برخورد قوه قضاییه با «توهین» کنندگان به خمینی

نویسنده

به گزارش خبرگزاری «مهر» صادق لاریجانی٬ رییس قوه‌ قضاییه در جلسه با مسوولان عالی قضایی ضمن تایید و قدردانی از سخنان حسن روحانی در سازمان ملل به برخورد این قوه با فعالان شبکه‌های مجازی پرداخت.

لاریجانی اگرچه اظهار داشت که «نظام» و قوه‌ قضاییه مخالفتی با به کارگیری «ابزارهای ارتباطی» ندارد اما در ادامه تصریح کرد این قوه «موظف به برخورد» با «جرایم سایبری» است. او نمونه‌ وقوع جرم را «توهین آشکار یا استهزا» عنوان کرد.

لاریجانی گفت: «نباید در این شبکه‌ها به بزرگان کشور از جمله بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توهین شود. علاوه بر اینکه به هر کس توهین شود، جرم واقع شده است و سخن دستگاه قضا این است که اجازه شکسته شدن حریم خصوصی اشخاص داده نشود، در غیر این صورت قوه قضاییه موظف به برخورد است».

وی در ادامه تاکید کرد که نباید فضای مجازی را «به حال خود رها کرد»: «گر نمی توان به طور کامل این شبکه ها را پالایش کرد، حداقل عوارض ناصحیح آن تقلیل پیدا کند، نه اینکه این فضا به حال خود رها شود. دغدغه قوه قضاییه به هیچ وجه مسدود سازی یا محدود سازی یک شبکه اجتماعی یا نرم افزار نیست، مگر اینکه مجبور شود برای جلوگیری از فضای پرآشوب و آلوده چنین اقدامی صورت گیرد».