شناسایی کشتی ایرانی حامل فجر-۵

نویسنده

» گزارش آ ب ث از تأمین موشک برای غزه

به گزارش روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز ماهواره های اسراییل یک شناور ایرانی را ردیابی کرده اند که در یکی از بنادر این کشور  درحال بارگیری موشک های فجر-۵ بوده و بی شک مقصد آن نوار غزه است.

به طور دقیق، این محموله شامل موشک و دیگر مهمات، در شهر بندرعباس بار کشتی شده و ازطریق دریای سرخ به سودان و مصر و پس از آن به صورت قاچاق به نوار غزه منتقل خواهد شد.

دستگاه های اطلاعاتی اسراییلی براین باورند که این کشتی در دریای سرخ توسط یک اسکاردان از کشتی های ایرانی مستقر در اریتره اسکورت خواهد شد و هر موشک نیز به چهار یا پنج قطعه تقسیم شده تا انتقال اش ازطریق تونل های زیرزمینی بین مرز مصر و نوار غزه آسان تر انجام شود.

ارسال این محموله از یک هفته پیش، یعنی از زمان اعلام آتش بس در نوار غزه، تدارک دیده شده بود.

یک منبع اسراییلی دراین خصوص می گوید: “اسراییل علی رغم توافق آتش بس، هرگونه محموله تسلیحاتی به مقصد غزه را به محض شناسایی منهدم خواهد کرد.”

در ماه سپتامبر دولت سودان گزارش داد که جنگنده های اسراییلی یک کارخانه مهمات در خارطوم، که در زمینه ساخت موشک های دوربرد با فن آوری ایرانی فعالیت داشت را بمباران کردند. البته دستگاه های اطلاعاتی اسراییلی معتقدند که دومین کارخانه تسلیحاتی در سودان نیز درحال ساخت است.

منبع: آ ب ث، ۲۵ نوامبر