حمله فرماندهان سپاه ادامه دارد

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» باوجود بی خبری از رهبران جنبش سبز

همزمان با بی‌خبری ها و نگرانی در مورد وضعیت میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، حملات اصول‌گرایان و سرداران سپاه به این دو ادامه دارد.

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در سخنانی موسوی و کروبی را “فاسق، مفسد فی‌الارض، نوکر، جیره‌خوار و مزدور” نامید و گفت: “شعار مرگ، بر منحرفانی که برای بر هم زدن امنیت کشور و زمینه سازی تجاوز بیگانگان، نوکری استکبار را می‌کنند و با هدایت رسانه‌های اجنبی تلاش می‌کنند صحنه‌های آشوب را برای غوغا علیه جمهوری اسلامی فراهم کنند، افراط نیست”.

سخنان این سردار سپاه در حالی بیان می‌شود که چندی پیش مسوول روابط عمومی سپاه با اشاره به این نکته که “تنها آنچه توسط فرماندهی محترم کل و نماینده محترم ولی فقیه و نیز روابط عمومی کل سپاه در قالب بیانیه، خبر، مصاحبه، گزارش و دیگر فرآورده‌های رسانه‌ای مطرح و منتشر می‌شود، دیدگاه‌ها و مواضع رسمی این نهاد خواهد بود”.

سردار نقدی، در بخش دیگری از سخنرانی خود، با اشاره به درخواست محاکمه موسوی و کروبی از سوی بسیجیان، چنین اظهار نظر کرد: “مطالبه محاکمه و مجازات این مفسدین، حق همه ملت است و با صدای بلند باید علیه این دو نفر فاسق و مفسد فی الارض و نوکر و جیره خوار اجنبی، فریاد زد و مجازات سریع آنان را خواستار شد”.

درخواست محاکمه موسوی و کروبی، پیش از این بارها از سوی بسیاری از اصول‌گرایان مطرح شده بود. در پاسخ به این درخواست‌ها بود که صادق لاریجانی، رییس قوه‌قضاییه، اعلام کرد محاکمه موسوی و کروبی، “براساس مصلحت نظام و دستور رهبری” انجام خواهد گرفت و محسنی‌اژه‌ای نیز در در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت: “اگر شرایط اقتضا کند به وقتش محاکمه خواهند شد.” و اضافه کرد: “افرادی که متهم هستند به هر تقدیر باید پرونده‌شان مورد رسیدگی قرار گیرد بخصوص کسانی که به نظام ظلم بزرگی کردند و به دشمن امید دادند. محاکمه سران فتنه اقتضائاتی دارد که هر وقت زمینه‌های آن فراهم شد، صورت خواهد گرفت.”

پیش از این حجت‌الاسلام پناهیان، از روحانیون حامی احمدی‌نژاد، در سخنانی  در جلسه هفتگی هیات محبین اهل‌بیت در قم هم گفته بود: “اگر تاکنون سران فتنه زنده‌ هستند، صدقه سر مهربانی مقام معظم رهبری و حزب اللهی‌هاست، زیرا قطعا ایشان هنوز این‌ها را نفرین نکرده‌اند که اگر نفرین کرده بودند… نابود شده بودند”.

در همین حال، سردار سعید قاسمی، ضمن یک سخنرانی در مراسم افتتاحیه مرکز فرهنگی رسانه بیداری در استان خوزستان، درباره اوضاع فعلی کشور، چنین سخن بر زبان راند: “داستان (خلع منتظری) را اگر برای تو تعریف کنند، چه می‌گویی؟ منتظری‌ای که پدر دو تا شهید بود و مدرس حوزه بود. امام قسم خورده است، برای این اسلام که به اینجا رسیده است، این اسلام خیلی بالاتر از این هست و باید زن و بچه و رفقا را فدا کرد”.

این سردار سپاه در سخنان خود با اشاره به این نکته که “موسوی از محمود عباس پول گرفت” به اعتراضات به نتایج انتخابات اشاره کرد و با انتقاد از محسن رضایی افزود: “چه کسانی را که در صحنه ندیدیم. این ها که تا دیروز علمدار جنگ و فرمانده سپاه بودند. این چرا جلودار این‌هاست؟ برای چه در تلویزیون که با او مصاحبه کردند و پرسیدند که شما چرا جلو رفتید؟ گفت: به دلیل اینکه چون دیدیم که این‌ها دارند مناقشات را به کف خیابان می کشند، خودم به عنوان اولین نفر رفتم وزارت کشور اعتراض کردم تا در کانال قانونی مسیر اعتراض طی شود و بقیه هم یاد بگیرند و پشت سر ما بیایند”.