ناموس پرستان غیاث آبادی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دلنگرانی از توافق هسته ای کم کم دارد کمرنگ می شود، فعلا دعوا بر سر نفوذ است. امت حزب الله شمشیرها را از رو برای اجتماعات انتخاباتی بسته اند و همان راهی را که هزار بار تجربه کردند و شکست خوردند، باز تجربه می کنند و شکست می خورند تا بار دیگر همین مومن و همین سوراخ و همین گزیده شدن های تکراری. کم کم جلوگیری از جریان اصلاح طلبی به شهرستانها، تبدیل شده به جلوگیری از کنسرت، بعد هم تبدیل شده به جلوگیری از ورود قلیان های استکباری به ام القرای اسلام. کم کم دارد می رسد به اینکه کلا باید از ورود ساز و ساپورت و کفش پاشنه بلند و سه تار به حوزه نفوذ اسلام چلوگیری کرد. انجمن ناموس پرستان مقیم غیاث آباد قم در سالگرد مش قاسم غیاث آبادی یاد آن شهید گلگون کفن را گرامی داشتند و بیانیه های آتشینی در حمایت از انواع ناموس در انواع خاورمیانه ارائه دادند.

آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: “از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.” یعنی یادشان رفته که خود قم کلی تولید بدحجاب دارد که دست شان درد نکند. مجتهد شبستری، آن یکی دیوانه، نه این یکی فیلسوف هم گفته که “رمان های عشق و عاشقی باید جمع شود.” باز خدا را هزار بار شکر روحانیت عزیز، الحمدالله رب العالمین نه دواوین شعرای قرون سوم تا دهم را خواندند، نه خبری از لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد و فرهاد و خسرو و وامق و عذرا دارند، نه الفیه و شلفیه را می دانند چیست، حالا کاری نداریم که نه از سرزمین مجازی لوت خبری دارند و نه از اغواگری های استادان ایرانی چیزی می دانند و نه خبر دارند که زیر سرشان بکلی هزاران چیز بلند شده که حالا حالا ها به خواب نخواهد رفت.

طرف برداشته در سایت فلان درباره تصاویر مستهجن در اینستاگرام و تلگرام فیلم درست کرده و برای اینکه تصاویرش غیراخلاقی نباشد، همه را شطرنجی یا مات کرده و معلوم نیست که ملت با این تصاویر مات باید چه چیزی را می فهمند. سی سال تلویزیون جمهوری اسلامی برای نشان دادن فساد در نیویورک تصاویر نیویورک را نشان می داد، بعد همه زنهای برهنه یا کم لباس نیویورکی را سانسور می کرد، بعد ملت هی خیره می شدند به فیلم و می پرسیدند، این کجاش غیراخلاقی است؟ خوب مرد حساب! تو که اصلا تصویر را نمی توانی نشان بدهی، پس برای چی اخطار می دهی؟

 

متاسفانه

حالا چرا متاسفانه، شاید هم خوشبختانه. یک دفعه همه مسئولان مملکتی با همدیگر شروع کردند به ذکر متاسفانه در جملات شان، یکی می گوید متاسفانه تبلیغات دینی در انتخابات تاثیر ندارد. آن یکی می گوید متاسفانه اعتدال گرایان و اصلاح طلبان افکار عمومی را در دست دارند. یکی دیگر می گوید متاسفانه اکثریت مردم از رسانه های استکباری استفاده می کنند، یکی دیگر می گوید متاسفانه روحانیت دیگر در میان مردم نفوذی ندارد. دادستان کل کشور که خودش صاحب عزای بدبختی های کشور است، می گوید متاسفانه استکبار در همه نهادها نفوذ کرده است. تندروهای مجلس هم می گویند متاسفانه مردم دیگر از نظام پیروی نمی کنند. برادران اهل ادب هم گفتند که متاسفانه صادق هدایت و چوبک جای جلال آل احمد را گرفتند، لامروت ها به این فکر نمی کنند که کلا فرق جلال آل احمد و صادق چوبک این بود که جلال ودکا می زد به بدن و صادق چوبک ویسکی می خورد. البته ما هر چه جستجو کردیم نفهمیدیم که چرا این همه اتفاقات متاسفانه است. شاید خوشبختانه باشد، کمی دقت کنید، بالاخره ملت دارند یک مسیری را می روند، شاید خوشبختانه به جای خوبی رسید. من که هر وقت می شنوم که نقدی و اژه ای از عبارت متاسفانه استفاده کردند، متوجه می شوم لابد اتفاق خوبی افتاده است.

 

پوتین و قرآن عثمانی و رهبر پشمینه پوش

الحق که پوتین دندانهای رهبر معظم را شمرده است. البته راستش را بخواهید من اصلا از سیاست های فعلی روسیه، بخصوص بعد از چرخش هایی که به دنبال حوادث اوکراین داشت ناراحت نیستم. شوخی شوخی روسیه و ایران در کنار هم قرار گرفتند و جفت شان رفتند بغل دست آمریکا و سه تایی دارند داعش را در سوریه زیر فشار می گذارند. آمریکا که از همین هفته نیروهای ضربت خودش را فرستاد به سوریه، و فعلا برادران واکنش سریع آمریکایی در حال حرکت هستند تا در سوریه در کنار ایران و روسیه جلوی داعش بایستند.

درست در مقابل این جریان، چهار شریک اصلی آمریکای سابق، یعنی اسرائیل، ترکیه، عربستان سعودی و قطر، دارند روی اسب بازنده ای به نام داعش سرمایه گذاری می کنند، عربستان که نفتش را به موجب کلام شریف کت بده کالا بده دو غاز و نیم بالا بده، با قیمت ارزان داده، و ده تا بیشتر هم داده، قطر هم که ورتیگوی تاریخی گرفته و هنوز وارد دنیای متمدن نشده می رود که به زباله دانی تاریخ بپیوندد، ترکیه هم که به نظر اصلا حواسش نیست که با این بازی ها کل حکومت ترکیه به فاک فنا خواهد رفت. دیروز ترک ها هواپیمای روسیه را که می خواست به داعش حمله کنند زدند.

یک زمانی جرج بوش پدر در جریان جنگ کویت گفته بود: “حالا زمان یورتمه رفتن با اسب نیست” به نظر می رسد آمریکایی ها این بازی را یاد گرفتند، سر مار داعش را باید با سنگ کوبید. بشار اسد هم هر غلطی کرده، به جای خودش، فعلا یک دولت مستقر بشار اسد اگر برود حیوانات خطرناک تری مثل داعش می آیند. احساساتی خواهیم شد و خواهیم گفت بشار اسد ۲۰۰ هزار نفر از مردم سوریه را کشته، حرف درستی است، اما قطعا یک بشار اسد محکوم مجبور هزار بار از یک داعش مجنونی که زنان را کنیز می گیرد و خبرنگار سر می برد و شیعه آتش می زند و صدنفر صدنفر گردن می زند، بهتر است. دنیای آرمانگرایان بی سرانجام را بگذاریم برای خودشان، فعلا باید روی زمین انتخاب بهتر بکنیم.

پوتین هم با کراوات بنفش و قرآن هدیه آخرین خلیفه بنی امیه به والی سلطان سلیم عثمانی به دیدار خامنه ای رفته و گل گفته اند و گل شنیدند و طرف دندان های رهبری را شمرده، بیخودی خودش را ضایع نمی کند، با حقوق بشر به سراغ خامنه ای برود، اتفاقا وقت خوبی است که قرآن عثمانی و سعودی برود به ایرانی که یک سرش اصولگراها هستند و سر دیگرش اعتدالیون و اصلاح طلبان. بشار اسد هم گفته که “به یاری حملات هوایی ارتش سوریه در تمام جبهه ها در حال پیشروی و عقب راندن گروه داعش هستیم.” پوتین هم گفته: “بدون کمک ایران ما نمی توانیم داعش را در سوریه سرکوب کنیم.”

آقا هم به آرزوی خودش رسیده، هر چه زمان احمدی نژاد حرص خورد که چرا پوتین و چاوز با محمود ملاقات کردند، حالا پوتین و مادرو و رهبر نیجریه در یک روز با او ملاقات کردند. حالا با قهرمانی تمام نرمش همراهی با آمریکا را می کند و پوز عربستان و اسرائیل را می زند. بازی سوریه اگر به سرکوب داعش منجر شود، به نفع همه منطقه و بخصوص ایران است. البته آیت الله خامنه ای برای صد هزارمین بار گفته که “ائتلاف جهانی مبارزه با جریان های تروریستی قابل اعتماد نیستند.” و چنان گفته که انگار خودش به بقیه اعتماد دارد. انگار خودش به رئیس جمهور خودش اعتماد دارد. بی خیال، شما به رفیق پنجاه ساله خودت اعتماد نداری، بقیه را بیخیال شو.

 

ارتش و دانشمندان

واقعا بعضی ها معنی حرف شان را نمی فهمند، آقای حسینیان، خسرو خوبان سابق، گفته که “دو سوم تمام دانشمندان و مهندسان آمریکایی در اختیار نهادهای نظامی هستند.” خب! که چی؟ خوب بود مثل ایران دو سوم همه دیوانه ها و عقب مانده ها کنترل کننده نیروهای نظامی ایران بودند؟ اشکال ارتش این است که عقل ندارد، اگر آمریکا موفق شده دو سوم نیروی علمی اش را در اختیار نیروی نظامی اش بگیرد، یعنی با چشم باز می جنگد. من که واقعا فکر می کنم اگر موجودی به نام باراک اوباما در حال حاضر رئیس جمهور آمریکا نبود، دنیای دیوانه دیوانه دیوانه بقول استاد زرین کلک به جای خیلی بدتری می رفت.