کنسرت موسیقی با اعمال شاقه

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

کنسرت محسن یگانه که قرار بود در آذربایجان غربی برگزار شود، لغو شد. داستان این است که نیروی انتظامی گفته “اولا برای این کنسرت باید با اداره اماکن ناجا هماهنگی می شد.” دوم اینکه برای برگزاری این کنسرت “باید با نیروی انتظامی هم جداگانه هماهنگ می شد.” سوم اینکه “تبلیغات برنامه نباید قبل از موعد انجام می شد.” چهارم اینکه توضیح داده شده که نیروی انتظامی معتقد است که “باید در کنسرت تفکیک جنسیتی شود” در غیر این صورت انجام نمی شود. پنجم اینکه اگر همه این موارد رعایت شود، نیروی انتظامی معتقد است که “باید کنسرت یک شب برای آقایان و یک شب دیگر برای خانمها برگزار شود.” شش اینکه اگر همه این پنج شرط هم اجرا شود، و در حین اجرا “هنجار شکنی انجام شود، با آن به شدت برخورد می شود.” احتمالا برای اجرای تفکیک جنسیتی باید زن و شوهرهایی که می خواهند با هم موسیقی ببینند، باید یک هفته قبل از هم طلاق بگیرند، برای جلوگیری از هنجار شکنی که احتمالا معنی ان دست زدن، بشکن زدن، روی صندلی قر ریز دادن، تکان دادن گردن و سر در هنگام شنیدن موسیقی است، تماشاگران را با طناب به صندلی می بندند که هیچ هنجارشکنی نکنند. و اصلا بعید نیست که برای اطمینان خاطر بیشتر قبل از اجرا مردان را بکلی اخته کنند تا همه شئونات اسلامی رعایت شود. یعنی اصلا مجوز کنسرت هیچ ربطی به این که موسیقی خوب است یا بد یا مجاز است یا غیرمجاز یا سنگین است یا دامبولی دیشو ندارد. اصل ماجرا این است که زنان نباید مردان را ببینند و بالعکس. کنسرت دهندگان هم بیشتر از شوهر تماشاگر به او محرم هستند، به همین دلیل زنی که در سالن نشسته می تواند محسن یگانه را ببیند، ولی محسن جان شوهرش یا پسرش را نمی تواند ببیند. البته پیروز ارجمند از مسئولان موسیقی وزارت ارشاد گفته که “تفکیک جنسیتی از طرف وزارت ارشاد نیست و از سوی گروههای فشار است.” و بعد هم اضافه کرده که “اگر قرار باشد کنسرتی با تفکیک جنسیتی برگزار شود، اصلا آن کنسرت را برگزار نخواهیم کرد.” این هم راه حل! عقبی ها حال می کنند؟ کنسرت بی کنسرت.

 

علی مطهری ادامه می دهد

فعلا در میان نمایندگان مجلس مثل اینکه علی آقا مطهری چهار کلمه حرف حساب می زند. بعید نیست همین روزها سیمش را برادران اصولگرا یا برادران فشارگرا از پریز بکشند و بنده خدا خاموش بشود. فعلا که صدایش می رسد گفته که “تاج زاده و نبوی منتقد بودند و جنگ مسلحانه نکردند که زندانی شوند.” البته این طبیعی است. اگر منتقد نبودند و جنگ مسلحانه می کردند که حکومت با آنها کاری نداشت. فقط یا در همان ده دقیقه اول کشته می شدند یا دستگیر می شدند و بعد از اعتراف به جرم و فحاشی به خودشان و جد و آباء بقیه جیک ثانیه بعد آزاد می شدند و می رفتند عضو تحریریه کیهان می شدند. لازم است لیست خدمتتان تقدیم کنم. بعد هم علی آقا مطهری سئوال کرده که “جرم زندانی سیاسی سال ۸۸ چیست؟” جوابش هم همین است که زندانی سیاسی سال ۸۸ مجرم است چون به آقای احمدی نژاد که چهار سال تمام اقتصاد ایران را قهوه ای کرد، رای نداده. مجرم است به این خاطر که پیش بینی کرده که اقتصاد و امنیت ایران در خطر است و برای اینکه به کشور نابود نشود انتخاب درستی کرده. برای اینکه به جای تبعیت از اشتباه رهبری در نزدیکی به دکتر محمود انتخاب درست خودش را کرده. مجرم است چون از حق قانونی خودش دفاع کرده.همین آدم اگر یک میلیارد دلار پول می دزدید و ایران را درگیر تحریم و جنگ می کرد، الآن نه تنها مجرم و زندانی نبود، بلکه یک دانشگاه هم برای خودش و عمه و خاله اش داشت. کم جرمی کرده؟ مطمئنم از نظر علی آقا مطهری جرمی نکرده، ولی اسماعیل کوثری نماینده و عضو جناح “فشار بده بزن برو”ی مجلس گفته که “محمد خاتمی محبوب نیست” بعد هم گفته “حکم موسوی و کروبی اعدام است.” نگفته هم که اگر موسوی و کروبی دادگاه بروند حکم شان اعدام است، همین طوری برای خودش دادگاه تشکیل داده، محاکمه کرده و تجدید نظر هم نکرده و گفته “حکم اعدام است.” از آن طرف هم علی مطهری در پینگ پنگ رسانه ای اش با حمید روحانی پاسخ کوثری را هم داده که “مردم در انتخابات سال 92 به حامیان فتنه رای دادند.” یعنی واقعا مملکت گل و بلبلی داریم. رئیس جمهور با نظر خاتمی و حمایت او انتخاب شده، ولی حق ندارد سخنرانی کند و محبوب نیست. کلا آدم با این استدلال ها نابود می شود.

 

پیش به سوی غیرت دینی

انصار حزب الله که قصد داشتند هجوم خودشان را به بدحجاب ها یعنی همان بانوان محترم که خواهر و مادر و زن و دختر بنده و شما هستند، بعد از پاسخ وزارت کشور که هر برخوردی نیاز به مجوز قانونی دارد، دیروز گفته که “کسی نمی تواند مانع برخورد ما با بدحجابها شود.” البته که نمی تواند. غلط می کند، حق با شماست، هر کسی که گاز اشک آور و چماق و پنجه بوکس و چاقو ضامن دار و هزار تا دلیل محکم دیگر برای اثبات حقانیتش دارد، معلوم است که حق دارد. ولی ظاهرا این حق داشتن به نظر می رسد که فایده ای تا به حال نداشته. چون استاد احمد خاتمی معاونت اجرایی کنت دراکولا در تهران گفته “متاسفانه غیرت دینی در جامعه اسلامی رخت بر بسته.” ادامه بده عزیزم! …. ایشان ادامه داده که “برخی نیز عاجزانه می گویند چه کنیم دیگر، کاری از دست ما ساخته نیست.” البته کار که خیلی از دست دوستان ساخته است. سی سال دائم تبلیغات کردند که حجاب خیلی خوب است. بی حجابی زن از بی غیرتی شوهر است. حجاب مصونیت است. صدف و این حرف ها. ولی بالاخره باید این تبلیغ ها اثر کند که ظاهرا ندارد. باز خوب است که به قول آقای احمد خاتمی ۳۷ سال است خداوند به ایران عنایت خاص دارد. ببین اگر عنایت خاص نداشت لابد هر هفته در نماز جمعه همه خواهران استریپ تیز می کردند.

 

جی میل من هک شد

دو روز قبل از یکی از دوستان یک فایل گوگل درایو گرفتم. بعدش هم ای میل من امروز هک شد. آدرس محل هک شدنش هم مسکو است. خودم خنده ام می گیرد که سالها قبل هر وقت کسی زیادی احساس می کرد مهم است و کسی دنبالش است، به او می گفتیم “آره، روس ها می خوان بدزدنت.” حالا امروز احساس “خود روس دزدیدگی” داشتم.