اگر شما ابزار دارید، ما هم داریم

نویسنده

» جنگ تربیت بدنی و صدا و سیماعلنی شد

adelferdosipour.jpg

کمتر تصور می رفت برنامه ورزشی 90 صدا و سیما در شب بعد از عاشورا به داستانی بدل شود که بحث آن از محافل ورزشی به خبرگزاریها و رسانه های داخلی راه یابد.در این برنامه عادل فردوسی پور- مجری برنامه - در مورد چگونگی آمد و رفت های پیاپی در راس باشگاه فوتبال پرسپولیس و دوگانگی در گفته های مسوولان باشگاه سئوال کرد.سئوالی که موجب عصبانیت محمد آخوندی، عضو هیات مدیره باشگاه فرهنگی – ورزشی پرسپولیس و سخنگوی سازمان تربیت بدنی شد و اورا به حمله به صدا و سیما داشت.

آقای آخوندی در این برنامه تلویزیونی ضمن حمله به عملکرد سازمان صدا و سیما، منتقدان به ورزش در این سازمان رابه عناد و دشمنی با نظام اسلامی متهم کرد.

اعلام پشتیبانی از سوی بینندگان این برنامه با ارسال پیامک های تلفنی و حتی حمایت مسوولان بلند پایه صدا و سیما، سازمان تربیت بدنی را به تحریم برنامه 90 از سوی خود و همچنین در دو باشگاه تحت نظارت خود – پرسپولیس و استقلال – واداشت. فدراسیون فوتبال هم با برداشتن گامی فراتر، انجام هرگونه گفت و گو با هر برنامه تلویزیونی ورزشی برای مسوولان فدراسیون - حتی دبیر کل - و روسای هیات های فوتبال در استانها را منوط به کسب اجازه از رییس و نایب رییس فدراسیون کرد.

به این ترتیب بود که دیروز خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان “اختلاف فدراسیون فوتبال وتلویزیون علنی شد” اعلام کرد که در شیراز از ورود دوربین برنامه نود به تالار گفت و گوی رسانه ای پس از مسابقه استقلال تهران و برق جلوگیری شده است. مهر افزود: “به نظر می رسد این تصمیم در راستای اختلافات مسوولان فدراسیون فوتبال و برنامه تلویزیونی 90 صورت گرفته است که طی هفته های گذشته بارها یکدیگر را به نقد کشیدند.”

علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه سیما هم در گفت و گو با این خبرگزاری ضمن رد تغییر مجری برنامه نود و تحریم این برنامه از سوی سازمان تربیت بدنی، اعلام کرد: “شبکه سه همیشه ترویج ‌دهنده فرهنگ ورزش بوده و توجه ویژه ای هم به این امر داشته است. نمی‌دانم چرا شایعاتی مبنی بر سست شدن این ارتباط پدید می‌آید، چرا که صدا و سیما در دوره مدیریت محمد علی‌آبادی بیشترین حمایت و تبلیغات را از سازمان تربیت بدنی داشته و طبق آمار مستند، بیشتر لیگ‌ها به صورت زنده پخش شده است.”

از سوی دیگر علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال، با تایید تحریم همه برنامه های ورزشی تلویزیون، در خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اظهار داشت: “بعضی از آنها، دو به هم زنی می کنند و اگر آنها ابزار دارند ماهم ابزار داریم.”

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی در گزارشی نقدگونه راجع به این رویدادها، برنامه نود را عاملی برای درگیری میان اعضای خانواده ورزش خوانده و اینکه اهالی ورزش هم با آن موافق نیستند.