محکومیت ۱۴ ساله آتنا فرقدانی

مدیا پارت
مدیا پارت

» گزارش مدیا پارت

آتنا فرقدانی، نقاش و مافع حقوق زنان، ازسوی حکومت آیت الله ها به ۱۴ سال زندان محکوم شد، چرا که ازطریق کاریکاتورهایش و ملاقات با نزدیکان زندانیان سیاسی نسبت به حکومت دیکتاتور و اصولگرای ایران به اعتراض پرداخته بود.

آتنا فرقدانی که برای حقوق کودکان و اقلیت ها نیز مبارزه می کند، به دلیل کشیدن طرحی از مجلس آیت الله ها از مدرسه هنرهای زیبای تهران اخراج شد. دستگیری او در سپتامبر ۲۰۱۴ به دلیل برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای انتقادآمیز علیه حکومت و همچنین همراهی با خانواده های زندانیان سیاسی و شهدای جنبش مردمی سال ۲۰۰۹ علیه دیکتاتوری اسلام‌گرا بود.

او در اکتبر ۲۰۱۴ اعتصاب غذا کرد و ۱۱ روز پس از آن وارد اعتصاب غذای خشک شد. او به دلیل وخامت وضعیت جسمانی اش با قید وثیقه ای سنگین به طور موقت از زندان آزاد شد. او پس از آزادی از زندان، ویدئویی را در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۱۴ در اینترنت منتشر کرد و در آن نسبت به خشونت ها و ارعاب هایی که زنان در زندان حکومت آیت‌الله‌ها متحمل می شوند به اعتراض پرداخت.

به دنبال انتشار این ویدئو، آتنا بار دیگر در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۴ توسط قاضی صلواتی احضار شد. انتقال او به زندان با ضرب و شتم و توهین های فراوان در مقابل خانواده اش همراه بود.

اتهامات اصلی پرونده او عبارتند از: “اقدام علیه امنیت کشور”، “تبلیغ علیه نظام”، “تجمع و تبانی با افراد ضدانقلاب و فرقه ضاله”، “توهین به نمایندگان مجلس از طریق مهارت نقاشی” و “توهین به مقام معظم رهبری و سپاه پاسداران”.

منبع: مدیا پارت، ۲۴ مه ۲۰۱۵