قتل ۳ پلیس در تهران

نویسنده
نیما فرح آبادی

» ظرف ۴۸ ساعت روی داد

در ادامه ناامنی های تهران، دست کم سه مامور پلیس ظرف 48 ساعت گذشته به قتل رسیدند.

رسانه های کشور دیروز در اخبار جداگانه ای از به قتل رسیدن سه مامور نیروی انتظامی در نقاط مختلف شهر تهران خبر دادند.روزنامه کیهان در شماره 4شنبه  خود به نقل از یک منبع آگاه از کشته شدن یک مامور کلانتری در “فرودگاه مهرآباد” تهران خبر داد.به نوشته این روزنامه، “افراد مظنون در فرودگاه مهرآباد یک مامور کلانتری در حال گشت زنی را به شهادت رساندند.”

کیهان سپس از قول منبع آگاه خود که نام وی را منتشر نکرده، افزوده: “ساعت 3 دقیقه بامداد دیروز ماموران کلانتری 119 مهرآباد به چند نفر مظنون شده و در پی تعقیب آنها پرداختند اما افراد یاد شده در یک لحظه وارد عمل شده و با ماموران درگیر می شوند که در نتیجه یک نفر از ماموران پلیس به شهادت می رسد و مامور دیگر مجروح می شود.”

این روزنامه با اشاره به قتل دو استاد فیزیک مرتبط با برنامه هسته ای  جمهوری اسلامی،همچنین نوشته به دنبال این حوادث، نیروی انتظامی اقدامات امنیتی و حفاظتی خود را به منظور “افزایش سطح امنیت در شهر” گسترش داده است.

سایت خبرآنلاین هم روز 4 شنبه از کشته شدن دو مامور دیگر پلیس در تهران توسط افراد ناشناس خبر داد.

این سایت نوشت شب گذشته یکی از واحدهای گشت امداد نیروی انتظامی با مشکوک شدن به سرنشینان یک خودروی بلیزر آن را متوقف کرده و در بازرسی از آن “وسایل قفل شکن و سرقت” پیدا می کند.

به نوشته این سایت، «ماموران سپس با مرکز تماس گرفته تا برای انتقال دو سرنشین خودرو هماهنگی های لازم انجام شود اما ناگهان خودروی بلیزر دیگری از راه رسید و پس از برخورد با خودروی پلیس دو مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت.»

به گزارش خبرآنلاین در پی این حادثه گروهبان یکم رستم زاده در دم کشته شد و مامور دوم نیز به شدت زخمی شد که به بیمارستان امام خمینی انتقال یافت.

این گزارش حاکی است مامور دوم هم پس از چند ساعت به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

خبرآنلاین درباره سرنوشت افراد مظنون نوشته :سرنشینان بلیزر دوم پس از تصادف و فراری دادن دو متهم دستگیر شده به اسلام‌شهر متواری شده و در این محل نیز با تهدید یک راننده خودروی پرشیا، وی را از ماشینش پیاده کرده و با آن فرار می کنند. سپس متهمان در شهریار خودرو را عوض کرده و با سرقت پژویی دیگر پا به فرار می گذارند.

نه روزنامه کیهان و نه سایت خبرآنلاین، اشاره ای به دستگیری مظنونان این قتل ها نکرده اند.

 

افزایش امنیت، افزایش قتل

 

کشته شدن این سه مامور پلیس در تهران در حالی اتفاق افتاد که پایتخت  کشورهنوز از شوک ترور دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی خارج نشده است.

در دو انفجار جداگانه در سطح شهر تهران که صبح روز دوشنبه 8 آذر رخ داد، مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی و از محققان مرتبط با مسائل هسته ای به قتل رسید. در یک انفجار دیگر هم فریدون عباسی دوانی، استاد فیزیک همین دانشگاه و از مهمترین اشخاص مرتبط با برنامه هسته ای جمهوری اسلامی به همراه همسرش مورد سوءقصد قرار گرفت که هر دوی آنها زخمی شدند اما زنده ماندند.

نام دکتر عباسی در قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان یکی از مقامات ایرانی که مشمول تحریم های بین المللی قرار گرفته، آمده است.

مسئولان و رسانه های حکومتی ، این انفجارها را به دولت های غربی، سازمان های اطلاعاتی آمریکا، بریتانیا و اسرائیل و منافقان نسبت داده اند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که به دنبال کشته شدن این فیزیکدان ها و نیز نزدیک شدن به 16 آذر روز دانشجو، تدابیر امنیتی در شهر تهران افزایش فوق العاده ای یافته است.

در دی ماه سال گذشته نیز یک فیزیکدان دیگر ایرانی به نام مسعود علی محمدی، بر اثر انفجار بمبی در یک موتورسیکلت پارک شده به قتل رسید.

در آن هنگام رسانه های حامی حکومت از جمله صدا و سیما، مسعود علی محمدی را مدافع دولت و قتل او را نتیجه “اقدام تروریستی عناصر ضد انقلاب و استکبار” دانستند اما در مقابل، رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان و جنبش سبز با انتشار برخی اسناد نوشتند وی جزو حامیان میرحسین موسوی در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

 

قتل های سریالی تهران

 

در اواخر آبان گذشته نیز دو پزشک تهرانی به فاصله یک روز، مورد سوءقصد قرار گرفتند و کشته شدند.

دکتر عبدالرضا سودبخش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران شامگاه 30 شهریور در مقابل مطب خود مورد اصابت گلوله قرار  گرفت و جان باخت.

دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق نیز 31 شهریور ماه در مقابل مطب خود در حوالی نارمک از سوی مهاجمان موتورسوار از ناحیه پهلو چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد. دکتر سرابی پس از این سوء قصد با کمک مردم و اورژانس تهران به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شد و توسط یک تیم جراحی مورد عمل قرار گرفت.

تهران که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر ایران است، بالاترین میزان جرم و جنایت در بین تمام شهرهای کشور را به خود اختصاص داده است.