در جست و جوی سرمایه گذاران خارجی

نویسنده
اوست فرانس

» گزارش اوست فرانس از سفر وزیر ایرانی به فرانسه

محمود حجتی، وزیر کشاورزی ایران، روز چهارشنبه با شرکت های کشاورزی فرانسوی در شهر برست در غرب فرانسه ملاقات کرد. به نظر می رسد که مبادلات بازرگانی پس از دو سال تحریم مجدداً از سر گرفته شده اند.

محمود حجتی، وزیر کشاورزی ایران، ابتدا از “شرکت صنعتی لئون” در شهر پلووین که در زمینه تولید محصولات لبنی فعالیت می کند دیدن کرد. او سپس در اتاق بازرگانی و صنعتی شهر برست [استان بروتاین] با رؤسای شرکت ها ملاقات نمود. این دیدارها در چارچوب لغو بخشی از تحریم های اعمال شده علیه برنامه اتمی ایران انجام می شود.

حجتی درتلاش است تا این سفر به “همکاری”هایی در زمینه علوم و صنایع غذایی بینجامد. او دراین خصوص گفت: “نیازهای ما به بخش های بسته بندی، نگهداری و همچنین واکسن مربوط می شود.”

 

فراخوان به صنعتگران و سرمایه گذاران

ایران از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرده تا در پروسه های تولید و تبدیل در محل مشارکت کنند. به نظر نمی رسد که هدف ایران واردات گسترده محصولات نهایی مانند مرغ باشد، درحالی که این کشور قبلاً یکی از بزرگ ترین خریداران مرغ و طیور از استان بروتاین فرانسه بود. وزیر کشاورزی ایران در ادامه افزود: “ما توان تولیدی بالایی داریم.” با این حال، کشور او مواد غذایی یا تجهیزات صنعتی را وارد می کند.

محمود حجتی قبل از سفر به شهر برست با استفان لوفول، وزیر کشاورزی فرانسه، در پاریس دیدار کرد. 

منبع: اوست فرانس، ۲۸ مه