مداحی احمدی نژاد در میدان ولیعصر

نویسنده
حمید احدی

» تظاهراتی که برای پاسخ دادن به شبهه ها در سلامت انتخابات ترتیب یافت

محمود احمدی نژاد در همان لحظاتی که مامورانش با باتوم و شوک الکتریکی به جوانان حمله برده و عده ای را خونین کرده و با مینی بوس به محل های نامعلوم می بردند در مصاحبه مطبوعاتی خود که آن را تبدیل به یک سخنرانی طولانی و خواب آور کرده بود گفت دست ملت را می بوسد و خود را نوکر آن ها می دهد اما در همان حال هواداران رقیبان خود را در انتخابات چند تن خار و خاشاک خواند و “کثافت” نامید.

به گفته محمود احمدی نژاد انتخاباتی که منقدانش معتقدند بزرگ ترین تخلف و تقلب در میان سی سال انتخابات جمهور اسلامی بوده است “یکی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران و البته مقدمه جهش‌های بزرگ است”.

وی بدون اشاره به درد رنج هنرمندان و اصحاب دانش و کتاب که در روزهای انتخابات هنگام اعلام رای خود به مهندس موسوی یا مهدی کروبی علل روگردانی جمعی خود را از دولت فعلی اعلام داشته بودند از “هنرمندان، ادیبان، دانشگاهیان، فرهنگیان و اصحاب رسانه” تشکر کرد.

دانشجویان و دانشجویان و استادان که از جمله گروه هائی هستند که اگر آرایشان شفاف شود آشکار خواهد شد که ده در صدشان هم به احمدی نژاد رای نداده اند از همان جمله بودند که زمانی از آن ها تشکر شد که همگی شان از محدودیت ها و ستاره دار شدن و محدودیت های حراست هایشان در دانشگاه ها شکایت ها دارند . ناگفته نماند که بعد از انتشار نتایج رای سازی وزارت کشور هم تمامی دانشگاه های کشور و خوابگاه های دانشجویان معرکه اصلی نارآرامی ها و گازهای اشک آور و هدف شلیک هاست.

در حالی که اساسی ترین انتقاد رقبان رییس جمهور بی اعتنائی وی به برنامه است و اصولا به اظهار کارشناسان دولتی که تمام همت خود را بر برنامه های تبلیغاتی سفر استانی گذاشته نیازی به برنامه احساس نمی کند چنان که در نزدیکی انتخابات دو خط آهنی که قرار بود با حضور احمدی نژاد افتتاح شود [از اصفهان به شیراز  و از بم به زاهدان] هر دو در وضعیتی قرار گرفتند که برنامه افتتاح منتفی شد و حتی قطار تشریفاتی اولیه هم نتوانست سفر را به پایان برساند. این اتفاقی است که به گفته کارشناسان برای تمامی طرح هائی که دولت احمدی نژاد در غیاب نظارت سازمان برنامه به اجرا در آمده در انتظار است. اما با این همه احمدی نژاد در مقدمه مصاحبه مطبوعاتی اش گفت:خیلی روشن است که رای مردم رای به برنامه‌ها است مردم عهد اخوت با کسی ندارند. مردم به دنبال اجرای برنامه ها هستند و همه باید از رای مردم تبعیت نکنند.

این متن که توسط مترجمان برای خبرنگاران خارجی ترجمه می شد در بسیاری از مواقع چنان که در تلویزیون دیده می شد تعجب و حیرت آن ها را باعث شد. چنان که در صحنه ای کریستینا امان پور سرگزارشگر سی ان ان حیرت خود را بیان داشت. تعارف های طولانی و خسته کننده از جمله بیشترین بخش های حیرت زا و هسته کننده متون بود. مثلا آن جا که برای چندمین بار گفت ملت ایران بهترین ملت‌ها در طول تاریخ است

 و اضافه کرد بنده فرزند کوچک ملتم بارها گفته‌ام خاک پای ملت بزرگ ایران هستم به نوکری مردم افتخار می کنم آن را با هیچ چیزی در عالم عوض نمی کنم. چرا که ملت ایران بهترین ملت‌ها در طول تاریخ است. شایسته ترین ملت ها در طول تاریخ است من به شما افتخار می کنم و همه زندگی‌ام را در راه عزت و آسایش و رفاه شما صرف خواهم کرد.

سخنرانی میدان ولیعصر

عصر دیروز در یک حرکت برنامه ریزی شده برای جا انداختن انتخابات پرشبهه ای که هنوز شورای نگهبان هم  آن را تائید نکرده، محمود احمدی نژاد در اجتماعی که حاضران آن را بیشتر گروه های منسجمی که با اتوبوس آورده شده بودند تشکیل می دادند سخنرانی طولانی ای کرد که در ابتدای آن در نقش مداح مدح دختر پیامبر سخن می گفت حضرت فاطمه  را در متنی که از روی نوشته ای می خواند  مادر خلقت و بهانه کائنات نامید که خداوند اگر او نبود کائیات و زمین را خلق نمی کرد. برای زمینه سازی این بازی با عواطف مردم چند صد پرچم سبزرنگ همشکل سفارش داده شده بود به رنگ سبز با نوشته های الزهرا که نوعی بازی با رنگ مشخصه هواداران میرحسین موسوی بود.

این سخنرانی به منظور آن ترتیب داده شده بود که تظاهرات هواداران موسوی را بی فایده جلوه دهد و با به رخ کشیدن عده جمعیت – همچنان که هفته گذشته با جمع آوری جمعیت در مصلای تهران عمل کرده بود – به جهانیان نشان دهد که هواداران و رای دهندگان به احمدی نژاد بیشترند و به این ترتیب جواب شبهه ها در مورد تقلب در انتخابات پاسخ بگیرد.

بر اساس گزارش های داده شده دولت با هزینه کلان پخش این مراسم را از شبکه های ماهواره ای بین المللی خریداری کرده بود، و شبکه فارسی بی بی سی هنگام پخش بخش هائی از آن دو کارشناس مسائل ایران را همراه کرده بود که نکته های این سخنرانی را تفسیر می کردند و در جا تناقض های آن را نشان می دادند. شبکه سی ان ان که نماینده کریستینا امان پور هم در تهران بود هنگام پخش قسمت هائی از این مراسم فیلم هائی از زدخورد پلیس با دانشجویان را هم پخش می کرد که همزمانی آن ها شعارها و تعارف های احمدی نژاد را به موضوع تبلیغاتی غیرقابل باوری تبدیل می کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی  این سخنرانی طولانی را به صورت فشرده و در یک صفحه منعکس کرده  است و نوشته  دکتر “محمود احمدی نژاد” در اجتماع هزاران تن از حامیان خود در میدان ولی عصر(عج) تشریح کرد: هر انتخاباتی شروع یک دوران جدیدی برای شکوفایی، پیشرفت و جهش به سمت قله های افتخار است.
وی با اشاره به برخی از آشوب هایی که توسط عده ای از اخلال گران بعد از انتخابات در سطح تهران رخ داد افزود: حدود چهل میلیون نفر از ملت ایران به عنوان بازیگران و تعیین کننده اصلی سرنوشت در این انتخابات حضور داشته اند و این که عده ای خار و خاشاک در گوشه اطراف بخواهند شیرینی آن را به کام ملت تلخ کنند به طور یقین رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت.
رئیس جمهوری افزود: دولت خود را خادم ملت می داند و این دولت متعلق به احاد این ملت است و رقابت به پایان رسیده و دوره دوستی ها برای ساختن ایران عزیز شروع شده است .
احمدی نژاد اضافه کرد: امروز دوران سازندگی و خدمتگزاری به ملت شروع شده است و باید دولت هر چه سریعتر در راستای رفع مشکلات اقتصادی، گرانی و مشکل مسکن با کمک ملت چاره اندیشی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای عدالت توسط دولت را یکی از مهمترین خواسته های ملت دانست و گفت: همه در برابر قانون مساوی هستند و در کشوری که رهبری عزیزمان اعلام می کند : من هم مثل بقیه مردم یک رای دارم، اجازه نخواهیم داد که عده ای بخواهند خود را بر ملت تحمیل کنند و خود را تافته ای جدا بافته، قیم و بالاتر از مردم بدانند.
رئیس جمهوری با اشاره به انتقاد برخی از مخالفان خود در خصوص سفرهای استانی دولت گفت: بعضی ها به ما می گویند چرا شما به روستاها و در میان مردم می روید و با اقشار کم درامد نشست و برخاست می کنید.
وی اضافه کرد: به خدا یک موی این مردم را به صدها کاخ و کاخ نشینی ترجیح می دهم.
احمدی نژاد در ادامه افزود: بعضی ها به ما ایراد می گیرند که چرا اسامی برخی از افراد را برده اید و با این کار ابروی کشور و نظام رفته است.
“ ما می خواهیم بگوییم که آبروی کشور، در اجرای عدالت و تامین حقوق مردم است، آیا زمانی که حقوق ملت ضایع شد و اموال بیت المال به جیب عده ای خاص رفت، آبروی این کشور و نظام نرفت”.
رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: اساس و پایه کشور، اجرای عدالت است و همه باید در برابر قانون یکسان باشند.
“اگر به جایی برسیم که صاحبان قدرت و ثروت از مجازات معاف شوند و تنها عامه مردم در برابر تخلفات خود مجازات شوند، آن روز است که باید بگوییم که آبروی کشور و نظام بر باد رفته است و بدانید و مطمئن باشید که ملت اجازه نمی دهند، کشور به این نقطه برسد”.


احمدی نژاد بدون نام بردن از روحانیونی که از هواداران وی هستند خاطر نشان کرد: آیا خبر ندارید که پسر فلان آقا زاده در مملکت چه کار می کند، اگر خبر دارید و سکوت می کنید وای برما و اگر هم خبر ندارید وای بر ما ، چرا که امروز همه ملت ما می دانند که بعضی از این ها در کشور چه کارهایی انجام داده اند.
وی مبارزه با فساد را یکی دیگر از انتظارات به حق ملت از دولت دانست و گفت: وقتی ما شعار مبارزه با فقر و فساد را سر می دهیم بعضی ها می گویند 30 سال زحمات و خدمات بعضی از افراد و دوران امام را زیر سئوال می برید.
رئیس جمهور در پاسخ افزود: خدمات ارزنده و صادقانه بسیاری از مدیران در طول 30 ساله انقلاب بی نظیر است، انقلاب متعلق به ملت است و هیچ گروه و باند سیاسی حق ندارند که خود را مالک ملت بدانند.
وی اضافه کرد: ملت مبارزه با فساد را به طور جد از دولت مطالبه می کند و تا آخر پای این حرف خود ایستاده اند.
احمدی نژاد در ادامه مفسدان اقتصادی را به قطره هایی آلوده ای تشبیه کرد که وقتی در داخل یک استخر آب زلال ریخته می شوند آن را الوده می کند.
وی در ادامه ملت ایران را اهل منطق و گفت و گو بر پایه عدالت دانست و افزود: بدخواهان این ملت بدانند اگر دستی از سر صداقت و عدالت به سمت ملت ایران دراز شود مردم از آن استقبال خواهند کرد و اگر آن دست براساس پستی و تجاوز باشد، همانند بوش به تاریخ پیوسته می شود.
رئیس جمهور به برخی از بی نظمی ها و اخلال گری ها بعد از پایان انتخابات اشاره کرد و گفت: بدخواهان ملت ایران که امروز از مشارکت گسترده مردم مایوس شدند، ممکن است در گوشه و کنار بخواهند توسط برخی از افراد اقداماتی را انجام بدهند، خواهش من از ملت ایران این است که همچون گذشته خویشتن داری خود را حفظ کنند.
وی با بیان این که بعضی از افراد عقده 25 ساله خود را مجددا گشوده اند، خواهش می کنم که ملت ایران خشم انقلابی خود را مهار کنند و اجازه بدهند که برخی اقدامات از مسیر قانونی انجام شود.