تهدید به حمله دوباره به بند ۳۵۰ اوین

نویسنده

معاون اجرایی زندان اوین با در دست داشتن دستوری غیرقانونی از سوی معاون دادستان تهران، خواستار انتقال یکی از وکلای زندانی دراویش گنابادی به بند زندانیان عادی اوین شده و در واکنش به اعتراض زندانیان، در اظهاراتی تهدیدآمیز از احتمال اعمال خشونت توسط گارد ویژه علیه زندانیان بی دفاع خبر داده است.

به گزارش خبرنگار کلمه، روز شنبه جواد مومنی معاون اجرایی زندان اوین با در دست داشتن دستوری غیرقانونی از سوی مهدی خدابخش معاون دادستان تهران ضمن مراجعه به بند ۳۵۰ خواستار انتقال “امید بهروزی” از وکلای زندانی دراویش گنابادی به بند زندانیان عادی اوین شد. اما این زندانی سیاسی که وکیل دادگستری است، با استناد به آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و آیین نامه نحوه تفکیک و طبقه بندی زندانیان، به این موضوع اعتراض کرد و اجرای چنین امری را غیرقانونی دانست.

بر اساس این گزارش، جواد مومنی که یکی از دست اندرکاران اعمال فشار بر زندانیان سیاسی طی سالهای گذشته بوده، در پاسخ به اعتراض زندانیان به روند انحلال بند ۳۵۰ و پراکنده سازی زندانیان به دستور معاون دادستان تهران اشاره کرده و در اظهاراتی تهدیدآمیز، از احتمال اعمال خشونت توسط گارد ویژه علیه زندانیان بی دفاع و یا “ربایش امید بهروزی در هنگام هر نوع خروج از بند حتی در مورد بهداری” و واکنش های تند دیگر خبر داده است!