یک جفت ادله شماره 43

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

واقعا چه مسوولان فداکاری در کشور داشتیم و نمی دانستیم، خاک بر سرمان که این قدر قدرناشناس هستیم. امروز شهر تهران یک پارچه شور و شوق و شادمانی شد، حداد عادل همراه با محافظانش یک واگون مترو را دربست در اختیار گرفت و برای کاهش مصرف سوخت کشور با این وسیله سرکار رفت. آگاهان اظهار امیدواری کردند که اگر متروهای تهران از ساعت 6 صبح تا نه صبح برای انتقال هیات وزیران و مقامات کشور که هر کدام هشت متر محافظ همراه دارند، اختصاص داده شود، از هزینه سوخت هیات دولت به میزان دو میلیون تومان در ماه کم می شود و در عوض به هزینه سوخت ملت چهار میلیارد تومان اضافه می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، حضور حداد عادل در مترو باعث یک وقفه بیست دقیقه ای در حرکت مردم شد. مردم تهران ضمن دعای خیر برای آقای حداد عادل قرار شد کارت های هوشمند و پول کافی را در اختیار ایشان قرار بدهند که برای صرفه جویی بیشتر، با همان ماشین خودش سرکار برود.

یکی بیاد منو فیلم کنه

آقا! این پسر مرد، یکی به دادش برسد. یک کارگردان ایرانی سریعا مشغول ساختن فیلم از احمدی نژاد بشود، وگرنه روس ها او را می دزدند و فیلمش را می سازند و پولش را هم مثل نفت دریای خزر غلفتی می کشند بالا. فعلا معلوم نیست قرار است شخصیت « زورو» را برای او بسازند یا شخصیت « سوپر من» یا شخصیت « اسپایدر من» یا « لرد ولدمورت» و شاید هم « رینگو». محمد آفریده که از زمان کشف سینما توسط برادران لومیر مسوول سینمای تجربی و یک چیزی در همین حدودهاست، گفت: « مایکل مور را احتمالا در تهران خواهیم دید.» اما مایکل مور گفت: « سفرم به تهران شایعه تندروهاست.» البته منظور مایکل مور شایعه تندروهای ایرانی نیست، بلکه شایعه تندروهای آمریکایی است. به نظر من فیلم احمدی نژاد را یا باید « وودی آلن » بسازد یا « مل بروکس».

صد در صد؟

البته من می دانم که زیاد بوده، ولی رقم صددرصد هم درست نیست، نمی شود که صددرصد باشد، ممکن است مثلا 83 درصد یا 97 درصد یا 102 درصد باشد، دقیقا که نمی شود صددرصد باشد. من فکر می کنم این اعداد نمی دانند از دست مسوولان جمهوری اسلامی به کجا پناه ببرند. یکی از مسوولان محترم گفت: « فعالیت های عمرانی در دولت نهم افزایش 100 درصدی داشته است.» وی حتی حاضر به دادن یک درصد تخفیف هم نشد.

ادله شماره 43

بالاخره همزمان با سفر چاوز به تهران و برای نشان دادن برادری میان دو دولت دوست و هم پیمان، روزنامه هم میهن بعد از چهل و چند شماره توقیف شد. همزمان با همین اقدام که توسط قاضی مرتضوی که مدتی مشغول اراذل و اوباش شده بود و به همین دلیل احتمالا احساس قدرت بیشتری هم می کند، صورت گرفت، خبرگزاری ایلنا هم موقتا در اثر ضربات وارده تعطیل شد. آگاهان اعلام کردند که علت آن توقیف و این تعطیل آن است که بناست انتخابات خوب و متعادل و مناسب و عادلانه ای برگزار شود. البته کامبیز نوروزی گفت: « ادله ارائه شده برای توقیف « هم میهن» کافی نیست.» به دنبال این اظهار نظر قاضی مرتضوی یک جفت ادله شماره 43 خودش را که قبلا در بازجویی از مرحوم زهرا کاظمی از آن استفاده کرده بود، به عنوان ادله کافی نشان داد.

شکست شانزده ساله

تا به حال خیلی به این موضوع فکر کرده بودم این که همیشه گفته می شود ما پیروز شدیم و آمریکا شکست خورد، یعنی چی؟ نه اینکه به شکست آمریکا خدای ناکرده اعتقاد داشته باشم، اصلا، موضوع این بود که به نظرم نمی آمد که اصولا جمهوری اسلامی حکومتی باشد که بتواند در موردی موفق شود. جهت توضیح همین موضوع آقای سلیمی نمین گفت: « سوم تیر، شکست 16 سال سرمایه گذاری آمریکا در ایران است.» یعنی در حقیقت این آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی که در شانزده سال رهبری آیت الله خامنه ای تا به حال به نظر می رسید که آمریکا با آنها دشمن است، در حقیقت خودشان عوامل آمریکا بودند. حتی موقعی که در همین شانزده سال آمریکا ایران را جزو محور شرارت اعلام کرد، منظورش از ایران، کوبا بود، وگرنه ایران در این شانزده سال که ما فکر می کردیم دست خودمان است، دست خودشان بود. البته به این جمله سلیمی نمین یک بار دیگر توجه کنید: « سوم تیر، شکست 16 سال سرمایه گذاری آمریکا در ایران است.» شما فکر می کنید علت اینکه ایران در جلب سرمایه گذاری خارجی ناموفق بوده چیست؟

پنجمین الهام

غلامحسین الهام پس از نوشتن کتاب « احمدی نژاد، معجزه هزاره سوم» توسط شمسی پهلوون معروف به فاطی رجبی وزیر دادگستری شد، پس از اینکه فاطی رجبی گفته بود که « اگر برای این تحفه الهی هزار بار هم جان بدهم کم است» چهارمین شغلش یعنی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق ارز و کالا را گرفت، و باعث شد که حتی سروصدای کیهان هم دربیاید، همسر الهام در یک اظهارنظر حاوی برخی کلمات مشکوک، اعلام کرد: « بارها دیدم احمدی نژاد روی کاپوت ماشین یا پشت ماشین دستور می دهد.» آگاهان این پدیده شگفت انگیز را به عنوان انقلابی در مدیریت علمی به شمار آوردند و اظهار امیدواری کردند که در آینده نزدیک هیات دولت در حال هل دادن کامیون تشکیل شود. پس از این اظهار نظر مربوط به کاپوت ماشین، احمدی نژاد فعلا پیشنهاد کرده است که الهام احتمالا در وقت اضافی خودش وزیر صنایع سنگین هم بشود. فاطی رجبی در سخنرانی شهرستانی خودش گفت: « امروز اثرات اعتقادات احمدی نژاد را در سخنان چاوز می بینیم.» هوگو چاوز پس از شنیدن این جمله تکبیر فرستاده و اعلام کرد که بزودی دعای فرج را برای گشایش دائمی در صندوق ذخیره ارزی ایران به روی آمریکای لاتین خواهد خواند.

ما اساسا با نظرسنجی یک مشکل مهم داریم، معمولا موسسات نظرسنجی خارجی موسساتی هستند که نظرسنجی می کنند و طبعا اگر نظری هم نداشته باشند، با نظر ما مخالفند و به همین دلیل اگر هم به موساد مربوط نباشند، حداقل به سیا مربوطند یا به فرموده مقام رهبری نظرسازی می کنند. موسسه نظرسازی چند ملیتی PEW در یک نظرسنجی که در سراسر جهان انجام داده و مربوط به همه کشورها بود، اعلام کرد که محبوبیت ایران جز در کشورهای پاکستان و مالزی و اندونزی بنگلادش، در سایر کشورهای جهان نسبت به یک سال قبل کاهش پیدا کرده است. در همین نظرسنجی معلوم شد که محبوبیت احمدی نژاد بیش از محبوبیت ایران کاهش پیدا کرده است. البته نکته جالب اینکه میزان محبوبیت احمدی نژاد در کشورهای مختلف با عامل سواد و تحصیلات رابطه مستقیم دارد. وی در بنگلادش و پاکستان محبوبیت سال قبل را حفظ کرده و در سایر کشورهای جهان محبوبیتش افت کرده است. حالا اینها به کنار، خیلی مهمان کم داشتیم، دیروز ننه و بابای حسن( اینقدر صمیمی شدیم که حسن نصرالله را هم حسن صدا می کنیم) آمده بودند تهران. فعلا بروبیایی است که بیا و ببین. به نظر می رسد احمدی نژاد برای اینکه نشان بدهد که در دنیا دوستانی دارد، آنها را دعوت می کند و هر هفته یک معرکه گیری داریم. به احتمال زیاد قرارداد پایاپای هم بسته شده و به همین زودی ها نه نه و بابا احمدی نژاد و قصاب نارمک که مشاور اقتصادی اوست به ونزوئلا و کوبا و البته سوریه مشرف خواهند شد.

ای شیر، ای ماست، برو عقب

وزیر کشاورزی در یک اظهار نظر تند و تهدید آمیز اعلام کرد: « لبنیات به قیمت قبل برگردد.» در پی این تهدید تعداد زیادی از گاوها ماست ها را کیسه کردند و تعدادی از گوسفندان شیرشان خشک شد. یک شیرپاکتی به خبرنگار ما گفت: « همه چی گرون شده، فقط به ما گیر دادن» یک کاسه ماست نیز در اثر شدت برخورد با مفاسد مالی ترش شد.

خاتمی مامان و ناناس و جیگر

سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشور در یک اظهار نظر مامان و ناناس( یک درجه عمیق تر از ناناز) گفت: « اسلام لیبرالیسم را نقد و فاشیسم را رد می کند.» یکی از آگاهان که خودش هم خیلی مامان و ناناس بود، از ایشان پرسید: جدا، آقای خاتمی راست می گین! اسلام همه این کارها رو می کنن؟ وای! چه ماه!