مردان احمدی نژاد از بدهکاران بزرگ بانکی اند

نویسنده
فیروزه متین

» یک نماینده مجلس:

پس از بالا گرفتن بحث ها بر سر بازگشت دوباره محمود احمدی نژاد به قدرت، که در پی قسم خوردن های حسن روحانی مبنی بر اینکه “والله و بالله و تالله که سال‌های ۸۴ تا ۹۲ تکرار نمی‌شود” صورت گرفت، دو چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد اعلام کردند او به زودی به قدرت باز خواهد گشت؛ ادعایی که واکنش هایی متعدد، از جمله از سوی حامیان دولت را در پی داشته است.پیش از این نیز چند تن از نمایندگان مجلس از لزوم دادگاهی شدن احمدی نژاد به علت ویران کردن کشور سخن گفته بودند.

 در همین راستا حتی بازجویی از نیکولای سارکوزی، رئیس جمهور راستگرای سابق فرانسه نیز در سایت های داخلی انعکاس وسیعی داشته و این رسانه ها تاکید کرده اند که قوه قضاییه حکومت اسلامی باید عدالت را از دولت های غربی یاد بگیرد و محمود احمدی نژاد را به پای میز محاکمه بکشاند.

مطلب فیس بوکی عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی نژاد در تشدید ماجرای لزوم محاکمه احمدی نژاد بی تاثیر نبود. او نوشته بود: “آقای روحانی عزیز، به امید خدا شما دولت دوازدهم را به دکتر ما تحویل خواهید داد. ما تنها باید ۱۱۱۰ روز منتظر بمانیم”.

علی اکبر جوانفکر، از دیگر مدیران احمدی نژاد هم بلافاصله پس از وی در وبلاگ شخصی خود چنین نوشت: “سوگند آقای روحانی بیش از هر چیز خوف‌انگیز به نظر می‌رسد و این نگرانی را در میان مردم و صاحبنظران سیاسی به وجود آورده است که آیا دولت یازدهم به عنوان مجری انتخابات، از هم‌اکنون سرگرم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های خاص در انتخابات آتی است؟ آیا می‌خواهد به هر قیمت ممکن از تحقق اراده و خواست مردم برای بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به صحنه مدیریتی کشور جلوگیری کند؟ آیا سه بار سوگند جلاله رئیس دولت یازدهم برای تکرار نشدن دوران مشعشع دولت‌های نهم و دهم، شائبه برنامه‌ریزی دولت روحانی برای منحرف کردن اراده و خواست واقعی مردم و خدای ناکرده دست‌کاری در آرای مردم را به اذهان عمومی متبادر نمی‌سازد. طرح این پرسش‌ها از آن جهت حائز اهمیت است که خاطره شیرین دوران مدیریت دکتر احمدی‌نژاد با وجود سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی از یک‌سو و ناکارآمدی و ناتوانی آشکار دولت یازدهم در اداره امور کشور با وجود همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها از سوی دیگر، اینک اذهان مردم را معطوف به بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به عرصه قدرت اجرایی کشور کرده است. اظهارات آقای روحانی را می‌توان صف‌آرایی زودهنگام در برابر این مطالبه عمومی مردم تلقی کرد. معلوم است که تا وقتی شاهد استمرار حاکمیت تفکر مدیریتی طبقه اشراف بر امور اجرایی کشور باشیم، شخصیت‌های ارزشمندی مانند دکتر احمدی‌نژاد با استفاده از دستگاه گسترده تبلیغاتی وابسته به دولت و جریان‌های سیاسی حامی آن، ترور شخصیت می‌شوند و تلاش مجدانه‌ای به عمل می‌آید تا از ظهور مجدد چنین شخصیتی در صحنه مدیریت عالی کشور جلوگیری به عمل آید. برهمگان مبرهن شده است که چه قلم‌ها، زبان‌ها و دست‌هایی به کار افتاده‌اند تا به نمایندگی از سوی دولت مستکبر آمریکا و بالاخص رژیم صهیونیستی، از دکتر احمدی‌نژاد انتقام بگیرند”.

واکنش های این دو به سخنان حسن روحانی، موضوع “بازگشت احمدی نژاد به قدرت” را در رسانه های هوادار دولت جدی کرد و آنها در مطالب متعدد بر ضرورت رسیدگی به پرونده های فساد مالی او و نزدیکان اش تاکید کردند.

از جمله این واکنش ها، مطلبی بود که سایت بهارنیوز نوشت: “حیرت‌آور نیست احمدی‌نژاد که حاصل هشت سال مدیریتش افزایش رنج و مشکلات مردم و تحویل وضعیتی نابسامان به دولت تدبیر و امید بود، از حضور در دادگاه و پاسخ‌گویی به افکار و وجدان عمومی طفره می‌رود و حامیان و یارانش نیز خود را به کوچه علی‌چپ زده و در اقدامی شگفت خواستار مجازات و اعمال محدودیت برای کسی می‌شوند که حاصل هشت سال ریاست‌جمهوری‌‌اش، پشرفت و توسعه کشور و نیز افزایش محبوبیتش بین مردم بوده است؟ احمدی‌نژاد و یارانش بی‌آنکه به افکار عمومی درباره عملکرد و اتهامات مطرح‌شده پاسخ داده باشند، ‌سودای بازگشت به قدرت دارند و از همین‌رو تحرکات این طیف برای بازگشت به عرصه مدیریتی و ساختار قدرت افزایش یافته است و در این راه به هر ابزاری متوسل می‌شوند و از هیچ کوششی برای حذف مخالفان خود نیز دریغ نخواهند کرد. البته در این میان، مردم به‌یاد دارند و می‌دانند که حامیان و یاران سرسخت احمدی‌نژاد و مدیران و مسئولان آن دوره بحران‌آفرین و رنج‌آور که حالا دلواپسان امروزی و مخالفان سرسخت دولت روحانی شده‌اند، دلشان برای دوران احمدی‌نژاد تنگ شده است نه حل مشکلات کشور و مردم. آنها به هر دری می‌زنند تا شرایط و وضعیت کشور و جامعه را به آن دوران بحرانی و امنیتی برگردانند. اما خود نیز به‌خوبی می‌دانند که حنایشان دیگر در بین مردم رنگی ندارد و شاید هم از همین‌روست که دلواپس تاثیر رفتارها و اقدامات نابخردانه خود بر منافع ملی و مردم و نظام نیستند و فکر نمی‌کنند که برهم زدن آرامش کشور جزء ضربه به منافع ملی، کمکی به پشرفت کشور و رفع مشکلات مردم نخواهد کرد”.

 هواداران دولت در برابر پروژه بازگشت احمدی نژاد به قدرت، تمرکز بر فساد اقتصادی او و همراهانش را در پیش گرفته اند؛ موضوعی که موجب شد تا دیروز، یک نماینده مجلس در کمیسیون امنیت ملی، جزئیات جدیدی از ماجرای “بدهکاران بانکی” را فاش و اعلام کند که بخشی از این بدهکاران را “یاران احمدی نژاد” تشکیل می دهند.

به نوشته سایت آفتاب، عوض حیدرپورگفته است:‌ “بانک مرکزی اخیرا در نامه‌ای اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را به قوه قضائیه اعلام کرده که بر اساس شنیده‌ها بخش عمده‌ای از این افراد اطرافیان و منصوبان احمدی‌نژاد هستند، که قطعا این موضوع به عنوان یک مسئله بزرگ باید از سوی دستگاه قضا پیگیری شود. ما شاهد تحرکات اخیر اطرافیان دولت نهم و دهم برای آماده‌سازی جهت حضور دوباره احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم هستیم. این افراد با جمع‌آوری منابع اعتباری به‌ویژه وام‌های کلان به‌دنبال صرف این بودجه‌ها در زمان انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری برای رأی‌آوری احمدی‌نژاد هستند”.

او افزوده: “از طرف دیگر این افراد منتسب به دولت گذشته، زمانی وام گرفتند که دلار حدود یک‌هزار تومان بود که این موضوع به این معنی است که دارایی این افراد از دریافت‌ها وام‌ها چند برابر شده است. دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید به صورت جدی به اقدامات و اتهامات اقتصادی دولت نهم و دهم رسیدگی کرده و از هزینه‌کرد بیت‌المال در عرصه‌های انتخاباتی از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد جلوگیری کنند. در لیست ارائه شده بانک مرکزی درباره بدهکاران بزرگ بانکی، اسامی سرشناسی وجود دارند، قطعا فساد اقتصادی موجب بروز مفاسد سیاسی و اجتماعی می‌شود. نمایندگان مجلس قطعا به‌دنبال رسیدگی هر چه سریع‌تر پرونده مفاسد اقتصادی و معوقات بزرگ بانکی از سوی دستگاه قضا هستند”.