پرسپولیس و تصمیمات غیر منتظره سردار

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پروین و پنجعلی دیگر حق اظهار نظر ندارند

در آخرین روزهای تابستان و پس از بازی پرسپولیس ـ استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران، سردار محمد رویانیان جانشین حبیب کاشانی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد تا این تیم پرهوادار را از بحران خارج کند.اما پس از یک ماه، نه فقط بحران ها ادامه دارد بلکه کار به آنجا رسیده که مربی و اعضای هیات مدیره این باشگاه هم از اظهار نظر منع شده اند؛و البته به دستور سردار.

 نخستین حرکت رییس پیشین راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، آوردن علی پروین و چند پرسپولیسی پیشین به عنوان عضو هیات مدیره بود.اما شکست شنبه گذشته از مس کرمان نشان داد،سردار راه را اشتباه رفته؛تاجایی که خبرگزاری ورزش ایران دیروز نوشت: “علی پروین ته مانده اعتبارش را به حراج گذاشت» و«دوره کله ‌پاچه و من بمیرم، تو بمیری تمام شده علی آقا”.

در برنامه تلویزیونی دوشنبه شب ۹۰ هم بیش از ۶۰ درصد پرسپولیسی ها به بی تاثیر بودن حضور پروین در حل بحران پرسپولیس با مدیریتی به شیوه سردار رویانیان رای دادند. بازتاب واکنش هواداران به صبح سه شنبه نرسید که سردار رویانیان با انتقاد از اعلام نظر یکی از اعضای هیات مدیره اعلام کرد تنها او سخنگوی باشگاه است و مدیریت بحران شگرد اوست…

 از دیگر اعضای هیات مدیره این تیم محمد پنجعلی است که در برنامه ۹۰حمید استیلی را مهره قابل تعویض از سرمربیگری و علی دایی را در موقعیت احتمال بازگرداندن به نیمکت داغ این تیم دانست. پنجعلی به عنوان یک عنصر حزب اللهی، پیشینه کاپیتانی در پرسپولیس و تیم ملی را دارد. همچنین به گفته پنجعلی “اگر هواداران علی دایی را می‌خواهند چه اشکالی دارد که به خواسته آنها احترام بگذاریم”.

اما سردار رویانیان، که به گفته خودش سابقه بازی “گل کوچک” را دارد و “شوخی شوخی مدیرعامل پرسپولیس شده”، نظراین عضو هیات مدیره را عقیده شخصی خواند و اعلام کرد: “سناریوهای آینده پرسپولیس را از الان نوشته ام و هواداران منتظر باشند که ممکن است هر لحظه تصمیم غیر منتظره‌ای را از سوی من بشنوند، اما در شرایط کنونی، حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال ما است… مطمئن باشید از این پس شاید هر هفته یک تصمیم بزرگ را برای پرسپولیس بشنوید….چرا که اصلا تصمیم غیر منتظره گرفتن کار من است، من مدیر بحران هستم.”

 

دستور به پروین، پنجعلی و دیگران

به گزارش ایسنا سردار رویانیان در پایان جلسه دیروز هیات مدیره پرسپولیس درباره علت عدم حضور پروین هم گفت: “من از پروین خواستم که امروز سر تمرین تیم برود. او به من گفت چه کار کنم؟ بیایم سر جلسه یا تمرین؟ من هم به او گفتم برو تمرین. در کار مصاحبه ها هم آب پاکی را روی دست دوستان ریختم و از این پس نه پروین، نه پنجعلی، نه فروزنده و نه نژادفلاح مصاحبه‌ در رابطه با پرسپولیس نخواهند داشت. بنده به عنوان سخنگوی باشگاه به صورت کاملا شفاف توضیحات را ارائه می کنم.”

اینک هواداران این تیم پرسابقه باید علاوه بر تحمل شکست ها، منتظرتصمیمات غیر منتظره این سردار هم باشند.