آقازاده‌ها در تلویزیون، سینما

نویسنده

ابتدا برنامه‌ی “ویتامین سه” از یکی از خویشاوندان مسئولان حکومتی به عنوان مجری استفاده کرد و حالا برنامه‌ای دیگر به نام “مردم چی می‌گن؟” همین رویه را ادامه داده است.

مهدی مظاهری فرزند طهماسب مظاهری رییس سابق بانک مرکزی مدتی است که در برنامه‌ای به نام “مردم چی می‌گن؟” به عنوان مجری حضور پیدا کرده. این برنامه که به تهیه‌کننده‌گی علی زاهدی- سازنده‌ی برنامه‌های نظیر ماه عسل و کوله‌پشتی- روی آنتن می‌رود به مشکلات مردم در حوزه‌ی خانواده می‌پردازد و قصد دارد رفتارهای غیرارزشی را نقد و اصلاح بکند. پیش از این برنامه‌ی “ویتامین سه” از علی مرادی پسرعمو شهاب مرادی به عنوان مجری استفاده کرده بود.

هفته‌ی گذشته آزاده نامداری مجری معروف صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی خبر ازدواج خود با یکی دیگر از آقازاده‌ها- سجاد عبادی؛ فرزند رحیم عبادی رییس سازمان جوانان دولت خاتمی- اعلام کرد تا حضور فرزندان مسئولان حکومتی جمهوری‌اسلامی در حوزه‌ی فرهنگ بیش از گذشته بشود.

 

آقازاده‌ها در سینما

 

پس از پایان اکران فیلم “خداحافظی طولانی”- به تهیه‌کننده‌گی فرزند الیاس حضرتی- حالا سریال شهرزاد- به تهیه‌کننده‌گی داماد محمد شریعمداری- به زودی در شبکه‌ی نمایش خانه‌گی عرضه خواهد شد.

پس از ورود علی حضرتی فرزند ۲۴ ساله‌ی الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه “اعتماد” به سینما و تهیه آثاری چون “خداحافظی طولانی”- فرزاد موتمن و “نیم رخ‌ها”- ایرج کریمی- حالا یک آقازاده‌ی دیگر هم وارد دنیای تصویر و نمایش شده است. سیدمحمدهادی رضوی داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس دولت یازدهم با مشارکت در تولید و سرمایه گذاری سریال “شهرزاد” رسما وارد عرصه تهیه کنندگی شده. این سریال که کارگردان‌اش حسن فتحی است و بازیگرانی مثل ترانه علیدوستی در آن حضور دارند، حدودا ۱۲ میلیاردی هزینه داشته. سیدمحمدهادی رضوی مدیرعاملی یک گروه اقتصادی به نام “فاطمی” را برعهده دارد. این گروه در برگیرنده چندین مجموعه از جمله شرکت صنایع آینده سازان فاطمی نوین، سیستم‌های رسانه‌ای فاطمی، ماشین‌های اداری فاطمی و کارخانجات فاطمی است.

نکته‌ی جالب این‌که طبق قوانین صنفی نه علی حضرتی و نه محمدهادی رضوی اجازه‌ی فعالیت به عنوان تهیه‌کننده را ندارند و با این‌که رسما تهیه‌کننده‌ی این آثار هستند اما نام‌شان زیر چنین سمتی در تیتراژ درج نشده.