محمود ماندلا و سید کارل لاریجانی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

انگار نه انگار مردم حافظه دارند، یکی که مردم را کتک زده و کاندیدای کتک زن هاست، نه تنها شده طرفدار آزادی بلکه معتقد است “ قانون هم نمی تواند آزادی را محدود کند” آن یکی که خودش تمام گرانی ها را تائید کرده چنان حرف می زند که انگار داداش انگلس است و اصولا طرفدار سوسیالیسم و حزب کارگران و دهقانان است. دیروز محمود احمدی نژاد که برای اینکه رئیس جمهور شود، صد نفر کشته شدند، هزار نفر شکنجه شدند و ده هزار نفر حداقل یک بار زندان رفتند، گفت: “ با قانون هم آزادی محدود نمی شود و شکنجه و آزار زندانیان ممنوع است.” آقای لاریجانی هم که همه قوانین منجر به گرانی و بیکاری را تصویب کرد، اعلام کرد: “ بیکاری و گرانی بیداد می کند.” معلوم نیست این نوابغ که در عرض یک هفته قبل از انتخابات می توانستند این چیزها را بفهمند، چرا زودتر نفهمیدند؟

 

سفره سبز

نیروی انتظامی که درگیر حفظ کشور در روزهای انتخابات و احتمالا باید به کار خودش برسد، به نظرم اگر دو کار همزمان در روز انتخابات بشود خوب است، یکی اینکه از حالا همه مردم برای روز دوازدهم سفره سبز بیاندازند، البته نه برای امام حسن، برای هر کسی که دوست دارند، و همه خانواده را دعوت کنند به مهمانی و بنشینند توی خانه و به حرف این مجتبی واحدی که به نظرم پیشنهاد خوبی داده گوش کنند، یکی هم اینکه برای هر صندوق انتخابات یک عکاس و فیلمبردار برود که از حضور یکپارچه و گسترده و 140 درصدی مردم عکس و فیلم تهیه کنند، کلی بخندیم. البته پیشنهاد می خواستم بدهم برای روز جمعه قبل از انتخابات ملت بروند توی خیابان و شعار تحریم انتخابات بدهند، ولی می ترسم کسی را بگیرند، تازه بیخودی مردم را متوجه انتخابات می کنند.

 

التزام عملی به اسلام

بیچاره شده مثل پسر نوح، فکر کن بعد از عمری که یکی پسر تئوریسین اصلی انقلابی باشد، مثل همین آقای علی مطهری( تخت طاووس سابق) به او بگویند التزام عملی به اسلام نداری. اصلا مگر کسی غیر از امامان معصوم می تواند التزام عملی به اسلام داشته باشد؟ حالا اگر گفته بودند التزام عملی به ولایت فقیه هم باعث آبرو برای خانواده بود، هم دلیلی می توانست وجود داشته باشد، تازه می شد مثل همه مردم. ولی التزام عملی به اسلام نه که چیز بدی باشد، اصلا نیست. صلاحیت 1200 نفر از جمله 35 نماینده مجلس هشتم که همه شان را خدا خودش انتخاب کرده بود، چون قطعا مردم انتخاب نکردند و امام زمان هم آن موقع رفته بود جزیره برمودا، رد شد. جالب است که صلاحیت نایب رئیس مجلس و یکی از اعضای مجلس خبرگان را هم رد کرده اند. البته صلاحیت هرچه رد تر برای ما بهتر. ولی بر دیوانه و عضو شورای نگهبان حرجی نیست، فکر کن این اعضای شورای نگهبان قبلا صلاحیت مرحوم زواره ای بدبخت را که خودش قبلا عضو شورای نگهبان بود رد کرده بودند، چه برسد به عضو مجلس. راستش را بخواهید به نظر من با این سیستم رد صلاحیت، به نظر من هیچ کدام از ائمه شیعه هم نمی توانستند تائید صلاحیت بشوند: حضرت علی که طرفدار فتنه بود و دائم با عناصر منحرفی مثل ابوذر غفاری می گشت، امام حسن که سازشکار بود و با دشمن کنار می آمد و احتمالا با جرج سوروس هم رابطه داشت، امام حسین که همان موقع هم به او می گفتند فتنه گر و برای از بین بردن دولت مبارزه می کرد، امام زین العابدین هم که جزو ساکتین فتنه بود، امام محمد باقر هم که شکافنده بود و در حاکمیت شکاف ایجاد کرده بود و جزو عناصر منحرف محسوب می شد، امام جعفر صادق که جزو جنبش دانشجویی بود و دائم دنبال علوم انسانی غربی و یونانی بود و آخرش هم می خواست برود آکسفورد، امام موسی کاظم که سابقه زندان داشت و پرونده مخالفت با دولت داشت، امام رضا هم که سلطنت طلب بود و آمده بود ایران و با رژیم شاهنشاهی همکاری می کرد، امام محمد تقی هم که وقتی نامزد شد شش سالش بود و هنوز نه فوق لیسانس داشت و نه شرط سنی مناسب برای نمایندگی داشت، امام نقی هم که دائما توی فیس بوک بود و اصلا هیچ اعتنایی به مسائل شیعیان نداشت، دائما هم مثل آقای کروبی تا از خانه بیرون می آمد کتکش می زدند، امام حسن عسکری هم که دائما دنبال کار مشارکتی بود و مسوول تشکیلات بود و آخرش هم معلوم نشد کجا رفت، می ماند امام زمان که اصلا نه وزارت اطلاعات می داند سابقه کاری اش چیست و نه در این مدت هیچ کدام از همکارانش را معرفی کرده. من هر جور فکر می کنم بعید می دانم این شورای نگهبان، ائمه شیعه را رد صلاحیت نمی کرد. حتی در مورد حضرت زینب و حضرت زهرا هم مطمئنم به حجاب شان گیر می دادند، به حضرت زهرا که قطعا می گفتند آقازاده است.

 

ویتول چیست؟

این خبرگزاری فارس هم خیلی کلک است، یک جوری خبر می نویسد انگار که یک جور دیگر است، در حالی که واقعا فرق می کند. نوشته “ شرکت بزرگ ویتول اعلام کرد که ایران برنده تحریم هاست.” وقتی خبر را می خوانی فکر می کنی حتما خود شرکت ویتول یکی از آن شرکت هایی است که با تحریم ایران مخالف است. بالاخره شرکت اقتصادی است، لابد اگر منافعی باشد، آن هم یک شرکت سوئیسی که جانش در می رود برای پول و برایش دیکتاتور و دموکرات فرقی نمی کند و همه بانکهایش پول دزدی قاتلین جهان را نگه می دارند، بالاخره طرف وسوسه می شود اگر بداند تحریم شکست می خورد وارد ارتباط بشود. بعد که می روی و خبرها را می خوانی می فهمی که “ شرکت ویتول صادرات بنزین به ایران را متوقف کرد” و صد تا خبر مشابه دیگر. محسن رضایی هم یکی از آن حرف های فدرال و دایناسور و گودزیلا زده، من نمی فهمم این برادر بی ان نمی خواهد سنش بالا برود؟ بالاخره آدم وقتی ده ساله است عاشق گودزیلا و گوریل و مردعنکبوتی و آسمانخراش می شود، بعد که بزرگتر شد عاقل می شود، این محسن بی ان. هنوز هم در همان عوالم کودکی مانده و گفته “ خودمان را برای پنج سال زندگی در شرایط تحریم آماده کنیم.” فکر کرده شوخی است. یا فکر کرده مردم ایران مردم عراق هستند که در شرایط تحریم و سختی بتوانند یا بخواهند زندگی کنند. البته نه اینکه خدای ناکرده بخواهم بگویم مردم ایران اهل سختی نیستند، خوب نیستند، اگر بودند که تا حالا دو میلیون بار احمدی نژاد و خامنه ای را لوله کرده بودند فرستاده بودند وسط چاه جمکران از سودان یارو تحویل شان گرفته بود، ولی خوب ما اهل تسامح و تساهل هستیم، بقول یکی از علمای عرب گفته بود این باغ و بهشت و حوری را خدا برای عرب هایی که در بیابان و خشکی و هوای گرم زندگی می کنند وعده داده، یکی پرسیده بود: پس ایرانی ها چی؟ طرف گفته بود: برای ایرانی ها خداوند وعده داده که در بهشت لباس های حریر و اطلس و عینک ریبن و کیف گوچی می دهیم همه مردم هم قبل از ورود به بهشت دماغ شان عمل می شود می شود ماه، مامان، ناناز!

 

پایداری همان انحراف است

خوشم می آید از این آقای مهدوی کنی، من نمی فهمم این هاشمی رفسنجانی سال 1368 که خمینی رفته بود بالای درخت، چرا یاد مهدوی کنی نیافتاد؟ حالا نه که بگویم فراماسون است، یعنی آن یک هفته که رفته بودم لس آنجلس و لندن به نظرم رسید اینطوری است، ولی هنوز آنقدر ناپلئون خونم بالا نرفته که بگویم فراماسون است. ولی آدم عاقلی است. حالا جزو جبهه متحد است، بماند. خوشم می آید که روی زیادی دارد. جبهه متحد عملا اعلام کرده که “ جبهه پایداری همان جریان انحرافی است.” احمدی نژاد هم اعلام کرده که “ هاشمی پشت سر جبهه متحد اصولگرایی است” همه شان هم به هم تهمت دزدی و انحراف و این قضایا را زدند. حالا این وسط آقای مهدوی کنی گفته که “ اگر در آستانه انتخابات به تیپ هم بزنیم مردم انقلابی دچار تزلزل می شوند.” مردم انقلابی یعنی چی؟ مردم اگر انقلابی بودند که انقلاب می کردند. شما به یکی بگو که “ یک کشوری است که قانون اساسی خودش را رعایت نمی کند، قیمت ها در یک سال در آن دو برابر شده، همه دنیا با آن قطع رابطه کرده اند، رئیس جمهورش تحت تعقیب است، رهبرش هم گفته هیچ کس حق ندارد در مورد من نظری بدهد، 15 درصد اعضای موجود مجلس اش را هم شورای نگهبانش رد صلاحیت کرده، تازه هم تحریم شده و قرار است این کشور پنج سال در این وضع باشد.” ببین چه نظری می دهد؟ یا می گوید این کشور تا شش ماه دیگر منفجر می شود، یا می گوید این کشور مدتی است از میان رفته ولی خودش خبر ندارد. البته اسماعیل کوثری عضو نمی دانم کجا و برای چی، گفته که “ اصولگرایی زمانی به بن بست می رسد که نظام به بن بست رسیده باشد.” باز خدا را شکر که نظام به بن بست نرسیده.

 

هاشمی، حرفی نزن، کاری بکن

جالب است، وقتی به خاتمی می رسیم می گوئیم چرا حرفی نمی زند، وقتی به هاشمی می رسیم می گوئیم چرا کاری نمی کند؟ دیروز گروهی از نیروهای برجسته ترین عنصر بلاتکلیف سیاست ایران یعنی مصطفی کواکبیان با رفسنجانی ملاقات کرد. وی در این ملاقات گفت: “ حضور مردم در انتخابات از یک سوی نشانه وفاداری و وظیفه‌شناسی آنان نسبت به نظام و از سوی دیگر بیانگر صلاحیت برگزارکنندگان انتخاب خواهد بود.” حرف مهمی است. من نمی دانم که آقای خامنه ای برنامه تقلب هایش را چیده یا نه، اگر جبهه متحد و جبهه پایداری وحدت نکنند، معلوم است که سپاه یا باید همزمان با انتخابات علیه احمدی نژاد کودتا کند، یا اینکه تعداد آرای اعلام شده بین 15 تا 20 میلیون خواهد بود، یعنی زیر 30 درصد در انتخابات شرکت می کنند، آن وقت خامنه ای که به مغزهای علیل الکلی خاطرنشان کرده که “ انتخابات با نشاط برگزار می شود” باید برود توی بیت و حالا حالا ها بیرون نیاید. محمد علی جعفری فرمانده سپاه هم که گفته “ بیش از هشتاد درصد مردم طرفدار رهبر هستند” باید تا ماهها که وارد عملیات می شود حرف نزند. البته هاشمی دیروز کلی حرف زده و سیخ به برادران پرانده که “ امیدواریم روزی اوضاع اصلاح شود”( بین یک روز تا یک میلیون سال احتمال دارد) و گفته که “ مردم دنبال اسلام لفظی نیستند” و گفته که “ مبارزه ندیده ها، مبارز شده اند” البته همین امروز دادگاه رای سعید تاجیک را برای توهین به هاشمی و فائزه به هشت ماه زندان و 50 ضربه شلاق اعلام کرد. این خبر خوب، خبر بد هم این که “ پیشنهاد هاشمی در مورد جاسبی توسط خامنه ای رد شد.”

 

انتخابات تقلب نشده است

واقعا من نمی فهمم اگر جنبش سبز مرده این حرف ها را برای کی می زند این حیدر که انشاء الله سرش هی لای در برود؟ بابا جان! تو که این همه زندانی کردی، رئیس هم که قبل از اعلام نتیجه انتخابات پیروزی را تبریک گفت. مشکل چیست؟ اگر کسی بگوید انتخابات تقلب شد، می گیرند می کنند زندان، بعد از صبح تا شب داد می زنند تقلب نشده بود ها! اگر تقلب نشده بود چرا اینهمه توضیح می دهی؟ حیدر مصلحی گفت: “ هک سایت وزارت کشور ثابت کرد که انتخابات تقلب نشده است.” چشم، تقلب نشده بود، اصلا شما شیرین عبادی با جایزه نوبل، ما شیرینی خشک بدون بادام و هل. ول کن عزیزم!

 

ما رو نزنین، ما گیلاسیییییییییییییییییییییم

آقا جان! ما که کاری نمی کنیم، همین چهار کلمه حرف را می نویسیم، ولی اگر یک روزی زدند کشتند، الکی نبوده، نگوئید مننژیت گرفته بود. تهدید می کنند ما هم هی می ترسیم و می لرزیم. البته مثل این “ محمد رهبر” بیچاره پاسپورت مان ایرانی نیست که برویم سفارت پاس مان را توقیف کنند. فردا می خواهم بروم سفارت ایران درخواست پاسپورت کنم که توقیفش کنند که لااقل با محمد رهبر یک همدردی کرده باشم. چون به هر حال همدردی خوب است، نه مثل این دانشگاهیان ما که جلسه مناظره میان اصولگرایان با اصولگرایان برگزار می شود و هیچ کسی نمی رود ببیند جواب اصولگرایان در مقابل سووالاتی که اصولگرایان می کنند چیست؟ اینکه هی می گویم اصولگرایان چون همین دیروز آقای محمد هاشمی با 43 تا دانه ته ریش اش گفته بود “ کارگزاران نامزد ندارند.” ولی اصولگرایان تا دل تان بخواهد نامزد دارند، ولی نیاز به نوسازی هم دارند، همین محسن رضایی، بدون ذکر صفت اعلام کرد که “ جناح اصولگرا نیاز به نوسازی دارد.” چشم، همین تا دوازدهم اسفند ترتیب قضیه را می دهیم، کجایش را نوسازی کنیم؟ شما فقط خیلی کلی بگو، بقیه را خودمان می فهمیم. یکی از اصولگرایان هم اعلام کرد که “ شرع حمایت دولت از جبهه خاصی را حرام می داند.” الهی این شرع را بخورم که این همه حساس است، بیخودی که نیست. یارو کودتا کرده، قبلش وضو گرفته بوده، الکی که نبود، تمام دیه اش را هم داده، “ کودتا می کنم به قصد رسیدن به حکومت قربه الی الله” این هم نیت اش. البته درست است دولت ما دولت کودتاست، ولی واقعا قصد کمک به جناح خاصی را ندارد، درست است همه شان یک طرف اند، کسانی هم که نباید نامزد بشوند و اعدام هم نشدند زندانی اند، ولی دولت کاملا مستقل است که از جبهه پایداری حمایت کند. محصولی هم که در تمام این سال وزیر بوده و برای دولت کار می کرده یکجا فقط 450 میلیون تومان خمس داده، یعنی دو میلیارد بیشتر سود نبرده، آن هم فقط روز جمعه عصر کار فکری می کرده. ولی از همه مهم تر اینکه آقای احمدی نژاد قول داده، جان مادرش قسم خورده که بزودی “ درباره قانون اساسی با مردم صحبت می کنم.” فکر کنم می خواهد تمام اصول قانون اساسی را افشا کند، دنبال فرصت مناسب می گردد.