انتشار اسناد تخلف ۱۵۰ میلیون تومانی مرتضوی

نویسنده

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از اسناد تازه‌ای در پرونده سازمان تامین اجتماعی در زمان ریاست سعید مرتضوی خبر داده است که طی آن مشخص نیست ۱۵۰ میلیون تومانی که بابت قرارداد با صدا و سیما عنوان شده٬ صرف چه هزینه‌ای شده است. بنا به اعلام رسمی٬ شبکه سوم سیما عقد چنین قراردادی را تکذیب کرد. سعید مرتضوی پیش از این هرگونه تخلف در قرارداد ۱۵۰ میلیونی را انکار کرده بود.

بنا به گزارش ایلنا قرارداد منتشر شده بین معاونت اداری سازمان تامین اجتماعی و محمد هاشمی‌اصل از صدا و سیما بوده اما مدیر امور عمومی شبکه ۳ طی دو نامه جداگانه به تهیه کننده و هم چنین معاونت اداری تامین اجتماعی٬ انجام این قرارداد را فاقد وجاهت قانونی دانست و به تامین اجتماعی اعلام کرد که چنین برنامه‌ای پخش نشده است.

در این گزارش یکی دیگر از دلایل غیرقانونی بودن این قرارداد٬ برگه‌هایی‌ست که قرارداد توسط تامین اجتماعی در آن تنظیم شده است. در این قرارداد٬ تهیه‌ کننده - محمد هاشمی‌اصل - توسط مرتضوی و تامین اجتماعی به عنوان نماینده شبکه ۳ شناخته شده و به طور مستقیم اقدام به انعقاد قرارداد می‌کند که طبق آن مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از تامین اجتماعی دریافت کند که در مرداد سال گذشته به دستور حسن ضابطی٬ مدیر کل وقت روابط عمومی تامین اجتماعی٬ نیمی از این مبلغ را به حساب تهیه کننده واریز کرده است. در حالی‌که در صورت قانونی بودن چنین قراردادی نیز مبلغ باید به حساب صدا و سیما واریز می‌شد.

این قرارداد برای تهیه ویژه برنامه هفته تامین اجتماعی در شصتمین سال تاسیس بود که توسط حساب‌رسی صدا و سیما نیز تایید نشده است.