ماموران ۱۵ کارتن مدرک و سند بردند

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» انجمن دفاع از حقوق زندانیان پلمپ شد

دفتر انجمن دفاع از زندانیان روز گذشته با حکم دادستان جدید تهران پلمپ شد و ماموران دادستانی تمام مدارک و اسناد مربوط به زندانیان و موکلان اعضای این انجمن را با خود بردند.

محمدرضا فقیهی، عضو هیات مدیره انجمن دفاع از زندانیان روز گذشته با تایید پلمپ دفتر این انجمن به “ روز” گفت: ساعت شش و نیم غروب دیروز ، فردی با خانم فریده غیرت، رئیس هیات مدیره انجمن دفاع از زندانیان تماس گرفته و گفته که با حکم صادره از سوی دادستان تهران بنا دارند درانجمن را پلمپ کنند و خواهان حضور خانم غیرت در انجمن شده است.
این وکیل دادگستری افزود: آقای مظفر، نایب رئیس هیات مدیره انجمن در دفتر انجمن حاضر می شود و ماموران با تنظیم صورت جلسه ای ،کیس های کامپیوتر، مدارک و زونکن های موجود در دفتر را با خود می برند و سپس در انجمن را پلمپ می کنند.
به گفته آقای فقیهی،ماموران 15 کارتون مدارک و ملزومات موجود در دفتر انجمن دفاع از زندانیان را با خود برده اند.
عضو انجمن دفاع از زندانیان گفت: حکمی که برای ضبط اسناد و پلمپ دفتر انجمن نشان داده اند با امضای دادستان جدید تهران بوده اما نام انجمن در این حکم وجود نداشته است و علت پلمپ را نیز در حکم ذکر نکرده بودند.
به گفته این وکیل دادگستری، «در حکمی که نشان داده اند فقط آدرس محل انجمن ذکر شده بود.»
آقای فقیهی با بیان اینکه انجمن دفاع از زندانیان فعالیت هایی شفاف داشته است،می افزاید: انجمن ، یک نهاد و تشکل مردم نهاد با فعالیت های حقوق بشری بوده که بیش از 5 سال از عمرش می گذرد و در تمام این مدت به دفاع از حقوق زندانیان پرداخته است و ما چیزی برای پنهان کردن نداشته ایم.
این حقوقدان در عین حال یادآور می شود: به اعتبار فعالیت های انجمن دفاع از حقوق زندانیان، آقای عمادالدین باقی، رئیس قبلی هیات مدیره این انجمن به دفعات به دادسرا فراخوانده و پرونده ای برای او در شعبه 15 دادگاه انقلاب ، نزد قاضی صلواتی تشکیل شده است.
وی تاکید می کند: چنین وضعیتی همیشه در مورد انجمن بوده و لااقل یک پرونده درباره فعالیت ها و رئیس انجمن تاکنون در دادگاه انقلاب تشکیل شده است اما تاکنون درباره این پرونده حکمی صادر نشده است.