رسیدن به توافق ظرف ۴ ماه ممکن است

نویسنده

“استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیای آمریکا گفت: رسیدن به یک توافق هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ ظرف مدت۳ یا ۴ ماه کاملاً ممکن است.

بینینا چو در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه به اعتقاد برخی از کارشناسان دستیابی ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای که در آن منافع دو طرف لحاظ شده باشد می‌تواند باعث به وجود آمدن همکاری ایران، آمریکا و عربستان در مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش باشد نیز اظهار کرد: بیش از سه دهه است که روابطی میان ایران و آمریکا وجود نداشته است. هرگاه دو طرف به یک تفاهم‌نامه‌ قابل قبول دوطرف دست یابند، مانع عظیمی که هم اکنون در مسیر برقراری روابط آمریکا و ایران قرار دارد، برداشته خواهد شد و دو طرف به یک درک و دید مشترک درباره بسیاری از مسائل دست خواهند یافت.

بینینا چو درباره‌ علت سخنان متناقض برخی از مقامات بلندپایه آمریکایی مثل وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران گفت: به دلیل اینکه آمریکا و ایران هم اکنون در مرحله‌ بسیار حساسی از روند مذاکرات هسته‌ای قرار دارند،‌ هر دو طرف برای تقویت مواضع و جایگاه خود در مذاکرات اظهاراتی را برای آزمایش طرف مقابل در طول جریان مذاکرات بیان می‌کنند که البته در میان دیپلمات‌ها این یک امر رایج محسوب می‌شود.