سعید حدادیان، باز در بیت رهبری

نویسنده
نیما فرح آبادی

» قهر و آشتی مداحان حکومتی با رهبر و احمدی نژاد

منصور ارضی، مشهورترین مداح تهران در مراسم عزاداری محرم امسال بیت رهبری غایب است اما سعید حدادیان، دیگر مداح مشهور پایتخت مانند بیشتر  سال های گذشته در این برنامه حضور دارد.

غیبت منصور ارضی در مراسم امسال در حالی است که او به جز  سال های  1386 و 1387 که از نوحه خوانی در برنامه های محرم بیت رهبری محروم بود، همه سال  یک شب از  پنج شب عزاداری محرم را به خود اختصاص می داد.

به جز غیبت مشهورترین مداح تهران که می تواند به خاطر بیماری باشد خبر دیگر این  که سعید حدادیان مانند سال های گذشته امسال نیز در لیست مداحان قرار دارد.

حدادیان، میثم مطیعی، محمود کریمی، محمدرضا طاهری و مهدی سلحشور  مداحانی هستند که اجرای مراسم عزاداری بیت رهبری را بر عهده دارند و مراسم قبل از منبر هم با مهدی سماواتی، مرتضی طاهری، منصور نورایی، سید محمد موسوی و صادق آهنگران است.

حجت الاسلام صدیقی، احمد خاتمی، پناهیان، رفیعی و عالی هم روحانیونی هستند که در برنامه های عزاداری امسال بیت رهبری، از پنجشنبه دوم آبان تا دوشنبه ششم آبان سخنرانی می کنند.

تمامی مداحان و روحانیونی که که در عزاداری بیت حاضر می شوند به سرسپردگی در حد پرستش ولی حاضر مشهورند و از جمله در پانزده سال گذشته همواره به اصلاح طلبان حملات سخت داشته اند. از سوی دیگر مداحانی مانند سعید حدادیان و محمود کریمی نیز نقش زیادی در رهبری نیروهای لباس شخصی برای سرکوب تظاهرات اعتراضی جنبش های اجتماعی  بر عهده داشته و کم نیستند دانشجویانی که در نوشته ها و گفته های خود این دو را شعبان بی مخ های این حکومت خوانده اند.

منصور ارضی که عملا سر دسته نوحه خوانان و فدائیان خامنه ای است وقتی در سال های نخستین دولت احمدی نژاد از عزاداری محرم بیت محروم شد شایع گشت که به جهت گفته های تندش علیه محمد باقر قالیباف تنبیه شد. او در آن زمان نزدیک ترین روابط را با محمود احمدی نژاد داشت چنان که رییس جمهور جدید با اشاره به سابقه نوحه خوانی خود در عزاداری های موتلفه در بازار تهران همیشه حاج منصور را “رییس” خطاب می کرد و یک بار هم در مرقد آیت الله خمینی موقعی که با شعارهای ضد خود روبرو شد زیر لب گفت “باشه رییس نوبت شما هم می رسد”. آن زمان حاج منصور در مداحی احمدی نژاد  شهردار تهران را با عمر بن سعد که از قاتلان امام حسین شناخته می شود، یکی دانسته بود.

در بسیاری از سفرهای استانی محمود احمدی نژاد، ارضی به عنوان یکی از اعضای هیأت همراه رئیس دولت به استان‌ها سفر می‌کرد و شب‌های جمعه، دعای کمیل می‌خواند. نامه ها و عریضه های مردم را جمع می کرد اما در دولت دوم پس از مدتی همراهی او با دولت در سفرهای استانی ظاهرا به دلیل بروز اختلاف میان وی با اسفندیار رحیم مشایی متوقف شد.

چند سال بعد هم منصور ارضی و هم سعید حدادیان، سخنان بسیار تندی علیه رئیس دفتر جنجالی احمدی نژاد بیان کردند که کار را به شکایت دولت از آنها کشاند.

رحیم مشایی بیش از یک سال پیش از منصور ارضی به اتهام “توهین و افترا و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور” و از سعید حدادیان به اتهام توهین به مقام های دولتی شکایت کرده بود.

دادگاه رسیدگی به شکایت رحیم مشایی کمتر از یک ماه پیش در تهران برگزار شده و مطابق رای دادگاه ارضی از اتهام توهین و تحریک به قتل رئیس دفتر رئیس جمهور تبرئه شده است. او رئیس دفتر رئیس جمهور ایران را “یهودی صفت” خوانده بود.

اما سعید حدادیان به اتهام توهین به مقام های حکومتی مجرم شناخته و به پرداخت ۵۰ هزار تومان محکوم شده است. او  بیش از یک سال پیش در جریان یک مداحی در مراسمی عمومی اسفندیار رحیم مشایی را به “عورت رئیس جمهور” تشبیه کرده بود که باید بریده شود.

منصور ارضی سال گذشته و در مراسم شب قدر در مسجد ارگ تهران، درباره مشایی گفته بود: “فعلاً قایمش کردن، پیداش کنن بچه‌ها می‌کشنش. فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت. گفتمم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم. خداشاهده نه اینکه حالا مثلا بگم”.

ارضی درباره قدرت گرفتن مشایی و اطرافیانش افزوده بود: “اینا خطرناکن، اینا بیان روی کار نمی‌دونی با دین جوونا چه کار می‌کنن، ببین فحشا، منکرات، اینترنت همه هست اما مردم اومدن برای امیرالمومنین گریه کنن… چند میلیون العفو گو داریم، این کمر دشمن رو می‌شکنه”.

حدادیان هم درباره مشایی گفته بود: “آدم هم اول در بهشت بود و مقام و جایگاهی داشت. اما کار بیجایی کرد که باعث شد عورتش نمایان شود، و دیگر در بهشت جایی نداشته باشد. بعدهم بیرونش کردند. سوال ما از آقای احمدی نژاد این است که ایشان کدام گندم را خورده که این گونه عورتش بیرون زده؟ آقای احمدی نژاد بداند که حزب اللهی ها دیگر ساکت نمی نشینند و بموقع خود این عورت زشت را قطع می کنند و دور می اندازند”.