۶۷ اسب اندوه

نویسنده

» تازه‌های آثار الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک - بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند .

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند :

honarrooz(at)gmail.com

 

اسب های اندوه از هوش می‌رفتند

شاعر: حمید رحیمی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۱۰ صفحه

قیمت: 5,99€

آن که به تو عشق می‌ورزد

اخترشناس تنهایی‌ست

که سراغِ تو را از اهالیِ کراتِ دیگر گرفت

به صله‌ی لبخند سلامتِ تو

کیهان را ترک گفت به وداع

تا مرغ عجیب شانه‌ات باشد

که از هفتمین پشتِ جهانِ تو می‌پرید

لینک خرید

 

شصت و هفت

نویسنده: فریدون نجفی

ناشر: H&S Media

۳۸۲ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $12.00

رمان شصت و هفت، روایت یکی از بازماندگان اعدام‌های سیاسی سال ۱۳۶۷ است که اینک در استرالیا زندگی می‌کند و با در هم آمیختن مرز تخیل و واقعیت، موفق به دیدار دوباره‌ی دوستان اعدام شده خود می شود.

لینک خرید

 

ارتش غیربشری عدالت

نویسنده: علی نگهبان

ناشر: H&S Media

۳۳۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $12.00

“بزرگ شورآفرینان” از سرزمینی گمنام وارد شهر می‌شود. او موفق می‌شود با همراهی سربازانش که “خرده‌شورآفرینان” نامیده می‌شوند، شوری همه‌گیر بر شهر حاکم کند. شمار اندکی از ساکنان در شور همه‌گیر شرکت نمی‌کنند. او فرمان می‌دهد که کسانی که به “شور همه‌گیر” نپیوسته‌اند را دستگیر کنند. بزرگ شورآفرینان دستگاه قضایی نوینی بر پا می‌کند که در آن هم برای تعیین مجرم بودن فرد و هم برای مجازات او از شیوه‌هایی ابتکاری بهره‌گیری می‌شود. رمان از جایی آغاز می‌شود که سهراووش نویسنده گم شده و زبان شاعر بریده شده است. ماده‌ی خام اولیه برای ثبت روایت، یادداشت‌های سهراووش و نیز واگویه‌های پرندیش است. راوی و پرندیش، همسر سهراووش، می‌کوشند که نوشته‌های سهراووش را برای انتشار تدوین کنند و در جریان این کار، داستان روایت می‌شود.

لینک خرید

 

سرنوشت، مسیر برگشت

نویسنده: مانی پارسا

ناشر: H&S Media

۱۱۴ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $6.00

در رمان سرنوشت، مسیر برگشت، مسئولیت راوی پس از مرگ پدرش به پدربزرگش سپرده می شود که تیمسار ارتش است و خود در قتل پسرش (پدر راوی) که چریک بوده دست داشته. حال پسر که هیچ خاطرۀ روشنی از خانۀ پدربزرگ ندارد، در میانسالی و در پی یک آگهی استخدام به همان خانه بازمی گردد و با زن جوانی که او را جهت تحقیق دربارۀ موضوع رابطۀ ایران و شوروی استخدام کرده رابطۀ عاشقانه برقرار می‌کند و …

لینک خرید

 

آن سال‌ها، این جستارها

نویسنده: فرشته مولوی

ناشر: H&S Media

۱۸۲ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $9.00

فرشته مولوی: “جستارهای آمده در این کتاب در گذر ده سالی نوشته شده‌اند که دغدغه‌های فرهنگی سهم بزرگی از انرژی ذهنی و جسمی مرا صرف خود کرده‌اند. گرچه این نوشته‌ها سیمایی شخصی دارند و گوشه‎‌هایی ویژه و دربند زمان و مکانی ویژه را می‌نمایانند، پیگیر کند و کاو در ریشه‌ی گرفت و گیرهای فرهنگی ما ایرانیانند.”

لینک خرید

 

قصه‌ی پریشانی زنان

نویسنده: عباس شکری

ناشر: H&S Media

۱۳۴ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

قیمت: $6.00

میرزا آقا عسگری (مانی): تسلیمه نسرین با ساده‌ترین تصویرها و درواقع با عکس برداری‌های ساده و شتابان از زندگی زنان و مردان در جامعۀ اسلامی بنگلادش، ما را به تفکر و اندیشه‌ای دوباره در باره‌ی آنچه خود هستیم وامی‌دارد. گویی تصویرهایی که او از زندگی ارائه می‌دهد از شهرها و روستاهای ایران، عراق، افغانستان یا پاکستان گرفته شده اند.