قرار شد افشاگری های سرپرست سانسور شود!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پس از ناکامی و شکایت ملی پوشان هندبال

سرپرست فدراسیون هندبال ایران در نشست رسانه ای پیش از بازیهای آسیایی اینچئون (کره جنوبی) راجع به ناکامی تیم ملی جوانان در تبریز در راهیابی به رقابتهای جهانی و شکایت ملی پوشان محروم به دادگاه بین المللی ورزش توضیحاتی داده اما در پایان نشست از خبرنگاران خواسته شده این موارد را رسانه‌ای نکنند.

پیش از این برسر برکناری سرمربی موفق تیم ملی (که سرمربی تیم ثامن الحجج سبزوار هم بود) و بازگرداندن ماجک، سرمربی خارجی مورد اعتراض ملی پوشان، ملی پوشان اعتراض گسترده ای برای برکناری رییس فدراسیون داشتند که سرانجام به نتیجه رسید. اما خسرو نصیری، سرپرست فدراسیون هندبال سرمربی مورد اعتراض را ابقا کرد و ملی پوشان با اعتراض به پابرجا ماندن مشکلشان از حضور در اردوی تیم ملی سرباز زدند. این تصمیم محرومیت طولانی ملی پوشان معترض و جریمه های سنگین آنان را در پی داشت.اما دیری نپایید که خبر شکایت آنان به دادگاه بین المللی ورزش در خبرگزاریها انتشار یافت.

به گفته الله کرم استکی، از قهرمانان هندبال ایران، در بخشی از این شکایت آمده است: قانونی در ورزش بین‌المللی وجود دارد که طی آن هیچ فدراسیونی اجازه ندارد بازیکن را به دلیل همراهی نکردن تیم ملی با محرومیت روبه‌رو کند.پوشیدن پیراهن تیم ملی امری اختیاری است و الزامی در آن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا نصیری در نشستی رسانه ای ضمن اعلام خبر استفاده از بازیکنان ایرانی پرورش یافته در خارج از کشور برای تیم ملی جدید در بازیهای آسیایی یادآور شد: “ما در دوره قبلی رقابت‌ها نایب قهرمان شده‌ایم. کسب همین مقام هم خیلی سخت است اما دور از دسترس نیست. متاسفانه در ماه‌های اخیر حواشی زیادی برای تیم ما به وجود آورده اند و این موضوع عملکرد تیم ملی را تحت تاثیر قرار داد. همان طور که می‌دانید تعدادی از بازیکنان ما را ترغیب کردند که از تیم ملی دور بمانند. یک باشگاه می‌خواهد برای بازیکن تیم ملی و حتی ارنج تیم در مسابقه‌ها تعیین تکلیف کند و این حواشی را به وجود آورد.”

 

پیشنهاد رشوه به چهار بازیکن تیم ملی جوانان

سرپرست فدراسیون هندبال در مورد کناره گیری تیم‌های مطرح ثامن‌الحجج و فولاد از صحنه رقابتها و بروز حاشیه پیرامون تیم ملی هم گفت: “شاید بسیاری از شما ندانید اما همین باشگاه خاطی(ثامن الحجج) دو شب قبل از مسابقه‌های قهرمانی آسیا با پیشنهاد پول از چهار بازیکن تیم جوانان خواست تا اردوی تیم ملی را ترک کنند. متاسفانه دو بازیکن اردوی تیم ملی هم دوشب قبل از شروع مسابقه را ترک کردند. این موضوع ضربه روحی و فنی بسیار سنگینی را به تیم جوانان وارد کرد. البته دو نفر از بازیکنان از جمله کاپیتان تیم ملی در ترکیب ماندند. تمام صحبت‌های من بر اساس اسناد و مدارک کتبی، صوتی و تصویری است. من به عنوان سرپرست فدراسیون اجازه نمی‌دهم اسپانسر پایش را از گلیمش درازتر کند اما همین رفتاری که مغایر با حیثیت ملی و شرف ملی ما بود، از سوی یک باشگاه با حاشیه‌هایی که آن‌ها برای تیم ملی به وجود آوردند، موجب شد تا تنها با اختلاف یک گل نتوانیم جهانی شویم.”