۲۶ خودروی خودسر

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

(۲۶ خودروی نهاد ریاست جمهوری هنوز پس از ده ماه در اختیار احمدی نژاد است.)

مسئول دفتر: منزل آقای احمدی نژاد؟

احمدی نژاد: منزل خونه نیستند، شما؟

مسئول دفتر: با آقای احمدی نژاد کار داشتم.

احمدی نژاد: پس چرا می گین منزل، بگین رئیس جمهور.

مسئول دفتر: شما که دیگه رئیس جمهور نیستید.

احمدی نژاد: هنوز معلوم نیست،…. شب دراز است و قلندر بیدار( می خندد).

مسئول دفتر: جناب احمدی نژاد! ۲۶ خودرو که در اختیار نهاد ریاست جمهوری بود هنوز پس داده نشده، می شه بفرمائید این خودروها چی شده؟

احمدی نژاد: من سئوال می کنم، شما بگید ما ۸۶ خودرو پس دادیم، اونها چی شدند؟ الآن کجا هستند؟ با اونها دارید چی کار می کنید؟

مسئول دفتر: آقای احمدی نژاد! الآن رئیس جمهور آقای روحانی است و خودروها باید در اختیار ایشون باشه، لطفا اون ۲۶ تا رو پس بدین.

احمدی نژاد: اجازه بدین! منظورتون اون ۸۶ میلیارد دلاره که اون رو توضیح دادیم، خودمون هم نمی دونیم چی شده، دو سه ماه فرصت بدین پیداش کنیم، تو حمل و نقل وسایل یک جایی مونده باید پیداش کنیم.

مسئول دفتر: مسئولیت اون ۸۶ میلیارد با ما نیست، ما صرفا با اون ۲۶ تا خودرویی که باید تا ۱۲ مرداد تحویل داده می شد و داده نشده کار داریم، اونها کجاست؟

احمدی نژاد: من چه می دونم، مطمئنم تحویل دادیم، توی کشوها رو خوب نگاه کردید؟

مسئول دفتر: خودروها اکثرا استیشن بودند، اسباب بازی نبوده که توی کشو بگذارید.

احمدی نژاد: ته پارکینگ رو نگاه کردید؟ ممکنه یک گوشه ای جا مونده باشه، ما که تحویل دادیم.

مسئول دفتر: هر چی شما تحویل دادید رسید گرفتید، این جا رسید ۲۶ خودرو نیست.

احمدی نژاد: یعنی الآن ریاست جمهوری خودرو کم داره؟

مسئول دفتر: این مسئله دیگری است، شما باید خودرو رو تحویل بدین.

احمدی نژاد: شما ساختمان شماره ۲۶ خیابان شهید شمسائی رو دیدید، ما اونجا اتاق فکر داشتیم، چند تا جعبه اسناد وزارت هم اونجاست. ممکنه اونجا باشه، بی زحمت ماشین ها رو بردارید اسناد رو برگردانید.

مسئول دفتر: سئوال کردم، اونجا هم نیست.

احمدی نژاد: لای کاغذها رو درست نگاه کردید، قشنگ ورق بزنید.

مسئول دفتر: حاج آقا! ما حرف از ۲۶ خودرو می زنیم، گم که نمی شه.

احمدی نژاد: چرا گم نمی شه، ده هزار تا صندوق رای گم شد ما خودمون هم نمی دونیم کجاست.

مسئول دفتر: پس یک مهلت تعیین کنید که خودروها رو پس بدین. لازم داریم.

احمدی نژاد: البته شاید جزو اقلام مصرفی باشه….

مسئول دفتر: اقلام مصرفی چیه؟ قند و شکر که نیست، خودروئه.

احمدی نژاد: می خوای عوض اش سی تا قالی ابریشم و بیست تا تابلو اصل بدم که قیمتش سر به سر بشه؟

مسئول دفتر: اتفاقا دنبال قالی ها و تابلوها هم می گردیم.

احمدی نژاد: دیگه پرروئی نکنین، خوبه خودم بهتون خبر دادم، اگر نگفته بودم عمرا اگر می فهمیدید.

 

خوشگل همیشه مشگل

خشایار دیهیمی گفت: “می گویند واژه خوشگل باید حذف شود، حتی کمد خوشگل” البته به این موضوع خیلی هم نمی توان ایراد گرفت، واژه زمانی به درد می خورد که ما به ازای خارجی آن وجود داشته باشد، وقتی یک گروه موسیقی بخاطر خوشحال بودن دستگیر شده و مجازات می شوند، وقتی بازیگر سینمای کشور بخاطر پوشیدن لباس خوشگل و داشتن قیافه خوشگل متهم شناخته شده و مورد تهدیدات مختلف قرار می گیرد، وقتی رئیس جمهور خوشگل به عنوان مایه ننگ شناخته شده و مجریان تلویزیون هر چه کریه تر باشند، عزیز تر می شوند، طبیعی است که خود واژه هم ضرورت ندارد. بالاخره واژه زمانی به درد می خورد که قرار باشد از آن استفاده بشود. البته بخشی از این موضوع به دولت مربوط است، ولی خودمان هم یک جورهایی این مرض زشت پسندی را داریم. اصلا وجود نقص یکی از نقاط قوت رزومه مسئولان کشور ماست، مثلا اگر رئیس جمهور در خانواده فقیر به دنیا آمده باشد، یتیم باشد، نقص جسمی داشته باشد، حتی الامکان یکی دو بار زیر ماشین رفته باشد، اگر بشود دچار سوختگی نود درصد باشد، ما او را به رقیبش ترجیح می دهیم، حتی اگر مطمئن باشیم رقیبش سالم تر و بهتر از اوست.

 

امتحان الهی

حجت الاسلام پناهیان گفت: “تلفن های همراه و ماهواره ها امتحان های الهی هستند.” در همین راستا مشخص کنید که موارد زیر چه چیز های الهی هستند.

جی پی اس( ناویگیشن): صراط مستقیم

بوک ریدر( کتابخوان): جامع المقدمات

آی پاد: اصوات الحسنی

آی پد: خلاصه التفاصیل

آی فون: مجمع الاطراف 

اسکایپ: هاتف غیبی

ویکیپدیا: کاشف الاسرار

هارد اکسترنال: مخزن الاسرار

یوتیوب: رویای صادقه

گوگل مپ: مجمع البحرین

فوتوشاپ( یا بقول غلامحسین الهام پی هوتوشاپ): ستارالعیوب

 

۳۰۰۰ بورسیه احمدی نژادی

خبرش تا دیروز تائید نشده بود و البته بعید که اصلا نبود که سه هزار بورسیه در دوره احمدی نژاد بدون دادن آزمون بورسیه شدند. چرا بعید نبود؟ چون اصولا چیزی از دولت احمدی بعید نیست. فرض کنید پس فردا به شما بگویند که احمدی نژاد در سفر نیویورک صابون های هتل را کش رفته، باور نمی کنید؟ من که قطعا به این نتیجه رسیدم که گروه احمدی نژاد با قصد قبلی و با تصمیم حساب شده هم مملکت را به این وضع اسفناک انداختند و هم اگر دزدی کردند، با قصد قبلی این کار را کردند. اصلا این طور نبوده که یک دفعه وسوسه شده باشند. یک نماینده مجلس گفت: « برخی فسادهای مالی بقدری بزرگ و شوک آور هستند که ما اکراه داریم از اینکه در سطح ملی به صورت علنی مطرح شوند.» من که اصلا شک و تردیدی در این که هر نوع خبری درباره فساد باند احمدی نژاد بشنوم ندارم. فقط یک بار آخرین جلسه دادگاه مه آفرید امیر خسروی را بخوانید، تقریبا هیچ وزارتخانه ای نیست که وزیر یا مقام دومش از این باند رشوه نگرفته باشد. البته در مورد سه هزار بورسیه هم شک آدم وقتی برطرف می شود که کیهان رسما و علنا گواهی می دهد که ماجرای سه هزار بورسیه دروغ است. احتمالا با این حساب تا هفته بعد اسامی این سه هزار بورسیه توسط وزارت علوم یا جاهای دیگر اعلام می شود. یعنی واقعا بلایی به سر مملکت نازل شد. من که هنوز از عواقبش می ترسم.