گفتند که تعمیری در کار نبوده. بعد که پی گیری کردیم در نهایت بازجویان گفتند که این (تاج زاده) زیاد حرف میزند.

به گفته او هیچ ارگانی مسولیتی در قبال تاج زاده بر عهده نمی گیرد “ما اصلا نمیدانیم او دست کی سات و مسولیتش با چه ارگانی است. بند 2 الف سپاه نیست باید زیر نظر سازمان زندان ها باشد اما ملاقات هایش را حفاظت اطلاعات سپاه تعیین میکند. الان هم که آنها می گویند ربطی به انها ندارد سازمان زندان ها هم میگوید دست آنها نیست.

داماد آقای تاج زاده می گوید: آقا مصطفی از یک سال و نیم پیش در قرنطینه بود در حالیکه برای سپری کردن محکومیت باید به بند عمومی منتقل می شد اما نکردند و اون به اتفاق آقای نوری زاد در قرنطینه بود بعد که به مرخصی آمد وقتی او را به زندان برگرداندند این بار به بند متادون که قبلا زندانیان زن را برده بودند منتقل کرده اند. این بند وضعیت خیلی بدی دارد و وقتی زندانیان زن به انجا منتقل شدند خیلی اعتراضات شد بعد زندانیان زن را از آنجا منتقل کردند و آقای تاج زاده را به آنجا بردند که در انفرادی و به تنهایی در این بند به سر می برد.

مصطفی تاج زاده از یکسال پیش ممنوع التلفن است و آقای طباطبایی می گوید: از همان یکسال پیش آقا مصطفی دست به اعتراض زد و روزه های اعتراضی را اغاز کرد و در تمام این یکسال جز چند روزی که به مرخصی آمده بود مدام روزه است.

اخیرا ویدئویی مونتاژ شده از مصطفی تاج زاده منتشر شده؛ ویدئویی که به نظر می رسد بخشی از بازجویی های این فعال سیاسی است در این مورد از آقای طباطبایی می پرسم و می گوید: این دومین بار است که چنین ویدئوی مونتاژ شده ای را منتشر می کنند دفعه قبل پس از شکایت آقا مصطفی از کودتاگران انتخاباتی بود که او را به زندان بازگردانده و ویدئویی مونتاژ شده منتشر کردند و او را ممنوع الملاقات کردند که نتواند توضیحی دهد این بار نیز دقیقا موقعی منتشر کرده اند که او باز ممنوع الملاقات است و نی تواند حرفی بزند.

داماد آقای تاج زاده تصریح میکند: هیچ کس شکی ندارد که آقا مصطفی معتقد است نه فقط تقلب که بلکه کودتا شده و مونتاژ و انتشار ویدئوهای مونتاژ شده صورت مساله ای را تغییر نمیدهد.

چرا مصطفی تاج زاده برخلاف روال معمول زندانیانی که دوران محکومیت خود را سپری میکنند به بند عمومی منتقل نمی شود این سوالی است که دامادش در پاسخ به آن می گوید: حتی کمیسیون قضایی مجلس گفته که براساس قانون تنها می توان 48 ساعت فرد را در قرنطینه نگهداشت اما آقا مصطفی بیش از یکسال در قرنطینه بود و اکنون هم در بند متادون تنهاست. هربار هم نامه نوشتیم شکایت کردیم و پی گیری کردیم هیچ جوابی به ما داده نشد اما برداشت خود اقا مصطفی این است که “نمیخواهند من در زندان با زندانیان دیگر ارتباط داشته باشم و حتی بر زندان بانانی که با من ارتباط دارند فشار می آورند و می ترسند که از من تاثیر بگیرند”.

داماد اقای تاج زاده می افزاید: چون آقا مصطفی از مواضعش کوتاه نمی آی گویی اینطور تنبیه اش می کنند از طرفی از تاثیر او بر سایرین می ترسند و حتی اگر یادتان باشد سال گذشته چند سربازی که با او ارتباط داشتند را بازداشت کردند. فشار می آورند که دست از نوشتن مقالات و نامه و مصاحبه بردارد.

او از وضعیت فعلی آقای تاج زاده ابراز نگرانی کرده و می گوید: هیچ خبری نداریم نمیدتنیم در چه وضعی است و همین بی خبری به شدت بر نگرانی مان می افزاید.

درباره فخری محتشمی پور، همسر اقای تاج زاده می پرسم که اخیرا دادگاهی برای محاکمه اش تشکیل شده و داماد او می گوید: فخری خانم به تاسی از آقا مصطفی در دادگاه از خودش دفاع نکرد و اجازه دفاع به وکلایش هم نداد و گفت که دادگاه غیر قانونی است او به اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان متهم شده و متاسفانه آنطور که از نحوه برخورد دادگاه و قاضی پیداست حکم سنگینی در پیش است چون مقیسه رسما در دادگاه گفته که تو و شوهرت مقابل نظام ایستادید و من مقابل شما می ایستم و حتی گفته که هر جا میروم نفرین تان میکنم.