ایمیل آسمانی به اسکار!

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

واقعیتش را بخواهید، یک زمانی ما در همین مراسم اسکار خیلی نگران لباس لیلا حاتمی بودیم. شکر خدا پس از تماشای تصاویر اسکار ۲۰۱۵کاملاً قانع شدیم که همین که لیلا حاتمی در آن مراسم اصلاً لباس تنش بوده چقدر واجب است که به شکرانه‌اش برویم نفری شصت تا گرسنه را سیر کنیم.

البته ما خودمان خبر داریم که اسکار امسال صرفاً یک مراسم ایضایی بود که توجه دنیا از فیلم “محمد-ص” مجید مجیدی منحرف بشود. درحالیکه کارگردان فیلم گفته “به سفر حج رفته بودم، در مدینه منوره از حضرت خواستم که اگر صلاح می‌داند ویتوریو استورارو در کار ما حضور داشته باشد. بنابراین یک ایمیل به ایشان فرستادم که تنها سه روز بعد جواب داد و گفت برای او بسیار سبب افتخار است که در این پروژه شرکت داشته باشد. بنابراین کارت دعوت را خود حضرت رسول برای ایشان فرستاده”.

شما خیال کردی چی داداش؟ همین بازیگران زن اسکار که نیم متر پارچه‌ای به‌عنوان لباس به بعضی جاهایشان بسته بودند- و حتی ما ناخودآگاه در بین آنها دنبال گلشیفته فراهانی می‌گشتیم - حتی یکی از برادران هم که با شورت اسلیپ روی سن ظاهر شد، از همین‌ها سوال کنی، می گویند که از حضرت با ایمیل کارت دعوت گرفته‌ بودند.

همین “لخاندرو ایناریتو” که اسکار بهترین فیلم را گرفت به خود ما ایمیل زدو گفت:” سر چاه زمزم بودم، گفتم چقدر خوب می‌شود “مایکل کیتون” در فیلم من بازی بکند. دو روز بعد یک ایمیل از طرف مایکل کیتون بمن رسید که نوشته بود “داداش ، کاری داشتی؟” من واقعاً شگفت زده بودم، چون من اصلاً برای مایکل کیتون ایمیلی نفرستاده بودم که این خودش نشان می‌دهد حضرت از او برای بازی در فیلم من دعوت کرده است.

یا همین “یچارد گلاتزر” کارگردان فیلم “هنوز آلیس” در ایمیلش بما نوشته است :“سر چاه جمکران داشتم آن تو را نگاه می‌کردم، یک ایمیل ارسال کردم ته چاه و از حضرت خواستم اگر صلاح می‌داند “جولین مور” در فیلم من بازی بکند. برگشتم پشت سرم را نگاه کردم ودیدم جولین مور با چشمانی اشک‌بار اسکار نقش اول زن را در دستش گرفته که بیندازد توی چاه جمکران. پرسیدم چرا؟ گفت این یک دعوت است.

متاسفانه موقعی که مجید مجیدی فیلم “بچه‌های آسمان” را ساخت و کاندید اسکار شد، هنوز علم پیشرفت نکرده بود و دست حضرت برای دعوت از افراد کوتاه بود. برای همین آن‌موقع هشت نفر را فرستادند دم خانه‌ “بهاره صدیقی” که آن‌موقع هفت هشت ساله بود، گفتند تو دعوت شدی. بهاره گفت “ آخه من هنوز ایمیلی دریافت نکرده‌ام”. گفتند خب چون هنوز ایمیل اختراع نشده.

از همینجا ما امیدواریم حضرت در فیلم‌های بعدی مجیدی از انواع تکنولوژی‌های جدیدتر از ایمیل هم برای دعوت از افراد استفاده بکند، و مثلاً دعوتش را با وایبر برای افراد بفرستد. البته ممکن است فرد دعوت شده خیال بکند برایش جوک جدید فرستاده‌اند و برای لیست دوستانش هم بفرستند و همینطوری بیخود و بی‌جهت ده بیست نفر از طرف حضرت دعوت بشوند. ولی هرچی باشد به برکت وجود ارتش سایبری، الآن وایبر از ایمیل مطمئنتر است چون آنطوری یک‌وقتی دیدی حضرت ایمیل داده از آنجلینا جولی دعوت کرده، رسیده دست محمدرضا شریفی نیا. این‌هم که گردن افتاده!