۳ میلیون نسخه شارلی پاسخ ترور

نویسنده

» شرح

شماره جدید شارلی ابدو که نخستین شماره این هفته نامه طنز بعداز ترور پنج تن از اعضای تحریریه آن است ، صبح چهارشنبه ۲۴ دی منتشر شد.

جمهوری اسلامی و القاعده همزمان روی جلد شماره جدید شارلی ابدو را محکوم کردند.سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی این کاریکاتور را موهن خواند و القاعده “انتقام” از توهین کنندگان به اسلام را دستورکا رخود اعلام داشت.


ابتدا قرار بود این شماره در یک میلیون نسخه منتشر شود که به دلیل استقبال مردم به ۳میلیون نسخه افزایش یافت. تیراژ عادی این نشریه تا قبل از حمله به دفتر آن، حدود ۶۰ هزار نسخه در هفته بود

براساس آخرین اخبار مردم با مراجعه به روزنامه فروشی ها تمامی ۳ میلیون نسخه شماره جدید شارلی را پیش خرید کرده اند.
روی جلد شماره تاریخی شارلی توسط “ لوز LUZ ” طراحی شده است. پیامبر اسلام در این طرح اشک بر چشم و شعار “ من شارلی ” هستم را در دست دارد.
در فیلم ویدیویی منتشر شده از تحریریه شارلی که به آماده سازی شماره جدید این نشریه اختصاص دارد،”لوز”دیده می شود و به گریه می افتد.

لوز- وسط

 

جهل پیروز نخواهد شد

پاتریک پِلو، یکی از دبیران زنده مانده هفته‌نامه شارلی ابدو در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد:” نویسندگان بازمانده از قتل‌عام روز چهارشنبه، «هم‌قسم» شده‌اند تا شارلی ابدو را ثابت کنیم که «جهل پیروز نخواهد شد». شرایط بسیار سخت است. ما همگی ترسیده‌ام و رنج می‌بریم ،اما این کار را به هر نحو ممکن انجام خواهیم داد؛ زیرا حماقت هیچگاه برنده نمی‌شود. اگر هفته‌نامه شارلی ابدو منتشر نشود، معنی‌اش این است که «مرگ شارلی‌ها» برای هیچ بوده است».
صفحه فیسبوک شارلی‌ابدو در طول بیست و چهار ساعت حدود ۹۰۰ هزار لایک جدید گرفته و در حال حاضر بیش از یک میلیون لایک دارد. 
صفحه فیس بوک شارلی‌ابدو ( http://goo.gl/QrA9Wd )