ما خوردیم شما بگین زد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بقول بهمن مفید در قیصر: “ما که خوردیم ولی شما بگین زد.” ما هم می گوئیم زد. بزن بزن تبلیغاتی در اجلاس خط قرمز دلواپسان هسته ای که در واقع همان بدهکاران بانکی و بورسیه های زورکی هستند، ادامه داشت. اما دیپلماسی رسمی به شکل دیگری پیش رفت. آمریکا و طرفین اروپایی مذاکرات هسته ای چهار ماه دیگر مذاکرات را تمدید کردند. دیروز اتحادیه اروپا تعلیق تحریم ها را برای چهار ماه دیگر تمدید کرد. در عوض ایران هم به گزارش آژانس بین المللی به تعهدات خودش عمل کرد و بخش بزرگی از ذخیره گاز اورانیوم خود را از بین برد. غربی ها هم هم ۲.۸ میلیارد پول ایران را آزاد کردند و هم مذاکره را تمدید کردند و پاسخ عمل ایران را دادند. اما در اجلاس خط قرمز صداهای مشکوک از جبهه پایداری همچنان در حال انتشار است. لنکرانی، هلوی دولت نهم و دهم و کاندیدای ثابت و دائم و غیرقابل تعویض قاطبه مصباحیان گفت: “سرنوشت کشور را به مذاکرات گره نزنید.” آگاهان گفتند: خودش گره خورده، چطوری گره نزنیم؟ آقای کوشکی هم در همین اجلاس خط قرمز دلواپسان گفت: “کوشکی: ما همه حقوق NPT را می‌خواهیم.” او اولین عضو جبهه پایداری است که موفق شده حرف ان را درست تلفظ کند و به “ ان پی تی” اشتباها “ ام پی تی” یا “ ام پی تری”یا در پیتی نگوید. آقای نوبری یک دلواپس بدهکار دیگر نیز گفت: “ما دلواپس بن بست مذاکرات هستیم.” البته او توضیح نداد که خودش هم از کسانی است که همین بن بست را آرزو می کند. از طرف دیگر آقای انجوی نژاد هم از جابلقا به جابلسا پرید و گفت: “دامنه موضع دولت درباره غزه باید به تیم مذاکره کننده بکشد.” یعنی فردا یک موشک به خانه خانم اشتون ول کنیم لابد. جبهه پایداری قرار است شرایط دیگر ایران برای ادامه مذاکرات هسته ای را به زودی اعلام کند. به گفته یک منبع آگاه شرایط جبهه پایداری به شرط زیر است: ( پذیرش ادامه حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و کروبی توسط ۵+۱ و آمریکا/ متوقف شدن تولید کاندوم و وسایل جلوگیری از بارداری در تمام کشورهای اروپایی و آمریکا/ نظارت شورای نگهبان در انتخابات بعدی آمریکا و ۵+ ۱ کشور دیگر به مدت پنج سال در مقابل تعلیق پنج ساله برنامه هسته ای.) به نظرم جبهه پایداری دارد برای خودش حرف می زند، دولت روحانی هم برای خودش توافق هسته ای می کند. تا وقتی حرف می زنند و عمل نمی کنند خوب است، هر چقدر دوست دارند دلواپس بشوند، فقط زودتر بدهی بانکی شان را بدهند که مردم گرفتارند.

 

بورسیه های غیرقانونی

اطلاعات جدیدی درباره بورسیه های غیرقانونی در حال انتشار است. ظاهرا تنها کسانی که از خانواده اطرافیان احمدی نژاد بورس نگرفتند، مرحوم ابوی آقای احمدی نژاد و نوه دو ساله اوست. تا به حال معلوم شده که بعضی از اعضای دولت سابق که نماینده فعلی مجلس هستند، احتمالا منظور مسعود میرکاظمی است، برای هفت یا هشت نفر از اعضای خانواده شان بورس گرفته اند. بورسیه ها در زمان آقای محمد مهدی زاهدی که قبل از وزارت علوم عضو ستاد دیه استان کرمان بود داده شد و بورسیه ها بدون اینکه باسن مبارک را از روی صندلی تکان دهند، مدرک دانشگاهی گرفتند و چند نفر از آنها مسئولیت های مهمی در وزارت علوم دولت سابق داشتند. حالا معلوم شد چرا احمدی نژاد به مدرک دانشگاهی می گفت “کاغذ پاره” وقتی خودش در یک سال بدون اینکه کسی روی دانشگاه را ببیند، مدرک دانشگاهی می گرفت، حداقل خودش یقین پیدا می کرد که مدارکی که می دهد “کاغذ پاره” است. براساس خبرهایی که منتشر شده، همین بورسیه ها قرار بود اعضای هیات علمی همان دانشگاه ایرانیان بشوند که با پول اختلاس شده توسط شخص رئیس جمهور محترم قرار بود یا هست راه بیافتد. معاون آموزشی یک دانشگاه مهم کشور، با معدل ۱۱ لیسانس و معدل ۱۴ فوق لیسانس این بورسیه را گرفت و امروز در تمام خانواده به نام “آقای دکتر” شناخته می شود. فرزند و مسئول دفتر یکی از وزرای دولت احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس که ما خواستیم نامش فاش شود و نشد که نشد، از همین بورسیه ها گرفتند. حالا می فهمید چرا از ۲۵ عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس ۱۵ نفرشان اعضای جبهه پایداری هستند که فرق ان پی تی و ام پی تری را نمی دانند؟ حالا فهمیدید چرا فرجی دانا وزیر علوم فعلی باید هر چه سریع تر استیضاح و برکنار شود؟….. خدایا یک تپه گلکاری نشده توسط احمدی نژاد به ما نشان بده که برویم بالای آن و کفش مان قهوه ای نشود.

 

تقلب تقلب تقلب

گفته شده که در جریان رای گیری روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ نهاد ریاست جمهوری با تحت فشار قرار دادن خبرگزاری ایرنا احمدی نژاد را قبل از شمارش آرا به عنوان پیروز انتخابات معرفی کرده است. ظاهرا از همان بعد از ظهر که هنوز شمارش آرا تمام نشده بود، نهاد ریاست جمهوری فشارهای سنگینی را به خبرگزاری ایرنا وارد کرد و در ساعات اولیه بعد از ظهر ابتدا احمدی نژاد را با ۹۰ درصد آرا پیروز انتخابات معرفی کرد که خبرگزاری ایرنا این خبر را فقط روی خروجی محرمانه اش گذاشت، بعد از ساعتی که چند ساعت قبل از شمارش آرا بود، نهاد ریاست جمهوری خبر پیروزی احمدی نژاد را با بیش از شصت درصد آرا برای خبرگزاری ایرنا فرستادند که خبر تا مدتی منتشر نشد و بالاخره با “دستور غیرقانونی” که ما هنوز دقیقا نمی دانیم چه نوع دستوری بود، این خبر منتشر شد. همه این حرف ها را آقای “روح الله جمعه ای” معاون سابق خبرگزاری ایرنا در صفحه فیسبوک خودش نوشت. از این روح الله درخواست می کنیم بقیه موارد را هم اگر می تواند منتشر کند. دستت طلا.

 

گریه کنید مسلمونا ثوابه

آدم همه اش یاد شهرقصه مرحوم مفید می افتد، گریه کنید مسلمونا ثوابه، ملا حالش خرابه، واقعا هم آقای پناهیان به نظرم حالش خیلی خراب است. او در سخنرانی شبهای قدر خودش گفت: “بچه مذهبی هایی که اهل ضجه زدن در خانه خدا نیستند، وضعیت شان خطرناک است.” یعنی در واقع از نظر این آقای پناهیان مذهبی واقعی کسی است که نه تنها موقع نوحه خوانی و روضه خوانی باید گریه کند بلکه باید ضجه بکشد، اگر صیحه بزند و غش کند که واقعا یک راست می پرد دو در بهشت، احتمالا اگر نعره زد و شیهه کشید که پلک نزده می افتد وسط استخر مرکزی بهشت. اگر بتواند وسط ضجه زدن دو سه تا چنگ به صورت خودش بیاندازد و هفت هشت بار سرش را به دیوار بکوبد که می شود مومن حقیقی و واقعی، ولی مذهبی و مومن درست و حسابی از نظر آقای پناهیان کسی است که علاوه بر ضجه زدن بتواند – البته بعد از استعمال قلیان شیره، خودش را وسط نوحه خوانی جر بدهد یا اگر دستش رسید یکی از نسوان را جر بدهد و به شکلی که قطعاتش را هیچ جراحی نتواند پیوند دهد. بعله، اینها یک چنین مسلمان هایی هستند، نه مثل خاتمی و موسوی و کروبی و روحانی و منتظری و خیلی مسلمان های دیگر که لازم نیست اسلام شان را عربده بکشند.

 

ادامه کشتار در عراق و فلسطین

کشتار مردم غیرنظامی عراق توسط دیوانه های داعش و کشتار مردم غیرنظامی فلسطین در غزه توسط دولت تندروی حاکم بر اسرائیل ادامه دارد. دیروز ۹۰ نفر از مردم غزه توسط اسرائیلی ها کشته شدند و تعداد کشته های اخیر غزه به ۵۴۳ نفر رسید که از این افراد ۱۳۰ نفر کودک بودند. در موصل هم داعش دختران ساکن این شهر را به اسارت گرفت. یکی از مقامات ترکیه اعلام کرد که پنج هزار تبعه ترک در میان نیروهای داعش هستند و از دولت اردوغان خواست جلوی این وضع را بگیرد. در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه حمله به غزه محکوم شد، مردم ژاپن هم در یک راهپیمایی سکوت کشتار این مردم را محکوم کردند. اوباما به جان کری دستور داد که برای آتش بس فوری در غزه تلاش کند. جان کری هم بلافاصله عازم قاهره شد. امیدوارم که با این اقدام تا یکی دو روز دیگر کشتار مردم غزه متوقف شود.

 

احمق، کافر، خر، الاغ

هفته قبل آیت الله العظمی محمد تقی مصباح یزدی مصداق بارز شریعت و عضو غیررسمی داعش روحانی رئیس جمهور و هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی را از “کافران” خوانده بود، دیروز به این مصباح الهدایت اشراق و الهام دست داد و تلویحا روحانی را “احمق” خوانده بود. بطور طبیعی انتظار می رود در هفته آینده مصباح رئیس جمهور را الاغ و گاو و پدرسوخته خطاب کند و تا دو هفته دیگر برود در خانه روحانی و هاشمی و با سنگ شیشه شان را بشکند. واقعا که مرحبا، به این می گویند اخلاق دینی، به این می گویند اسوه غیرت. ببین ما در غفلت هستیم و این بزرگان به کجاها رسیده اند.

 

نماینده ولی فقیه

ناطق نوری نماینده ولی فقیه از دولت روحانی حمایت کرد و به افشای فساد مالی دولت سابق پرداخت. شیرازی نماینده دیگر ولی فقیه از جوانان خواست در مقابل دولت ساکت نباشند و به صحنه بیایند. جعفری نماینده ولی فقیه در کرمان گفت مسیر دولت روحانی مسیر عقلانیت است، در همین حال دفتر ولی فقیه در قم تبدیل به مرکزی برای ارائه نظرات( قاعدتا فحش های) آیت الله مصباح علیه دولت روحانی شد. ذوالنور مشاور ولی فقیه در سپاه گفت متدینین نسبت به دولت روحانی بدبین هستند. نماینده ولی فقیه در گیلان هم گفت: ما حامی دولت روحانی هستیم، شریعتمداری نماینده ولی فقیه در کیهان هم گفت: “ادامه کار دولت روحانی آب به آسیاب دشمن ریختن است.” نماینده ولی فقیه در لرستان هم گفت: “چشم امید مردم به دولت روحانی است.” علی سعیدی نماینده دیگر ولی فقیه در سپاه بیست ویژگی دولت سکولار روحانی را برشمرد و گفت “دولت سکولار می شود حکومت بنی امیه.” یک کارشناس نمایندگی ولی فقیه گفت: “نماینده ولی فقیه یعنی دست راستت به دست چپ ات بگوید شکر زیادی نخور.”

 

گلواژه های امروز

من اقرار می کنم که تا امروز اشتباه می کردم که جملات مسئولان سیاسی کشور را نقل می کردم و درباره اش چیزی می نوشتم. خود این جملات از هزار توصیف گویاتر است. از امروز گلواژه های امروز را در نوشته های روزانه من می خوانید.

قاضی زاده نماینده مشهد: هفت سال پیش در حوزه سیاست خارجی عزیزتر بودیم.

بادامچیان: اصل ولایت فقیه ضمانت اساسی آزادی هاست.

مصباح: اهل آخرت حماقت کمتری را نسبت به اهل دنیا دارند.

احمد خاتمی: اگر امام زمان ظهور کند از ارتش ایران نیرو می گیرد.

نبی حبیبی: گروه ۵+۱ باید در مقابل ایران زانو بزند.

پناهیان: خدا ما را به خودش هدایت می کند و این خیلی هیجان انگیز است.