احمدی نژاد مختار زمان شد

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» در سی دی جدید «جریان انحرافی»

سایت وابسته به تهیه کنندگان و سازندگان سی دی جنجالی “ ظهور بسیار نزدیک است “خبر از ساخت یک سی دی جدیدداد که در آن از محمود احمدی نژاد به عنوان مشابه«مختار ثقفی» نام برده شده است. نام این فیلم مستند “عبرت تاریخ” است. در سی دی «ظهور بسیار نزدیک است» احمدی نژاد به عنوان شعیب بن صالح معرفی شده بود.

مختار ثقفی که هم اینک سریالی از زندگی و جنگ های اودر تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می شود، کسی بود که پس از واقعه کربلا به خونخواهی کشته شدگان آن حادثه و امام حسین قیام کرد.این سریال با استقبال عمومی مواجه شده است.

 بسیاری از مورخان مذهب شیعه مختار ثقفی را فردی بدعت گذار در دین می دانند که با ادعاهایی مانند نبوت، مهدویت و حمایت از محمد حنیفه، باعث اختلاف در شیعیان شد و به همین علت او را به شدت مذمت می کنند.

در سی دی جدید عبرت تاریخ، با بر شمردن مواردی از شباهت های ادعایی میان محمود احمدی نژاد با مختار ثقفی و نیز رفتارهای مشابهی که از جانب منتقدان این دو با آنها صورت گرفته، اینگونه وانمود شده که احمدی نژاد همان مختار است.

 

به “مختار” رضایت دادند

سایت خبری سفیر، از رسانه های اصولگرا خبر داده که “جریان انحرافی” بروز برخی “تلاش های تفرقه افکنانه” در جریان اصولگرایی را فرصتی مناسب برای “احیای فعالیت های انحرافی” خود می داند و به همین منظور این بار “از شعیب بن صالح کوتاه آمده” و “رضایت” داده تا “محمود احمدی نژاد مختار ثقفی این دوران و یارانش نیز همان نزدیکان مختار باشند.”

این گزارش، فیلم عبرت تاریخ را مستندی عنوان کرده که قصد دارد با “ترفندی ویژه و عوامانه اتهامات محمود احمدی نژاد در این دوره را به اتهامات مختار ثقفی شبیه سازی کند.”

وبسایت سفیر افزوده که در این تیزر تبلیغاتی و فیلم نهایی مواردی مانند “کذاب و دروغگو بودن، ایرانی گری، خشونت و جنگ طلبی، قدرت طلبی، سحر و جادوگری، تاسیس گروه انحرافی در مهدویت و نهایتا تاثیر تهمت و تخریب بر یاران نزدیک “از جمله اتهاماتی ذکر شده است که به مختار ثقفی وارد شده بود و امروزه به محمود احمدی نژاد زده می شود.

بر اساس این گزارش، دو بحث تاسیس گروه انحرافی در مهدویت و تاثیر تهمت و تخریب بر یاران نزدیک احمدی نژاد به عنوان دو اتهام در انتهای لیست اتهامات در کنار یکدیگر گذاشته شده تا  نقش انحرافی حلقه اصلی و نزدیک به رئیس جمهور را در قالب یک اتهام به تصویر بکشد.

همچنین در این فیلم از کیاست و زیرکی، شجاعت، تشکیل حکومت عادلانه، دادن بشارت فتح و پیروزی و انتخاب هدفی بزرگ برای حرکت خود به عنوان موارد مشابه میان مختار و احمدی نژاد یاد شده است.

سایت “رایحه ظهور” که پیش‌تر در جریان دستگیری برخی نزدیکان احمدی‌نژاد در همین ارتباط مسدود شده بود نیز با اعلام رسمی تهیه سی دی جدید، این خبر را تایید کرده است.

این سایت همچنین افزوده : “مختار انتقام اولیه شهدای کربلا را گرفت٬ اما احمدی‌نژاد مقدمه‌ساز منتقم اصلی {امام دوازدهم شیعیان} است.”

 

وقتی احمدی نژاد، شعیب بن صالح بود

ساخت این سی دی و انتشار تیزر آن در سایت های اینترنتی مانند یوتیوب در حالی صورت گرفته که به دنبال توزیع گسترده و رایگان سی دی ظهور بسیار نزدیک است، مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی برخورد تندی با سازندگان آن داشتند و بسیاری از آنها را دستگیر کردند.

فیلم ظهور بسیار نزدیک است، مستندی درباره امام زمان و آخرالزمان، محصول آذر و دی ماه سال ۱۳۸۹ بود و اواخر همان سال در ایران به طور گسترده و رایگان توزیع شد. در این مستند اشاره شده‌ که اکنون در دوره آخرالزمان به سر می بریم و آیت الله علی خامنه‌ای، سید خراسانی و احمدی نژاد، شعیب بن صالح است. همچنین آیت الله محمدباقر حکیم که چند سال پیش در شهر نجف ترور شد بر نفس زکیه و سیدحسن نصرالله بر سید یمانی منطبق شده است. در این سی دی ملک عبدالله پادشاه اردن بر سفیانی، ملک عبدالله پادشاه عربستان نیز بر عبدالله حجاز و فراماسونری بر دجال تطبیق داده شده است.

در جریان بازداشت های مرتبط با این پرونده، برخی از مقامات دولتی مانند دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری که از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور است نیز بازداشت شدند.

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در آن هنگام رسما علت بازداشت عباس امیری فر را دست داشتن در توزیع فیلم ظهور بسیار نزدیک است دانسته بود.

او همچنین از زندانی بودن سه نفر دیگر در ارتباط با تهیه و توزیع فیلم ظهور بسیار نزدیک است سخن گفته و هشدار داده بود که “هر کس که در تهیه، تولید و توزیع فیلم نقش آفرینی کرده باشد تحت تعقیب قرار می گیرد.”

از سوی دیگر، سایت الف، متعلق به احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با خبر دادن از دستگیری “یکی دیگر از نزدیکان مشایی” در ارتباط با تولید فیلم ظهور نزدیک است، او را “[کاظم] کیاپاشا مسئول ارشد نهاد ریاست‌جمهوری” معرفی کرد.

سایت الف، کیاپاشا را از “دوستان ۲۰ ساله رئیس دفتر رئیس جمهوری” معرفی کرد که در زمان تصدی مسئولیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان ایرانگردی و جهانگردی توسط اسفندیار رحیم مشایی، مشاور رسمی او بوده است.

کاظم کیاپاشا در شهریور ماه گذشته با حکم اسفندیار رحیم مشایی به عنوان سرپرست هسته گزینش نهاد ریاست جمهوری منصوب شده بود. در همین ارتباط، چندی پیش رسانه‌ها از زندانی شدن علی اصغر سیجانی، تهیه کننده فیلم ظهور بسیار نزدیک است نیز خبر داده بودند.

 

سی دی در پاسخ سی دی

انتشار این سی دی واکنش منفی گسترده نهادهای مذهبی روحانی در ایران را به دنبال داشت و بسیاری از مراجع تقلید نیز علیه آن موضع گیری کردند.

اما در حالی که رسانه های منتقد دولت، انتشار گسترده این سی دی را به بالاترین سطوح دولت احمدی نژاد نسبت می دادند، مرتضی آقاتهرانی نماینده مجلس و مشاور احمدی نژاد گفت رئیس دولت با شنیدن این مسئله گفته: “چرا این حرفها را می زنید و چه کسی گفته است من همان فرد {شعیب بن صالح} هستم.”

از سوی دیگر دبیر هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت نیز چندی پیش از آماده سازی و انتشار سی دی چند منظوره “نزدیکتر از ظهور” در پاسخ به “مستند انحرافی ظهور نزدیک است” خبر داد.

حجت الاسلام پور سیدآقایی در مراسم رونمایی از این لوح فشرده و کتاب “علائم حتمی ظهور” با اشاره به انتشار لوح فشرده ظهور نزدیک است، آن را از نوع “مستندهای انحرافی” خواند و گفت: “انطباق افراد و علائم ظهور با برخی از مقامات دولتی از جمله مسائل و مصادیق انحرافی است.”

او با بیان اینکه لوح فشرده چند رسانه ای “نزدیکتر از ظهور” توسط مرکز تخصصی مهدویت و موسسه آینده روشن تهیه شده، اظهار کرد: “پاسخ های در خوری نسبت به انحرافات مطرح شده در مستند ظهور نزدیک است، داده شده است.”