دله دزدی ۱۶ میلیاردی احمدی نژاد در روز آخر

نویسنده
فیروزه متین

» احتمال ابطال مصوبه دانشگاه ایرانیان

روز به روز اخبار جدیدی از اقدامات محمود احمدی نژاد و حلقه اطراف وی در روزهای پایانی حضورشان در پاستور منتشر می شود. در آخرین نمونه، روزنامه جمهوری اسلامی فاش کرده در ساعات پایانی تحویل دولت، تیم احمدی نژاد مبلغی معادل ۱۶ میلیارد تومان از حساب تنخواه نهاد ریاست جمهوری برداشت کرده و سر نخ ها حاکی از برداشت این مبلغ برای تجهیز دفتر جدید احمدی نژاد و دانشگاه اوست.

این خبر در حالی منتشر شده که روز گذشته نیز خبر فرار ناکام پوستین دوز، یکی از اعضای حلقه اطراف وی با بازتاب خبری وسیعی مواجه شد.

جمهوری اسلامی نوشته است: “از نهاد ریاست‌جمهوری خبر می‌رسد مبلغ یکصد و شصت میلیارد ریال در آخرین روز دولت گذشته از حساب ریاست جمهوری برداشت شده است. مسئولین جدید نهاد در جریان پیگیری این اقدام به سرنخ‌هائی رسیده‌اند که ممکن است در روزهای آینده به اطلاع عموم برسد. ایجاد دفاتر برای مسئولین سابق و تأسیس دانشگاه توسط آنان از جمله مواردی هستند که در فهرست این پیگیری‌ها قرار دارند”.

برداشت غیر قانونی این میزان پول در ساعات پایانی یک دولت، تا کنون در هیچ دوره ای سابقه نداشته است. در چنین شرایطی محمود احمدی نژاد بلافاصله پس از پایان دوره اش، اقدام به انتصاب دوستان خود در سمت های دانشگاهی کرده؛دانشگاهی که هنوز چارت آن به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نرسیده است.

او در حالی این میزان پول را از حساب ریاست جمهوری به شکل غیر قانونی برداشته که یکی از ساختمان های نهاد ریاست جمهوری به نام “لادن” را، آنهم بدون مجوز دولت جدید، اشغال کرده و کماکان به صدور احکام دانشگاهی می پردازد که تاسیس آن هنوز به طور قانونی قطعی نشده است.

او دیروز هم دو تن دیگر از اطرافیان اش را به سمت هایی در دانشگاه موسوم به “دانشگاه ایرانیان” منصوب کرد.

به گزارش مهر، احمدی‌نژاد دیروز طی احکام جداگانه‌ای عبدالرضا شیخ‌الاسلامی را به عنوان رییس مجتمع فنی و مهندسی و وحید حدادی اصل را به عنوان معاون آموزشی دانشگاه ایرانیان منصوب کرد.

او در حکم این دو نفر نوشته است: “استحضار دارید که پیشرفت، تعالی و سعادت جامعه مستلزم حرکت مستمر و هدفمند علمی، پویایی تفکر و اندیشه‌ورزی است.رشد علمی و اعتلای اندیشه، شاخص ظرفیت‌ها و البته شایستگی‌های هر فرد و هر ملتی در تراز ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود. هم‌افزایی حرکت‌های پرشتاب علمی گسترده امروز دانشمندان و متفکران ایران زمین در قالب یک دانشگاه پیشرو در علم و فناوری در تراز جهانی یک ضرورت و نیازمند تلاش عالمانه، دلسوزانه و پیگیر است. دانشگاه بین‌المللی ایرانیان بر این باور و در ساحت این اندیشه برپا شده است و جهاد علمی و فرهنگی را روح حاکم بر کار و ماموریت اصلی خود می‌داند. امیدوارم با توکل بر خداوند و استعانت از امام عصر و با همراهی و همدلی سایر همکاران و استفاده از آرای صاحبنظران حوزه و دانشگاه در انجام وظایف محوله موفق باشید”.

برداشت غیر قانونی پول و انتصاب های بی ضابطه برای دانشگاهی که هنوز مجوز فعالیت اش را از شورای عالی انقلاب فرهنگی اخذ نکرده، این نهاد را به واکنش وا داشته به طوری که یک منبع آگاه از درون این شورا از احتمال ابطال مصوبه تاسیس دانشگاه ایرانیان خبر داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این منبع آگاه گفته است: “اگر احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه باشد می‌تواند معاونان خود را در این دانشگاه معرفی کند، اما با توجه به اینکه انتصاب این معاونان قبل از تایید نهایی شورا عالی انقلاب فرهنگی انجام شده اگر یکی از اعضای شورا در این زمینه استفسار کند، آن زمان مسئله برای بررسی به بخش حقوقی این شورا واگذار خواهد شد”.

وی با اشاره به تبصره‌ای که در متن مصوبه دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد در زمان ریاست وی بر این شورا تصویب شده است، می افزاید: “این تبصره تایید دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد را وابسته به تایید وزارت علوم و بهداشت قرار داده است و اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود در دولت یازدهم این مسئله را بپذیرد یا نه جای بحث دارد. اولین جلسه‌ شورای انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اواسط هفته جاری برگزار می شود و امکان اینکه مجوز تاسیس این دانشگاه از سوی شورا لغو شود تنها بستگی به نظر و یا اعتراض اعضای شورا خواهد داشت که مسلما پیگیری می‌شود”.

او می گوید: “اگر قرار باشد براساس روال موسسات غیرانتفاعی مسیر طی شود باید اساسنامه و ترکیب هیات موسس این دانشگاه به تایید شورا برسد اما اگر بخواهد خارج از روال این موسسات مسیر را طی کند، نوع قضیه فرق خواهد کرد. اساس مجوز برای تاسیس موسسات غیرانتفاعی تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در خصوص دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد اگر طبق تبصره قرار داده شده در مصوبه اخیر دولت دهم عمل شود، تایید نهایی این دانشگاه به شورای عالی فرهنگی نخواهد آمد، اما در صورت درخواست اعضای شورا دانشگاه احمدی‌نژاد مانند بقیه موسسات غیرانتفاعی روال عادی خود را طی خواهد کرد”.

بنا بر برخی گزارش های غیر رسمی، ابعاد فساد مالی احمدی نژاد و اطرافیان وی در حدیست که برخی از چهره های ا صولگرا از آیت الله خامنه ای خواسته اند اکنون که اسناد دزدی ها و اختلاس ها و برداشت های غیرقانونی او و اطرافیان اش در اختیار دولت روحانی است، برای حفظ “آبروی نظام” از انتشار آنها جلوگیری به عمل آورد.

گزینش محمود احمدی نژاد با حمایت نیروهای نظامی و همراهی دیگر اصولگرایان، با ویرانی اقتصاد ایران، تورم ۷۰ درصدی، بیکاری ۸ میلیون نفری، اختلاس های هزاران میلیارد تومانی و ده ها ضرر و زیان بی سابقه دیگر برای مردم ایران همراه بوده است.