چرا روزآنلاین به ۲۰۰۰ شماره رسید؟

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

به ده دلیل روزآنلاین به شماره دو هزارم رسید:

1- دفتر مرکزی روزآنلاین در پاریس است. در صد سال گذشته دفتر مرکزی هر رسانه‌ای که در پاریس بوده حداقل بیست سی هزار شماره از آن منتشر شده.

2- شما اشتباه کردید چون روزآنلاین اصلاً دفتر مرکزی ندارد. از قضا خیلی‌های دیگر هم برای خرابکاری در اوضاع و اینکه روزآنلاین به شماره‌ی دو هزارم نرسد، همین اشتباه شما را کردند و چون هیچ دفتر مرکزی‌ای وجود نداشت دست از پا درازتر برگشتند و روز به شماره‌ی دو هزارم رسید.

3- در هشت سالی که از فعالیت روزآنلاین می‌گذرد هفت سال و نیمش احمدی نژاد رئیس جمهور بوده. روزآنلاین الآن باید به شماره‌ی چهار هزارم رسیده باشد، حالا چرا اینجوری شده آن دیگر لابد توطئه‌ای چیزی بوده.

4- متأسفانه روزآنلاین جزو توفیقات و دستاوردهای هیچکدام از دولت‌ها نیست. طبیعی است که در ایران هر رسانه‌ای که جزو دستاوردهای هیچ دولتی نباشد تا ابد منتشر بشود و بالعکس، اگر جزو دستاوردها باشد حداکثر دوازده شماره منتشر بشود، بعد تمام اعضایش بگیرند همدیگر را بزنند.

5- در دو هزار سال گذشته تقریباً این اولین باری است که تعدادی “روزنامه‌نگار” رسانه‌ای را راه‌اندازی کردند. با تشکر از تمامی زحماتی که “فعالین سیاسی” قبلی و فعلی برای گسترش و ارتقاء روزنامه‌نگاری کشیدند و می‌کشند و خواهند کشید.

6- هر سال تعدادی از همکاران روزآنلاین ناچار به ترک کشور شدند. این‌ها اطلاعات مخوفی از وضعیت روز ایران را که اگر می‌ماندند باید به وزارت اطلاعات می‌دادند، به روزآنلاین دادند. تمام سرویس‌های جاسوسی‌ای که تا حالا دو هزار شماره جاسوسی کرده‌اند همه همینطوری بوده‌اند.

7- روزآنلاین نه قصد سرنگونی نظامی را دارد نه ادامه‌اش را. در فضای روزنامه‌نگاری “مستقل” این عجیب است. در حال حاضر اکثر روزنامه‌نگاران “مستقل” خارج کشور خواستار سرنگونی نظام هستند. البته تا حالا چند دفعه هم موفق شده‌اند، ولی خب روز چون از اول قصدش را نداشت موفق به سرنگونی نشد و در عوض ملت دو هزار شماره روزنامه‌ی درست حسابی خواندند.

8- تعداد زیادی از همکاران روزآنلاین قبلاً زندانی شده‌اند. اینها اگر هر دولت دیگری هم سر کار بیاید باز هم زندانی سیاسی می‌شوند. این خودش به اندازه کافی به آدم انگیزه می‌دهد که بچسبد به کارش یک‌وقت هوس وزارت ارشاد در دولت کارلوس کی‌روش به سرش نزند.

9- همین کیهان خودمان تا حالا صد دفعه افشا کرده که روزآنلاین پروژه هلندی است با مدیریت شبکه عنکبوت. همچین تشکیلات مخوفی واقعاً نباید دو هزار شماره منتشر بشود ؟ فقط اسمش چهار هزار شماره کار می‌کند، اینکه فقط دو هزار شماره‌اش است، روز بزرگ بشه چی میشه؟

10- تقریباً این اولین باری است که تعدادی آدم یک کار مشترک می‌کنند بعد سر هفته انشعاب نمی‌زنند. هر جای دیگری بود تا حالا به این سایت‌ها تقسیم شده بود: روزآنلاین، روز آن لاین، روزان لاین، روزا نلاین، روز لاین آن، آن روز لاین،… با تشکر از مدیریت شبکه عنکبوت که روزآنلاین را همان روزآنلاین نگه داشت و به همکارانش گفت: دوستتون دارم با تمام مصیبتهاتون !