احمد خاتمی: فتنه‌گران توبه نصوح کنند

نویسنده

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم بر لزوم توبه از سوی «فتنه‌گران» تاکید کرد. وی همچنین تصریح کرد که نوشتن نامه از سوی محمد خاتمی به آیت‌الله خامنه‌ای در زمان بستری بودن وی در بیمارستان٬ توبه نیست بلکه برخوردی «طلبکارانه» با نظام است.

خاتمی درباره توبه «فتنه‌گران» گفت: «ما هم می‌گوییم اگر اینها حر بشوند، توبه نصوح کنند و مثل حر فدای نظام حسینی شود، آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود اما مشروط به اینکه به راستی حر بشوند؛ حداقل اینکه اعتراف به خطا کنند تا مراحل بعدی حداقل قدری آسان شود».

وی در اشاره به نامه خاتمی اظهار داشت: «متاسفانه برخی نه تنها توبه نمی‌کنند که طلبکارانه با نظام برخورد می‌کنند. اینها رای چهل میلیونی و مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات را به عنوان سرمایه ملی، سوزاندند اما همچنان طلبکار هستند».

خاتمی همچنین با اشاره به اظهارات اکبر هاشمی‌رفسنجانی درباره مجلس خبرگان و «غیر صالح» خواندن برخی اعضای آن گفت: « احتمالاً مقصود آقای هاشمی اصلح بوده نه صالح. چرا که خود ایشان توجه دارند افراد تا صالح نباشد نمی توانند عضو خبرگان باشد؛ اگر بخواهیم حسن نیت داشته باشیم باید بگویم انشاءالله مقصودشان این نبوده که در خبرگان ناصالح  جود دارد؛ یکی از آقایان به من گفت، منظور از ناصالح توهستی که گفتم بنده قسم جلاله خوردم کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد و بعید است آقای هاشمی نسبت به کسی که خودش می گوید کاندیدا نیستم، چنین نظری داشته باشد».