تجلیل از رادمرد مجلسیان

سیدحسین میردامادی
سیدحسین میردامادی

در تقدیر از جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده محترم و شجاع مردم تهران باید بگویم ایشان حجت هستند برای کسانی که ظلم را در حق مظلوم شاهدند ولی سکوت می کنند. خداوند در هرحال و شرایط حجت راتمام می کند تا هیچ عذری برای هیچ کس باقی نماند.

ستم های زیدی را در همه طبقات شاهد هستیم از پنج سال حبس خانگی مرجع بزرگ وفقیه عالی قدر مرحوم حضرت آیت الله العظمی حسینعلی منتظری گرفته تا حبس خانگی و غیر قانونی آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد و به زندان افکندن شهروندان بسیاری به اتهام انتقاد از رییس دولتی که اکنون مسئولان ارشد نظام همان انتقادها را علنا مطرح می کنند و در رسانه ها تیتر می شود!

شگفتی اینجانب از برخی مراجع وابسته به حکومت است که چطور می توانند از این همه ستم در جمهوری اسلامی بی تفاوت بگذرند و دم برنیاورند؟! و یادشان رفته که در آغاز انقلاب این شعار را به مردم یاد دادند: “سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن…” شاید ازبیم حمله نیروهای فشار به دفاترشان و شکستن شیشه های شان و به خطر افتادن وجوهات و سهم امام باشد که قل الحق و لو کان علیک.

آری در چنین شرایط حاد یک راد مرد از میان مجلسیان به پا می خیزد و به این ستمها و قانون شکنی ها صدای اعتراض خود را بلند می کند، و از هجمه آنانی که در همین مجلس، صحنه زشت-مرگ بر خاتمی(محبوبترین رییس جمهور تاریخ انقلاب را) به نمایش گذاشتند، بیمی به خود راه نمی دهد، و با کمال آزادگی و شهامت شخص آقای جنتی را که بارها در نماز جمعه خود را به تقوای الهی دعوت می کند ولی این سه شخصیت با سابقه در انقلاب(موسوی، کروبی و رهنورد) را به اتهامات واهی مهدورالدم و مستحق اعدام می شمرد، مورد خطاب قرار داده و فقاهت وی را زیر سوال می برد.

آری آقای جنتی غافل از این است که پیامبر گرامی اسلام برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث گشته و در این راستا زیباترین جلوه اخلاقی را نسبت به دشمن یهودی خود که هر روز از بالای بام زباله بر سر مبارکش می ریزد، به نمایش می گذارد و به عیادت او می رود و همین کرامت اخلاقی دشمن را در واپسین روزهای حیاتش به اسلام فرا می خواند.

این رحمت و کرامت انسان کجا و این مظالم؟!

مترجم وعضو بازنشسته هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد

منبع: پایگاه خط امام