جهانگیری: امروز تورم ۱۹ درصد است

نویسنده

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اسحاق جهانگیری٬ معاون اول رییس‌جمهوری در نشستی با فعالان اقتصادی استان مرکزی با اشاره به حمایت دولت از «بخش خصوصی قانون‌مند» گفت که با کسانی که «پول را از بانک‌ها برده‌اند و برای بازپرداخت آن کلفتی می‌کنند» برخورد خواهد شد. وی در ادامه اعلام کرد که «نرخ تورم به ۱۹ درصد رسیده است».

جهانگیری گفت: «مطالبات معوق بانکی دو دسته است؛ عده‌ای پول را برده‌اند و برای بازپرداخت آن گردن کلفتی می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد شود اما عده‌ای دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی کشور دچار مشکل شده‌اند اما سابقه آن‌ها نشان می‌دهد که افرادی مثبت و زحمتکش هستند و نباید آن‌ها را با گروه اول یکی دانست».

معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به ارسال لایحه «خروج از رکود» گفت: «دولت بسته کاملی برای این منظور تهیه کرده که اطمینان دارم با اجرای این بسته، بخش زیادی از دغدغه‌های فعالان اقتصادی برطرف خواهد شد. دولت بخشی از این بسته را به شکل لایحه به مجلس شورای اسلامی فرستاده و از آنان انتظار می‌رود تا هرچه سریعتر بسته خروج از رکورد را تصویب کرده و آن را در اختیار دولت قرار دهد. بخش دیگری از مصوبات که جزو اختیارات دولت بود تصویب و ابلاغ شده و بخشی نیز که از وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی است برای تاکید به آنان ابلاغ شده تا آن را در دستور کار خود قرار دهند».