پاسخ هاشمی به هتاکی وکیل الدوله مجلس

نویسنده
نازنین کامدار

» رسایی: کار را تمام می کنم

در حالیکه حمید رسایی، نماینده افراطی مجلس که به “وکیل الدوله” مشهور است اعلام کرده تصمیم دارد در جلسه امروز مجلس با حمله مجدد به هاشمی “کار را تمام کند”، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ازارسال پاسخ هاشمی به هیات رئیسه مجلس خبر داد؛ پاسخی که به گفته یکی از نمایندگان در جلسه امروز قرائت خواهد شد.

بنا به نوشته فرارو، قدرت الله علیخانی، مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ارسال پاسخ هاشمی گفته است: “آیت الله هاشمی رفسنجانی اجل از آن است که خود ایشان وارد این گونه مباحث شوند. بنابراین به دلیل اینکه در نطق آقای حمید رسایی درمورد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و خانواده و فرزندان ایشان مطالبی مطرح شد، پاسخی از طرف دفتر آیت الله هاشمی و خانواده ایشان تهیه شد که روز سه شنبه من آن را تقدیم ریاست محترم مجلس شورای اسلامی کردم”.

مشاور پارلمانی رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام افزود: “دیگر به عهده رئیس و هیات رئیسه مجلس است که هر زمان صلاح دانستند طبق مقررات و آیین نامه، پاسخ در صحن علنی قرائت شود”.
جواد جهانگیرزاده، عضو هیات رئیسه مجلس هم از وصول این نامه که امضای هاشمی رفسنجانی را پای خود دارد،خبرداده و گفته است: “این نامه روز گذشته(سه شنبه) برای رئیس مجلس ارسال و بر اساس ماده ۷۸ آیین‌نامه داخلی مجلس واصل شده است. رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار پاسخگویی به نطق حمید رسایی نماینده تهران در خصوص پرونده مهدی هاشمی از طریق تریبون رسمی مجلس شده است. کمیته حقوقی هیات رئیسه بر اساس آیین‌نامه برای بررسی این نامه تشکیل جلسه داده و با رعایت مفاد مختلف ماده ۷۸ آیین‌نامه، در صورت تائید کمیته، جوابیه مجمع تشخیص در جلسه علنی چهارشنبه قرائت خواهد شد”.

او افزوده: “در بررسی نامه مجمع، دو ضرورت موجود در ماده ۷۸ یعنی بیش از دو برابر نطق نبودن متن پاسخ ارسالی و عدم توهین به افراد در جوابیه، مدنظر کمیته حقوقی قرار خواهد گرفت «.

گفتنی است حمید رسایی که پیش از این گمان کرده بود هاشمی رفسنجانی شخصا برای پاسخگویی به وی، به مجلس خواهد آمد، گفته بود: “حاضرم وقت خودم را به آقای هاشمی بدهم. هیات رییسه مجلس باید درباره‌ حضور آقای هاشمی تصمیم بگیرد. آن‌ها می‌توانند به میزانی که صحبت‌های من از نظر آن‌ها توهین‌آمیز بوده مشخص کنند و به میزان دو برابر آن به آقای هاشمی وقت بدهند. حتی اگر هیات رییسه به این تصمیم نرسد من حاضرم روز چهارشنبه وقت نطق خود را به آقای هاشمی بدهم”.

رسایی اما پس از آنکه متوجه شد شخص هاشمی نه تنها به مجلس نمی‌آید بلکه پاسخ نیزاز ناحیه رئیس دفتر به او داده خواهد شد، خشمگین شده و تهدید کرده است که در جلسه امروز” کار را تمام می‌کند”.

به نوشته فارس، رسایی گفته است: “در نطق فردا انشاءالله کار ناتمام را تمام می‌کنم و برخی از نکاتی را که فرصت نشد در نطق قبل بیان کنم، قرائت خواهم کرد. چون در آستانه ۹ دی هستیم حتما تحلیلی از حادثه ۹ دی ارائه خواهم داد و از ۲۴ شهید بسیجی فتنه۸۸ در جلسه علنی یاد خواهم کرد. با پیگیری‌ای که کردم مطلع شدم که طی چند روز قبل سازمان بازرسی کل کشور برخی از اسناد مهم کارهای مهدی را در اختیار مراجع ذی صلاح قرار داده است که از رییس دستگاه قضا بابت تذکر و پیگیری موضوع تشکر می‌کنم”.

او همچنین درباره اعلام جرم دادستانی نیز گفته است: “بنده با استناد به اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی به عنوان نماینده مردم تهران آزادم درباره تمام امور داخلی و خارجی کشور که تشخیص می‌دهم اظهارنظر کنم و دادستان حق شکایت و اعلام جرم درباره نطق نمایندگان را ندارد. مگر این که در نطق نماینده اهانت به دستگاه قضایی شده باشد. از آقای لاریجانی سئوال کردم که آیا درباره نطقم بررسی انجام داده‌اید که ایشان گفت، هیات رئیسه مجلس درباره نطق بنده هیچ بررسی‌ای نداشته تا موضعی داشته باشد اما سخنگوی هیات رییسه در مصاحبه‌های متعدد خود طوری القا کرده که گویا هیات رئیسه نطق بنده را مصداق توهین دانسته‌ است”.


 حمید رسایی در نطق خود، خانواده هاشمی رفسنجانی را “خانواده اختاپوسی” نامیده و گفته بود: “مهدی هاشمی وقتی در فتنه ۸۸ نشان داد که تبدیل به یک غول مفسده شده با توصیه و مشورت بزرگترش از کشور گریخت. مهدی هاشمی در روزهای پس از انتخابات ۸۸، صدها میلیون تومان به راذل و اوباش پرداخته تا برخی میدان‌های تهران، بانک‌ها و اماکن عمومی را به آتش بکشند و ایجاد رعب کنند. بستری شدن مهدی هاشمی در بیمارستان یک بهانه و به راهنمایی «مشاور اصلی‌اش» بوده تا به این ترتیب به خانه برده شود”.