اموال شیرین عبادی را مصادره می کنیم

نویسنده

» تهدید مقامات امنیتی برای فشار بر برنده جایزه صلح نوبل:

یکی از وکلای کانون مدافع حقوق بشر که چندی قبل توسط مقامات امنیتی احضار شده است در گفت وگو با روز گفت مقامات امنیتی بر وی و دیگر وکلای این کانون فشار آورده اند که همکاری با شیرین عبادی را متوقف کند. وی گفت که مامورین امنیتی در یک جلسه چهارساعته که لحن بسیار تند وبی ادبانه ای هم داشتند به وی گفته اند که در صورت همکاری با شیرین عبادی عملا به سرنوشت دیگر وکلایی که به زندان رفته اند دچار خواهد شد.  یکی از این مامورین تصریح کرده است که به اعتقاد وزارت اطلاعات شیرین عبادی از کشور فرار کرده است.  وی سپس افزوده است: ما همه اموال او را مصادره خواهیم کرد.

 

کانون مدافعان حقوق بشر که سال گذشته بدون ارائه هیچ دلیل ومدرکی پلمپ شد هم اکنون بدون داشتن دفتر به کار خود ادامه می دهد.  از وکلای این کانون، محمدعلی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی در زندان هستند. شیرین عبادی که هم اکنون برای اراپه سخنرانی و جلسات علمی درخارج از کشور به سر می برد به همراه گروه معدودی از وکلای حقوق بشر طی سالهای گذشته بیش از ۶۰۰۰ پرونده حقوق بشری را به صورت داوطلبانه قبول کرده اند.

 

طی ماه های گذشته مقامات دادگاه های انقلاب از قبول کردن برخی از وکلای این کانون برای پرونده های سیاسی سرباززده اند که با توجه به اینکه وکلای یاد شده پروانه کار دارند اقدامی برخلاف قانون وبه منظور فشار برای روی وکلای این کانون برای توقف فعالیت های حقوق بشری خود قلمداد می شود.  نسرین ستوده از دیگر وکلای این کانون نیز دارای پرونده ای در دادگاه است که به زودی باید برای دفاع آن به دادگاه مراجعه کند.