موشک قدر برای آن ها که به آمریکا کمک کنند

نویسنده

ghadrmoshak.jpg

با بالا گرفتن تنش های بین المللی و با شایع شدن حمله قریب الوقوع غرب به ایران و بعد تکذیب این خبر توسط وزیر خارجه فرانسه برنار کوشنر، جمهوری اسلامی بار دیگربه قصد قدرت نمایی موشک جدید “قدر” را به نمایش عمومی در آورد: این موشک قادر است تا برد حداکثر 1800 کیلومتر، به پیش برود.

به نظر می رسد که این موشک، همان موشک تحول یافته “ شهاب 3” باشد، برد موشک قبلی، 1300 کیلومتر بود. موشک “ قدر” در جریان سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق به نمایش در آمد. جنگی که در سال 1980 آغاز شد و تا سال 1988 ادامه یافت و در نتیجه آن بین نهصد هزار تا یک میلیون و ششصد هزار نفر کشته شدند.

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به آمریکا اعلام کرد که از خود شجاعت نشان بدهند و از عراق خارج بشوند. وی گفت: “تنها راه حل مشکل آنها این است که از خود جرات نشان بدهند و اعتراف کنند که اشتباه کرده اند و منطقه را ترک کنند”. وی به مناسبت این نمایش نظامی گفت: “مقصر دانستن دیگران مشکل را حل نمی کند”.

احمدی نژاد بوضوح به این اتهام آمریکا نسبت به دخالت های ایران در عراق و کمک به نیروهای نظامی شیعه در عراق، اشاره می کرد. به عقیده رئیس جمهور ایران ریشه های نا امنی در منطقه را باید حضور نیروهای بیگانه، جست.

احمدی نژاد درباره برنامه های هسته ای ایران گفت که کسانی که گمان می کنند با “تحریم اقتصادی” می توانند در مقابل برنامه هسته ای ایران بیایستند، اشتباه می کنند.

حمله به کسانی که فضای هوایی خود را در اختیار آمریکا می گذارند

محمد علی جعفری، رئیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ایران با همین موشک ها به هر کشوری در منطقه که فضای هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار بدهد یا پایگاه خود را برای حمله آمریکا به تاسیسات جمهوری اسلامی در اختیار این کشور بگذارد، حمله خواهد کرد. جعفری هشدار داد: “هر کشوری که پایگاه ها و فضای هوایی خود را در اختیار آمریکا بگذارد، متحد این کشور محسوب می شود و جمهوری اسلامی با موشک هایش به آنها پاسخ می دهد”. رئیس سپاه پاسداران ایران درباره پاسخ به حمله احتمالی آمریکا اعلام کرد که تهران با توجه به اینکه تکنولوژی آمریکا را در اختیار ندارد، پاسخ آمریکا را با تکنولوژی نخواهد داد بلکه بعد از پیدا کردن نقاط ضعف دشمن، با روش های مخصوص خود، با آن مقابله می کند. در گذشته ایران تهدید کرده بود که در صورت حمله آمریکا به ایران، منافع آمریکا را در سرتاسر جهان هدف قرار می دهد.

منبع: لاستامپا 22 سپتامبر