150 هزاردلار دیگر برای کشتن سلمان رشدی

نویسنده

salmanroshdi492.jpg

مریم دستگیر

تنها چند روز پس ازآنکه ملکه انگستان به سلمان رشدی، نویسنده کتاب “آیات شیطانی” لقب شوالیه اعطا کرد، ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلامی 150 هزاردلار جایزه برای “هرکسی که بتواند حکم آیت الله خمینی مبنی براعدام سلمان رشدی را اجرا کند” تعیین کرد. اعطای این لقب درزمانی که نیروهای تندرو درتهران درجریان میهمانی سفارت انگلیس ایجاد اغتشاش کردند وهم اکنون ماجرای تصاحب باغ قلهک، اندک اندک رابطه دوکشور را ملتهب می کند، واکنش برخی مقامات ایرانی را برانگیخته است.

اعطای لقب شوالیه، به این نویسنده هندی الاصل که در سال 1947 درشهر بمبئی به دنیا آمده است واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران را به همراه داشت. سیدمحمدعلی حسینی درجلسه هفتگی خود با خبرنگاران با محکوم کردن اعطای این لقب به این نویسنده آن را به مثابه اسلام ستیزی مقامات انگلیسی خواند و گفت: “اعطای نشان به شخصی که جزو منفورترین شخصیت‌ها در جامعه‌ی اسلامیست از مصادیق بارز اسلام‌ستیزی مسوولان عالی‌رتبه‌ انگلیسی است. این اقدام برای تجلیل از شخصیتی منفور قطعا دولت‌مردان انگلیسی را در برابر جوامع اسلامی‌ قرار می‌دهد که عواطفشان جریحه‌دار شده است.”

او اعطای این لقب را چنین تحلیل کرد: “جریان هتک حرمت مقدسات اسلامی‌ جریانی اتفاقی نیست بلکه سازمان‌دهی ‌شده و با حمایت و هدایت برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد.”

فروز رجایی فر، دبیرکل ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام هم در همین ارتباط به خبرگزاری فارس گفت: “در سال 83 این ستاد مبلغ 100 هزار دلار برای فردی که بتواند سلمان رشدی مرتد را اعدام کند، تعیین کرده بود. از همان ابتدای صدور حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی از سوی حضرت امام خمینی (ره) مسلمانان زیادی مترصد اجرای این حکم تاریخی امام هستند و به همین دلیل سلمان رشدی تا کنون 19 سال است که در کابوس زندگی می کند.”

او افزود: “سلمان رشدی اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی‌ همّ خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند. اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‌خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند.”


رجایی فر ادامه داد: “انگلیسی ها و حامیان اسلام ستیز سلمان رشدی باید مطمئن باشند که کابوس این نویسنده مرتد تا لحظه مرگش پایان نخواهد یافت و بر دستان هرکس که بتواند این مرتد را اعدام کند، بوسه می‌زنیم و مبلغ 150 هزار دلار هدیه ناقابل به مجری حکم امام خمینی(ره)برای اعدام سلمان رشدی است.”

آیات شیطانی، کتابی که سلمان رشدی آن را درسال 1988 منتشرکرد، موجب شد او از آن زمان تا کنون زندگی ای سراسر امنیتی را تجربه کند، هر چند این مسئله وی رااز بیان عقایدش بازنداشته است. اوطی سالهای گذشته، همچنین هنگامی که جک استرا مطالبی برضد حجاب زنان مسلمان بیان کرد، به حمایت ازوی پرداخت.

رشدی که فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج انگلستان است و با کتاب “بچه های نیمه شب” که درسال 1981 جایزه ادبی بوکر را برای وی به همراه آورد مشهور شد، تا کنون سیزده کتاب نوشته است و امسال شصت ساله می شود.

سایت خبری بازتاب درگزارشی از اهدای این جایزه به نقل ازیک کارشناس، اهدای این جایزه را توهین به بیش ازیک ونیم میلیارد مسلمان دانست و نوشت: “راستی چه لزومی دارد دولت انگلیس در این وضعیت حساس، دست به چنین اقدام ناهنجاری زده و نمک بر زخم مسلمانانی بپاشد که اکنون پانصد سال است بدنشان از تیرهای تفنگ و توپ‌های پرتغالی‌ها و بعد هم انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها و آمریکا‌یی‌ها زخمی است؟”