جعفری: وزارت علوم در برزخ است

نویسنده

قاسم جعفری٬  سخن‌گوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬با اشاره به عدم معرفی وزیر علوم به مجلس٬ گفت که وزارت علوم در برزخ است.  

جعفری به خبرگزاری نسیم گفت: «دو ماه از فرصت رییس‌جمهور برای معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس می‌گذرد و ما انتظار بیشتری از رییس‌جمهور داشتیم که سریع‌تر اقدام به معرفی وزیر بکند. ما وصیت‌مان این است که اگر آقای رییس‌جمهور برای آموزش عالی جایگاه والایی قائل است نباید این وزارتخانه در این حالت برزخ بگذارد چون بالاخره سرپرست شرایط خاص خودش را دارد».

وی مهم‌ترین مساله در معرفی گزینه پیشنهادی را «تعهد، دین‌مداری، ولایت‌مداری» دانست و گفت وزیر علوم: «کسی باید باشد که در بزنگاه‌های اساسی تجربه و سابقه‌اش نشان داده شده که در روزهای سخت پشتیبان آرمان نظام و امام بوده است. کسی باشد که نماد شخصیتی‌اش به نوعی آرامش را به دانشگاه‌ها تزریق کند».

سخن‌گوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره واکنش مجلس نسبت به گزینه‌هایی که نام آن‌ها مطرح است٬ چنین اظهارنظر کرد: «در این بحث‌ها نماینده‌ها تعبیر خوبی داشتند و گفتند این مجلس نشان داده در بحث‌هایی مثل ری اعتماد و استیضاح تلاششان بر این است که برای خدا رای دهند. یعنی فکرش این باشد که فردای قیامت چه جوابی دارد. ان‌شاالله امیدواریم که مجلس هم شاخصه‌ها را درست تبیین کند و در انطباق مصداق با شاخصه‌ها خداوند کمک کند تا درست تشخیص دهیم و آنچه که خیر است انجام شود».