انتقال زندانیان پس از ضرب و شتم به انفرادی بند ۲۴۰

نویسنده

وب‌سایت «کلمه» طی گزارشی جزییات تازه‌ای از حمله نیروهای شورش به بند ۳۵۰ اوین منتشر کرد. طبق این گزارش ۳۰ زندانی به دستور ماموران عملیات اطلاعات سپاه و حفاظت زندان به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ منتقل شدند.

کلمه در توضیح این انتقال نوشت: «به هنگام این انتقال، گارد زندان با بیش از یکصد مامور باتوم به دست، با تشکیل تونل در سالن منتهی به خروجی بند ۳۵۰ زندانیانی را که به روی زمین می‌کشیدند، با باتوم خصوصا از ناحیه سر و صورت مورد ضرب و جرح قرار دادند و لباس‌های آن‌ها را پاره و از تن آ‌ن‌ها خارج کردند».

اسامی زندانیان سیاسی و امنیتی منتقل شده به انفرادی عبارت است از: عبدالفتاح سلطانی٬ محمدامین هادوی٬ محمدصدیق کبودوند٬ محمد داوری٬ هوتن دولتی٬ مهدی خدایی٬ بهزاد عرب‌گل٬ مصطفی ریسمان‌باف٬ مصطفی عبدی٬ غلام‌رضا خسروی٬ ابوالقاسم فولادوند٬ مهرداد آهن‌خواه٬ سهیل عربی٬ رضا اکبری منفرد٬ امیر دوربین قاضیانی٬ اسدالله هادی٬ اسدالله اسدی٬ مجید اسدی٬ بهنام ابراهیم‌زاده٬ سعید متین‌پور٬ سهیل بابادی٬ سروش ثابت٬ علی عسگری٬ داور حسینی وجدان٬ سعید حایری٬ سمکو خلقتی٬ یاشار دارالشفا٬ رضا همیاری٬ محمد شجاعی و امیر رضازاده.

روز پنج‌شنبه گارد شورش با حمله به این بند با زندانیان درگیر شد. بیشتر از ۳۰ زندانی مجروح و تعدادی به بیمارستان منتقل شده و بیشتر از ۳۲ نفر نیز به انفرادی فرستاده شدند.  

غلام‌رضا اسماعیلی٬ رییس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا «هرگونه درگیری» در بند ۳۵۰ زندان اوین را تکذیب کرده است.


گزارش کامل در کلمه