تهدید موسوی و کروبی؛ یک گام جلوتر

نویسنده
نازنین کامدار

» تحرکات هواداران دولت پس از سخنان اخیر خامنه ای

یک هفته بعد از سخنان آیت الله خامنه ای در جمع اعضای مجلس خبرگان مبنی بر اینکه “افرادی که قانون و رای مردم را نمی پذیرند صلاحیت حضور در چارچوب نظام را از دست داده‌اند”، لباس شخصی های وابسته به سپاه و بسیج با تجمع در برابر منزل مهدی کروبی خواستار محاکمه او توسط قوه قضاییه شدند.همزمان جلال الدین فارسی، پس از سال ها سکوت در گفت و گو با “شبکه ایران”، مهدی کروبی و میرحسین موسوی را “پست تر از جبهه ملی”، “بدتر از بنی صدر آشغال”،”دروغگو” و “خائن و جنایتکار” خطاب کرد.سخنانی که رجانیوز را به وجد آورده واین “صراحت در گفت‌وگو” را “زیبا”و از مهمترین خصلت های جلال‌الدین فارسی معرفی کرده است.

در موج تازه حمله به میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز گذشته خبرگزاری فارس از انتشار بیانیه 212 نماینده مجلس خبر داد که طی آن از «برخی افراد» خواسته شده تا “مرز خود را با ضد انقلاب” مشخص کنند.

این نمایندگان در بیانیه خود خطاب به “برخی افراد” آورده اند: “ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت قاطع از سخنان مقام معظم رهبری به معدود افرادی که هنوز مرز خود را با دشمنان انقلاب و دشمنان نظام مشخص نکرده‌اند هشدار می‌دهیم تا به آغوش ملت بازگردند و بدانند که مردم آگاه و فداکار ایران همانطور که در راهپیمایی‌های 9 دی‌  و 22 بهمن‌ نشان دادند در دفاع از انقلاب با هیچ کس مماشات و مدارا نخواهند کرد”.

درعین حال بار دیگر و پس از چند هفته بی تحرکی نمایندگان افراطی حامی دولت، در ادامه پروژه “شکایت از سران فتنه”، روز گذشته سبحانی نیا، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از شکایت 160 نماینده مجلس از آنها که او “سران فتنه” نامید، خبرداد و  به فارس گفت: “ما اخیرا بار دیگر بحث رسیدگی به سران فتنه و عواملی که در قضایای اخیر نقش داشته‌اند را مطرح کرده‌ایم و در این راستا، 160 نماینده امضاء کرده‌اند و از سران فتنه و عناصر دخیل شکایت کرده‌اند”.

تحرکات افراطیون حامی دولت در حالی صورت می گیرد که برخی از عوامل لباس شخصی وابسته به سپاه و بسیج نیز با تجمع در برابر منزل مهدی کروبی خواستار محاکمه او توسط قوه قضاییه شدند.پایگاه های خبری “رجا نیوز” ـ وابسته به احمدی نژاد ـ و “فارس” ـ وابسته به سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی ـ هم با انتشار “گزارش لحظه به لحظه” از تجمع این افراد، به نقل از خبرنگاران خود خواستار “پاسخ مسئولان به خواسته خانواده های شهدا وجانبازان” شده اند.

از سوی دیگر در حالی که به گفته برخی شاعدان عینی، این تجمع به صورت سازمان یافته برگزار شده و تجمع کنندگان با مینی بوس های وابسته به یکی از ارگان های نظامی به محل منتقل شده اند، فارس و رجا نیوز این عده را به عنوان “ستاد خودجوش مردمی پیگیر مجازات سران فتنه” و “خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان” معرفی کرده اند. تجمع کنندگانی که بنا به نوشته این خبرگزاری ها از کروبی خواسته اند “به دامن انقلاب برگردد” و تهدید کرده اند که “در صورتی که کروبی بر روند گذشته خود پایدار بماند در مقابل او خواهند ایستاد و تا مجازات کامل وی دست از تلاش برنخواهند داشت”.

رجا نیوز نیز در گزارش خود از این تجمع آورده است: “تظاهرکنندگان اعلام کرده اند که کروبی باید مواضع خود را صریحاَ اعلام کرده و از ملت شریف ایران در مورد اغتشاشات پس از انتخابات عذرخواهی کرده و تمام هزینه‌ها و خسارات وارده را جبران کند در غیر این صورت با مشت محکم ملت مواجه خواهد شد”.

گفتنی است این سایت ها از فیلمبرداری فرزند کروبی از صورت تجمع کنندگان و هدایت کنندگان آنها به شدت خشمگین شده و خواستار توقیف فیلم ها و دوربین وی شده اند.

گفتنی است این عده که ایرنا آنها را “خانواده شهدا و ایثارگران” نامیده، عصر دیروز نیز در ادامه تجمع روز یکشنبه خود، اینبار در برابر سفارت نروژ در تهران تجمع کرده و از دولت این کشور خواسته اند در امور داخلی ایران دخالت نکند. گفتنی است دو ماه قبل، محمد رضا حیدری، کنسول سفارت جمهوری اسلامی در نروژ، در اعتراض به سرکوب معترضان در ایران از سمت خود استعفا کرد.

بنا بر این گزارش پس از این تجمعات،حملات لفظی برخی از حامیان دولت به مهدی کروبی و میرحسین موسوی  تشدید شده به طوری که جلال الدین فارسی، پس از سال ها سکوت در گفت و گو با “شبکه ایران”، مهدی کروبی و میرحسین موسوی را “پست تر از جبهه ملی”، “بدتر از بنی صدر آشغال”،”دروغگو” و “خائن و جنایتکار” خطاب کرده است.سخنان فارسی به حدی توهین آمیز است که سایت تندرو رجا نیوز با وجود انتشار متن کامل این مصاحبه، درباره این گفت و گو مجبور به ارائه توضیح شده و نوشته است: “حوادث پس از انتخابات هم مهر زبانش(جلال الدین فارسی) را باز نکرد تا اینکه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان ما را بر سعی دوباره برای انجام مصاحبه با او واداشت که سرانجام انجام شد. صراحت در گفت‌وگو بر زیبایی آن افزوده است که این خود از مهمترین خصلت های جلال‌الدین فارسی است”.

این چهره افراطی در این گفت و گودرباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی، با بیان اینکه “آنها حتی در حد مقایسه  با جبهه ملی نیستند”، می گوید: “این ها هیچی نیستند! این دو نفر تصور کردند می توانند جلوی ولایت فقیه که همانا دستاورد حضرت امام خمینی برای این نظام است بایستند”.

او پس از چند حمله لفظی مشابه به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، به آنها پیشنهاد کرده است که “به میان مردم بیایند” و ادامه داده: “آقایان موسوی و کروبی اگر راست می گویند در جمع مردم حاضر شوند؛ چرا می ترسند؟ اگر فکر می کنند در جهت حق حرکت می کنند، خب پس نترسند، به میان مردم بیایند تا مشخص شود چه کسی حق است و چه کسی باطل”.

گفتنی است میرحسین موسوی و مهدی کروبی اخیرا در گفت و گوهای جداگانه ای برای چندمین بار به حکومت پیشنهاد داده اند با برگزاری یک تظاهرات مسالمت آمیز هواداران جنبش سبز و برای روشن شدن “حق از باطل” موافقت کند.علاوه بر این هر دوی آنها در تظاهرات مختلف در کنار مردم حاضر شده و مورد تهاجم نیروهای حامی دولت کودتا واقع شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
جلاالدین فارسی که هم اکنون عضو ستاد انقلاب فرهنگی است، از جمله چهره های جنجالی دهه اول انقلاب است که به دلیل تابعیت کشور افغانستان نتوانست در اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و مجبور به کناره گیری از انتخابات شد. او همچنین در سال 71 به اتهام قتل در دادگاه شهرستان طالقان محاکمه شده است.

اما به غیر از جلال الدین فارسی که پس از سال ها سکوت با ادبیاتی خاص به صحنه مخالفت با جنبش اعتراضی مردم پیوسته است، نوری همدانی نیز روز گذشته در دیدار با “بسیجیان وزارت دفاع”، بدون نام بردن از موسوی و کروبی، از آنها خواست که به آنچه که “آغوش ملت و رهبری” نامید، بازگردند.

بنا به نوشته سایت خبرآنلاین، این روحانی نزدیک به دولت افزوده است: “به فتنه گران می گوییم به آغوش ملت،رهبری و انقلاب اسلامی برگردید و بدانید که در برابر موج خروشان و با صلابت ملت راه به جایی نخواهید برد”.

در همین حال و همزمان با سخنان این روحانی حامی دولت، ذوالنور جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز در دیدار باکارمندان نیروی دریایی این نیرو از “برخورد سپاه با فتنه گران” خبر داد و گفت: “افراد و جریان‌هایی که بخواهند در مقابل این انقلاب و رهبری و ولایت بایستند، سپاه در مقابل آنان خواهد ایستاد”.

به گزارش سایت رسمی سپاه پاسداران، وی افزوده است: “ملاک حب و بغض سپاه نسبت به افراد و جریان‌ها، میزان حب و بعض آنان نسبت به جایگاه ولایت، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و افراد و جریان‌هایی که بخواهند در مقابل این انقلاب و رهبری و ولایت بایستند، سپاه در مقابل آنان خواهد ایستاد”.

سرمقاله نویس روزنامه کیهان هم که در شماره روزگذشته این روزنامه کوشیده بود موسوی و کروبی را با عبدالمالک ریگی مقایسه کند، کسانی را که “سران فتنه” نامیده به خیانت متهم کرده و از “اشراف اطلاعاتی” بر آنها خبر داده است.

محمد ایمانی می نویسد: “…درباره ماجرای عبدالمالک ریگی دو نکته می ماند، یکی سکوت سنگین سران فتنه که گویی مانند مقامات آمریکا و انگلیس و اسرائیل روی میخ نشسته اند و برخلاف قاطبه ملت ایران نمی توانند شادمان و مفتخر و مبتهج باشند. آیا ریگی به کفش یا میخی بر تن آنها نیست؟! آنها نیز مانند سرکرده تروریست ها، مظنون و سوژه سیستم امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی هستند و وقتی بخشی از شبکه وابسته به آمریکا ضربه می خورد، ارتعاش های این ضربه طبیعتا این حضرات را نیز مرتعش می کند. نکته دوم، هراس وسیع گروهک های رنگ به رنگ ضدانقلاب است که پس از فتنه سبز، جان گرفته بودند اما اکنون دوباره نیمه جان و هراسان شده اند. اگر سری به رسانه های آنها بزنید، به صراحت از اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران حتی در عمق اروپا ابراز وحشت می کنند. آنها هم ریگی به کفش دارند و همزمان ریگ های دیگری به کفش آمریکا هستند. آنها خائنند و حق دارند هراسان باشند که گفته اند الخائن خائف”.

سرمقاله نویس کیهان درحالی رهبران معترضان به نتیجه انتخابات را به عدم استقبال از بازداشت ریگی متهم کرده که خبرگزاری ایلنا روز گذشته دیدار محمد خاتمی با اعضای سازمان جوانان ودانشجویان مجمع نیروهای خط امام را بازتاب داده که طی آن خاتمی با اشاره به بازداشت ریگی گفته است: “دستگیری ریگی کاری بزرگ و هدیه‌ای ارزنده به ملت ایران بود”.

به اعتقاد آگاهان سیاسی، مجموعه اقدامات اخیر حامیان دولت و مخالفان جنبش سبز، با هدف مسدود کردن رابطه میرحسین موسوی و مهدی کروبی با حامیانشان صورت می گیرد. آنان همچنین افزایش این فشارها را به اعلام مواضع اخیر این دو که پس از سخنان آیت الله خامنه ای ابراز شد،مرتبط  می دانند و معتقدند این تهدید ها با هدف برخورد شدیدتر با کروبی و موسوی در آینده نزدیک صورت می گیرد. به ویژه آنکه این روزها شایعه امکان دستگیری میرحسین موسوی و کروبی در ایام تعطیلات نوروزی بیش از هر زمان به گوش می رسد.