۲ بار انتقال به بیمارستان در ۵ روز

کاوه قریشی
کاوه قریشی

» مصاحبه روز با خانواده محمدرضا معتمدنیا

خانواده محمدرضا معتمدنیا، در مصاحبه با روز اعلام کردند این زندانی سیاسی به علت وخامت حال جسمانی برای دومین بار متوالی در پنج روز گذشته به بیمارستان منتقل شده است.

میثم معتمدنیا، فرزند این زندانی سیاسی می‌گوید هر چند اعضای خانواده در جریان ملاقات‌ها با تنش‌هایی روبرو بوده‌ اما سرانجام توانسته‌اند خیلی کوتاه یک بار او را ملاقات کنند.

محمدرضا معتمدنیا، مشاور اجرایی ستاد فرماندهی کل قوا و از مسئولان پشتیبانی جنگ ایران و عراق و نماینده ویژه نخست وزیری رجایی، باهنر و میرحسین موسوی در بخش صنعت و معدن بوده که به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی متهم شده و در زندان اوین زندانی است.

این مقام مشاورتی زمان جنگ پیش از این و در دوران حبس دو بار دست به اعتصاب غذا زده است.

فرزند آقای متعمد نیا به روز می‌گوید که پدرش در بهمن ماه سال گذشته بعد از خونریزی شدید لثه، مشکلات نخاعی و قلبی و امتناع مسئولین زندان از رسیدگی به وضعیت او دست به اعتصاب غذا زد، اما بعد از پنج روز که حداقل رسیدگی پزشکی در خصوص سلامتی وی صورت گرفت به اعتصاب غذایش پایان داد.

در سالهای گذشته تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی به علت عدم رسیدگی پزشکی مسئولان زندان، شرایط دشوار حبس، بلاتکلیفی و در پاره‌ای موارد خواسته‌های سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این مسئول سابق ستاد پشتیبانی جنگ ایران و عراق اما ماه گذشته این بار در اعتراض به حصر خانگی رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد دست به یک اعتصاب غذای طولانی مدت زد.

میثم معتمد‌نژاد می‌گوید: “پدرم با دریافت پیام میرحسین موسوی و بعد از ۴۲ روز سرانجام به اعتصاب غذای خودش خاتمه داد. البته پیام مهندس موسوی با تاخیری دو روزه و در حالی که وی در وضعیت جسمانی نگران کننده‌ای قرار گرفته بود رسید.”

سایت کلمه در ۲۷ اردیبهشت ماه نوشت که در جریان یک ملاقات خانوادگی “میرحسین موسوی به محض اطلاع از اعتصاب غذای محمدرضا معتمدنیا، از او خواست به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.”

اگر چه آقای معتمد نیا پس از این درخواست اعتصاب غذای خود را شکست اما به گفته خانواده وی در روزهای گذشته به علت وخامت حال جسمانی دو بار به بیمارستان منتقل شده و در حال حاضر نیز در بیمارستان شهید طالقانی تهران بستری است.

میثم معتمد نیا می‌گوید: “پدرم روز شنبه هفته جاری به بیمارستان منتقل شد. ما تا دو روز موفق به ملاقات او نشدیم. بعد از ملاقات متوجه شدیم که علت انتقال پدرم تورم شدید از ناحیه پا بوده است. اما متاسفانه‌‌ همان روز شنبه بدون اینکه مراحل درمانی پدرم کامل شود او را به داخل زندان برگرداندند.”

او می‌افزاید: “در همین هفته مسئولان زندان مجبور شدند یکبار دیگر او را در روز دوشنبه به بیمارستان متقل کنند. ما بالاخره توانستیم با پدرم ملاقات کنیم. او در شرایط جسمانی مناسبی قرار نداشت و به ما گفت در دو روز گذشته نتوانسته است بخوابد.”